Vilken köksdetalj är du som mest missnöjd med? Glöm inte att ange varför.

Bänkmaterial som inte fungerade?
Smarta funktioner som aldrig används?
Osv osv...

Lika viktigt som det är att få reda på de bästa köksdetaljerna torde det vara att få reda på vilka saker att undvika innan man sätter igång och renoverar köket.

Denna tråd fungerar som ett komplement till tråden "Bästa köksdetaljen":
http://www.byggahus.se/forum/koek/140312-din-absolut-baesta-koeksdetalj.html
 
Redigerat:
En vinöppnare som är monterad på vägg :)

Snygg som faen, men omöjlig att öppna en vinflaska med :D
 
Ett skåp med utdragsdörr som inte går att öppna p.g.a. en dörrlist (som inte fanns där när vi monterade skåpet...)
 
Vitt klinkersgolv var ju en miss, men det gäller ju inte bara kök. Skulle nog ha tagit bredare städskåp än de 60 cm vi har idag och byggt skåpen ända upp till tak fast sambon ville annorlunda.
 
Inbyggnadsdiskbänk hur opraktiskt som helst, nästa kök kommer det att bli en riktig diskbänk (så att man kan "kladda" om kring ordentligt)
 
  • Gilla
Alti
  • Laddar…
Matarese skrev:
Inbyggnadsdiskbänk hur opraktiskt som helst, nästa kök kommer det att bli en riktig diskbänk (så att man kan "kladda" om kring ordentligt)
Den håller jag med om, i alla fall om man har träbänkskivor. Visst är det snyggt men ack så opraktiskt. Funkar bra om man bara har vuxna ordningssamma medlemmar i familjen... ...
 
Att renovera kök överhuvudtaget och sen få tvillingar!!! Borde i så fall helkaklat, haft högtryckstvätt och golvbrunn!!! :-D
 
AnneFi
Matarese skrev:
Inbyggnadsdiskbänk hur opraktiskt som helst, nästa kök kommer det att bli en riktig diskbänk (så att man kan "kladda" om kring ordentligt)
men om man sätter en diskbänk då får man väl glapp mellan den och bänkskiva.
där kan väl allt möjligt äckligt försvinna ner?
 
Å spottarna över diskbänken!! Går sönder hela tiden och glappar!!! Stäng ett skåp så slocknar en lampa, öppna ett annat så tänds en annan... :(
 
Matarese skrev:
Inbyggnadsdiskbänk hur opraktiskt som helst, nästa kök kommer det att bli en riktig diskbänk (så att man kan "kladda" om kring ordentligt)
Det håller jag med om, funderar på att byta nu efter ett år i huset.
 
För lite avställnings/arbetsytor. De ytor som på ritstadiet såg helt ok ut, blev i verkligheten snabbt inmutade av kaffebryggare, radioapparater o annat som i praktiken alltid står framme.
Och ett "riktigt skafferi" saknar vi. Det hade blivit ett om vi byggt idag.
 
Glaskeramikhäll med touchknappar. Inte för att jag har det själv, men bekanta har. Minsta spill och knapparna blir galna och börjar sätta på/stänga av plattor hursomhelst. Riktiga reglage är ljusår bättre.
 
Tjodjuret skrev:
Å spottarna över diskbänken!! Går sönder hela tiden och glappar!!! Stäng ett skåp så slocknar en lampa, öppna ett annat så tänds en annan... :(
Tror du skulle få lägre blodtryck av att byta ut dina spottar mot några av god kvalitet. Jag har totalt 11 spottar under överskåpen och det tog 6 år innan första lampan gick sönder. När du byter lampor, sätt dit glödisar från Osram, dom håller (har gjort samma erfarenhet när det gäller spottar etc).
 
Jag tror att våran bänkskiva i någon valnötsvariant platsar i både bäst och sämst-tråden. 7-8 meter bänkskiva men ingenstans att ställa kladdiga eller varma saker.

Samtidigt finns det ju få saker som är finare än en välskött träskiva.... Vi skulle nog välja sten om vi valde om idag, alternativt ersätta några meter med en riktigt rostfri diskbänk.
 
liten diskho....
har en liten och en stor, lilla vet jag inte vad jag ska ha till
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.