engs engs skrev:
- Är den där ny eller? pekar på nyinköpt verktyg.
- Njae den har jag haft ett tag, har du inte sett den förut?

Ytterligare en nackdel med pandemin och hemmakontor... svårare smyga hem verktyg ;)

Men hon bryr sig inte egentligen, är mest road. "Ja ja, det är dina pengar" då jag nästan alltid handlar sådant från "min" budget och inte hushållsbudgeten.
Så länge man håller sig inom samma färg (fabrikat) är det lättare att mörka, har jag märkt. ;)
 
  • Gilla
  • Haha
Sthlm1891 och 4 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Så länge man håller sig inom samma färg (fabrikat) är det lättare att mörka, har jag märkt. ;)
Att ni lyckas (eller åtminstone är nära att lyckas) mörka verktygsinköp är för mig både imponerade och mycket svårt att förstå. Själv blir jag som ett barn vid jul, går runt i spänd förväntan och kollar spårningsinformation stup i kvarten. När paketet sen anländer blir det ju inte direkt lättare att mörka, då ska ju allt demonstreras. Att min fru egentligen inte bryr sig ett skvatt om alla spännande funktioner på sågen, skruvdragaren, kontaktmetern, eller vad som nu köpts in spelar ingen roll, klart det måste visas upp. :D
 
  • Gilla
  • Haha
Pysslarn och 4 till
  • Laddar…
Med tillräcklig oreda i verkstaden kan de flesta inköp döljas för sin bättre hälft. :rolleyes:
 
  • Gilla
  • Älska
FredrikR och 3 till
  • Laddar…
AXS
Är det bara hos oss som vi båda är med på verktygsinköpen? Min sambo gillar verktyg och tycker det är värt att köpa bra kvalité.

OnT: Mina 33 tvingar kunde inte skickas pga "covid", väldigt rimligt.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
Med tillräcklig oreda i verkstaden kan de flesta inköp döljas för sin bättre hälft. :rolleyes:
Precis..

AXS AXS skrev:
Är det bara hos oss som vi båda är med på verktygsinköpen? Min sambo gillar verktyg och tycker det är värt att köpa bra kvalité.

OnT: Mina 33 tvingar kunde inte skickas pga "covid", väldigt rimligt.
Ett klassiskt tecken på att du köper för lite verktyg :)
När ens respektive klagar vet man att man börjar närma sig hyggliga nivåer.
 
  • Gilla
  • Haha
maarkus1 och 7 till
  • Laddar…
Det jobbiga nuförtiden är ju att paketen kommer med olika leverantörer så ibland kan man inte mörka alla verktygsinköp:crysmile:
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
AXS
Frustrator Frustrator skrev:
Precis..


Ett klassiskt tecken på att du köper för lite verktyg :)
När ens respektive klagar vet man att man börjar närma sig hyggliga nivåer.
Fick köpa denna, endast som leksak:
Röd traktor med frontlastare parkerad utomhus som beskrivs som en leksak.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hon är helt enkelt jäkligt bra. :heart:
 
  • Gilla
Jowl och 9 till
  • Laddar…
AXS AXS skrev:
Fick köpa denna, endast som leksak:
[bild]

Hon är helt enkelt jäkligt bra. :heart:
Japp, en keeper ;)

(Maskinen alltså..)
 
  • Älska
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
AXS AXS skrev:
Är det bara hos oss som vi båda är med på verktygsinköpen? Min sambo gillar verktyg och tycker det är värt att köpa bra kvalité.

OnT: Mina 33 tvingar kunde inte skickas pga "covid", väldigt rimligt.
Min är helt med på att det köps in, men lämnar det åt mig. Det var hon som mer eller mindre hetsade mig att sälja kinahyveln jag hatade och köpa en ny Hammer istället. Jag gissar att hon hört en och annan svordom genom garageväggen och ville slippa det framöver.

Bara man motiverar det bra så brukar det gå. Vi kommer behöva fälla en av våra stora lönnar snart och ”det vore ju synd om det inte gick att använda virket till något kul projekt i huset bara för att vi har en för liten bandsåg”. Det kommer nog gå bra.
 
  • Gilla
Chentin och 2 till
  • Laddar…
AXS AXS skrev:
OnT: Mina 33 tvingar kunde inte skickas pga "covid", väldigt rimligt.
Fick samma med mina 8 tvingar, dock står dom som skickade också :crysmile: fick mailet om att det var skickat innan jag fick mailet att dom makulert ordern pga covid
 
  • Ledsen
  • Gilla
vackermyren och 1 till
  • Laddar…
AXS AXS skrev:
Är det bara hos oss som vi båda är med på verktygsinköpen? Min sambo gillar verktyg och tycker det är värt att köpa bra kvalité.

OnT: Mina 33 tvingar kunde inte skickas pga "covid", väldigt rimligt.
Se till att behålla sambon du har. De som har en sån inställning växer inte på trän.

Själv mörkade jag just ett inköp från Kreg-kampanjen hos proffsmagasinet. Eller jag mörkade väl inte, har bara inte sagt något än. Tänkte kanske göra detsamma med en sänksåg snart också.
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 3 till
  • Laddar…
Klaugust Klaugust skrev:
Se till att behålla sambon du har. De som har en sån inställning växer inte på trän.

Själv mörkade jag just ett inköp från Kreg-kampanjen hos proffsmagasinet. Eller jag mörkade väl inte, har bara inte sagt något än. Tänkte kanske göra detsamma med en sänksåg snart också.
Nä, det är ju bra att spara lite överraskningar så man har ngt.i reserv när man glömt köpa födelsedagspresent eller present till bröllopsdagen.
 
  • Gilla
Klaugust
  • Laddar…
En tångnyckel bredvid en öppen Zippo-tändare i låda för verktygsprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tångnyckeln som köptes senast gjorde succé i verktygslådan. Så modellen mindre kändes som ett måste. Tröttnade på att bråka med värmeljus tändare utomhus. Nu ska väl krympning av krympslang gå lite smidigare.
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 4 till
  • Laddar…
A Anderscurl skrev:
[bild]
Tångnyckeln som köptes senast gjorde succé i verktygslådan. Så modellen mindre kändes som ett måste. Tröttnade på att bråka med värmeljus tändare utomhus. Nu ska väl krympning av krympslang gå lite smidigare.
Tångnyckel!? Hade inte hört talas om, men den ser ju riktigt smart ut. Det kanske blir ett verktygsköp den här veckan ändå
 
  • Gilla
Alltgår och 1 till
  • Laddar…
D Dublin skrev:
Tångnyckel!? Hade inte hört talas om, men den ser ju riktigt smart ut. Det kanske blir ett verktygsköp den här veckan ändå
Fick tipset tidigare här i tråden.
Amazon.se Knipex 86 01 (125-150-180-250 storlek)
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.