lunnabo lunnabo skrev:
Nästan så att Claes i Sörmland behöver lite fördjupning inom värdegrund.

(Lite) mellan raderna verkar Claes anse att alla dessa utländska hantverkare som finns mest överallt inte skulle vara lika skickliga yrkesmän som etniska svenskar.

Allas lika värde!
Blanda nu inte ihop "äpplen med päron". Att någon/några generellt sett är sämre på vissa saker. Eller helt enkelt ofta saknar adekvat utbildning för vissa typer av arbeten. Det är inget som har med mänskligt värde att göra.
 
  • Gilla
Bästerortarn och 2 till
  • Laddar…
J
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Verkligen inte! Jag är aktiv i en del av samhället där utlänningar i princip har konkurrerat ut svenskar. Och detta av goda skäl, dessa individer som råkar vara inte svenskar är helt enkelt mer motiverade, arbetsamma och välutbildade än de svenskar som de har konkurrerat ut.

Det varierar således med bransch. Vad gäller arbetare aktiva i hemrenovering så är grundläggande svenska och engelska språkkunskaper väldigt viktiga färdigheter men det är en bristvara att hitta sådan arbetskraft. Alla sådana yrken skapar ett hinder för utländsk arbetskraft.

Har inget med värdegrund att göra.
Vilket apotek jobbar du på?😂
 
  • Haha
7ender och 5 till
  • Laddar…
J Jocke Best skrev:
Vilket apotek jobbar du på?😂
Eller läkare😉.
 
F
lunnabo lunnabo skrev:
Nästan så att Claes i Sörmland behöver lite fördjupning inom värdegrund.

(Lite) mellan raderna verkar Claes anse att alla dessa utländska hantverkare som finns mest överallt inte skulle vara lika skickliga yrkesmän som etniska svenskar.

Allas lika värde!
”Advokaten” besitter uppenbarligen inte kompetens att förstå vad skribenten menar eller vad värdegrund verkligen är för nåt. Jag ställer mig även frågande till att ”advokaten” förstår begreppet ”Allas lika värde”
 
Claes Sörmland
J Jocke Best skrev:
Vilket apotek jobbar du på?😂
Nu ska du inte nedvärdera oss pizzabagare!
 
  • Gilla
Jocke Best
  • Laddar…
F
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Nu ska du inte nedvärdera oss pizzabagare!
Njaaa. Utkonkurrerade av utländsk arbetskraft på kompetens? Jag har många vänner (eller åtminståne två) som är inne på sin andra hemmabyggda vedelda pizza-ugn. Dom lägger mer tid på den perfekta pizzan än dom gör på sina barn. Underskatta aldrig en hipster med OCD....
 
  • Haha
  • Gilla
Falckman och 4 till
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.