M Markgubben skrev:
Är du så korkad som du utger dig för eller trollar du?
Jag blir om och om förvånad över hur korkade folk är. Hur kan så många fullständigt missförstå?
 
  • Gilla
Sauron
  • Laddar…
F
D Daniel 109 skrev:
Jag blir om och om förvånad över hur korkade folk är. Hur kan så många fullständigt missförstå?
kan det ha att göra med att du medvetet väljer att älta på om tomt och fastighet utan minsta antydan till förklaring trots att TS uppenbarligen inte förstår vad du far efter?
 
  • Gilla
Trappa och 6 till
  • Laddar…
Har jag inte försökt förklara?

Det här är ett försök till förklaring.

D Daniel 109 skrev:
Det är trädgården jag menar är din tomt. Att du har en stor fastighet är en annan sak.
Krävs det en avhandling för att förklara vad en tomt är?
 
F
D Daniel 109 skrev:
Har jag inte försökt förklara?

Det här är ett försök till förklaring.



Krävs det en avhandling för att förklara vad en tomt är?
nej det har du naturligtvis inte då du inte har definerat vad tomt och fastighet är. Du har fö inte en jävla aning om området som avses är TS tomt eller inte.
 
  • Gilla
MasMats och 1 till
  • Laddar…
En vägslänt är inte en tomt. Även om ytan sannolikt skulle kunna vara det med annan utformning.
 
P
D Daniel 109 skrev:
Har jag inte försökt förklara?

Det här är ett försök till förklaring.



Krävs det en avhandling för att förklara vad en tomt är?
Nja, du kan ju kolla hos boverket som har en kunskapsbank:
”En tomt kan utgöra samma markområde som en fastighet. Det är exempelvis vanligt för bostadshus i tätbebyggt område. En tomt kan även utgöra endast en del av en fastighet. Det är exempelvis vanligt för bostadshus på jord- eller skogsbruksfastigheter eller andra stora fastigheter.”
 
  • Gilla
MsTake och 3 till
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Har jag inte försökt förklara?

Det här är ett försök till förklaring.



Krävs det en avhandling för att förklara vad en tomt är?
Det är en helt okej förklaring till den som redan vet att tomt skiljer sig från fastighet och bara missförstått vad du menade, men alla vet inte det utan tror tvärt om att det är samma sak.

Så läs det där en gång till, och försök låtsas som att du ”vet” att tomt och fastighet är samma sak. Då är det du skrivit bara rappakalja.
 
  • Gilla
Segepe och 2 till
  • Laddar…
Jag har ju flera gånger skrivit att tomt och fastighet inte är samma sak.

Jag utgår uppenbarligen ifrån att folk är något klyftigare än de är.
 
tveksamt tveksamt skrev:
Det är en helt okej förklaring till den som redan vet att tomt skiljer sig från fastighet och bara missförstått vad du menade, men alla vet inte det utan tror tvärt om att det är samma sak.

Så läs det där en gång till, och försök låtsas som att du ”vet” att tomt och fastighet är samma sak. Då är det du skrivit bara rappakalja.
Han skriver ju bara så för att verka överlägsen och dryg. Han förklarade inte i början för att visa att han "minsann kan något mer än andra" och sen missade han ändå totalt vad det handlar om. Lätt pinsamt.


D Daniel 109 skrev:
Jag har ju flera gånger skrivit att tomt och fastighet inte är samma sak.

Jag utgår uppenbarligen ifrån att folk är något klyftigare än de är.
Och du framhärdar trots att det är helt irrelevant för TS problem.
 
  • Gilla
  • Haha
Bangan och 3 till
  • Laddar…
P
D Daniel 109 skrev:
En vägslänt är inte en tomt. Även om ytan sannolikt skulle kunna vara det med annan utformning.
Hur formar du då vägslänten så att det blir en tomt, på din fastighet?
 
  • Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
Claes Sörmland
D Daniel 109 skrev:
En vägslänt är inte en tomt. Även om ytan sannolikt skulle kunna vara det med annan utformning.
Vad är det för lagstiftnings tomtbegrepp du hänvisar till med detta uttalande?

(Jag undrar alltså hur du menar att dina funderingar kring tomtbegreppet juridiskt skulle påverka något som har med tråden att göra. Jag förstår uppriktigt inte vad du menar.)
 
  • Gilla
Perolofl och 3 till
  • Laddar…
Vid min fastighet ligger den utanför min fastighet på en egen fastighet. Gränsen mellan vägen och tomten markeras med ett staket. De delar som inte är tomt har inte en tydligt utmärkt gräns.
 
F
D Daniel 109 skrev:
Jag har ju flera gånger skrivit att tomt och fastighet inte är samma sak.

Jag utgår uppenbarligen ifrån att folk är något klyftigare än de är.
det behöver du inte utgå ifrån. Förutsätt bara att en övervägande majoritet inte är lika anala som du är så har du kommit långt redan där.
 
  • Haha
  • Gilla
Bangan och 1 till
  • Laddar…
O och en till skrev:
Ja, jo det vore ju olyckligt om hela grannskapets hundar plötsligt slutade kissa på din tomt. Jag är inte helt utan empati så det kan jag förstå. Om det skulle råka hända så kanske du kan låta hunden "se på" när du rent demonstrativt slår en drill på kisseplatsen? Bara för att "sätta igång processen" så att säga...

Nä, skämt åsido. Jag når inte fram till dig så det här får bli mitt sista inlägg i tråden. Önskar dig lycka till med tvisten och ha ett fortsatt bart underliv (förlåt, jag menade "fortsatt underbart liv").
Min vovve kissar på kommando.
 
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Vad är det för lagstiftnings tomtbegrepp du hänvisar till med detta uttalande?

(Jag undrar alltså hur du menar att dina funderingar kring tomtbegreppet juridiskt skulle påverka något som har med tråden att göra. Jag förstår uppriktigt inte vad du menar.)
Uppenbarligen är delar av den omtalade slänten vägområde. Det var inget som markerade att någon del av slänten inte var det. Det ser jag som en stor skillnad. Finns det en tydlig tomtgräns skulle ingen får för sig att köra trimmer innanför den gränsen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.