Odjuret skrev:
Det tycker jag var korrekt gjort! Nu gjorde du mig glad :p :D
Som jag trodde, tomten är som den ser ut på min bild...

"Den förra ägaren hade hund och satte upp staket..." blablabla. Det finns inget ok från kommunen på att använda marken.


Mäklaren har dock inte kommunicerat detta till de andra intressenterna, vilket gör att jag känner att budgivningen är på olika villkor. Vi har dragit oss ur.
 
  • Gilla
klaskarlsson och 1 till
  • Laddar…
harry73
PurreP skrev:
Mäklaren har dock inte kommunicerat detta till de andra intressenterna, vilket gör att jag känner att budgivningen är på olika villkor. Vi har dragit oss ur.
Tyvärr är det inte helt oväntad. Jag tror inte att köparen kan hävda dolt fel, eftersom det ingår i undersökningsplikten att kontrollera tomtgränserna.
Men en besiktningsklausul har man för att kunna uppfylla sin undersökningsplikt och därför tycker jag fortfarande inte att det är fult att konfrontera säljaren med det under tidsfristen för besiktningsklausulen, men det är jag.

Då hade i alla fall budgivningen varit på lika villkor.
 
  • Gilla
PurreP
  • Laddar…
F FatHurley skrev:
Vet inte varför det finns en allmänning just där, det är som en gräns mellan oss och förskolan.

Generellt sett så används kommunens allmänplatsmark friskt av omkringliggande fastighetsägare och det skulle behövas flera heltidstjänster för att bevaka kommunens fastighetsgränser det är inget som prioriteras om inte det kommer in klagomål, är skräpigt på marken, någon söker bygglov på eller kommunen behöver marken för eget ändamål. Allmän platsmark inom planlagt område får inte privatiseras ( säljas eller arrenderas) enligt lag. I detaljplaner är allmänningar/allmänplatsmark oftast till för att skapa utrymme/släpp mellan tomter för allmänheten att passera eller bara för att få lite luft i tätbebyggda områden.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.