Monterar en dörr med karm i morn. Kostade på mig en liten borrhammare i samma batterisystem som jag ändå använder.
M18 BH-O
Röd och grå Milwaukee borrhammare M18 BH-O på ett träbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Livsfarligt att ha en maskinsäljare i samma hus. Ännu värre att ha nyckel till bakdörren och en lista på deras kontor där jag kan skriva upp vad jag tar :sweat: .

Visar den sig vara för klen så har jag backup.
Röd och svart HILTI TE16-C borrhammare som ligger på en OSB-skiva.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Backupen är till salu för den som vill ha den. Har ytterligare två borrhammare och HILTI TE16-C är den jag använder minst.

Mvh Findus
 
  • Gilla
Appendix och 4 till
  • Laddar…
Ett...öh...ett kit med kärnborrar för sten. Köpt för ett 40mm hål.
 
  • Kit med olika storlekar kärnborrar för stenarbeten i öppen svart väska på ett mönstrat tyg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
fremax och 5 till
  • Laddar…
Efter att ha spanat flera veckor så blev det ett köp förra veckan. Idag kunde jag hämta ut en ny kompis förutom vanlig finslipning hoppas jag kunna slipa mindre trägolv (6kvm) och polera bil med denna. En ny slipmaskin från Mirka med tillbehör på en verkstadsbänk, omgiven av andra verktyg och upphängda nycklar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
Dsundet och 9 till
  • Laddar…
findus42 findus42 skrev:
Livsfarligt att ha en maskinsäljare i samma hus. Ännu värre att ha nyckel till bakdörren och en lista på deras kontor där jag kan skriva upp vad jag tar :sweat: .
Lurig jädra säljare må jag säga.
 
FedEx var precis här och levererade en Festool Midi Cleantec. Och igår var Postnord här och levererade rengöringsset och blåtandsfjärrkontrollen.

Beställde först allt från Proffsmagasinet som hade kampanj på dammsugare från Festool (verkar som typ alla hade det). Jag la min beställning 10 februari, och det stod att dammsugare skulle skickas om 2-3 dagar då den inte fanns i lager, medan de två andra produkterna fanns i lager. Det hann gå fyra dagar innan jag hörde av mig via mejl till Proffsmagasinet och frågade varför min beställning inte var skickad. Då fick jag till svar att det var förseningar och att den beräknas åter i lager i slutet av februari. Trist tänkte jag, men inte mycket att göra. Jag loggade in igen 1 mars och får då se att den beräknas åter i lager först 27 april(!). Jag annullerade då beställningen av dammsugaren men inte rengöringssetet eller fjärrkontrollen (eftersom dessa två fanns i lager). Beställde istället dammsugaren från Amazon.se där den fanns i lager hos en Tysk återförsäljare. Tre dagar efter lagd beställning kommer alltså FedEx och levererar den till mig, och det blev dessutom 700 kronor billigare mot vad jag hade fått betala hos Proffsmagasinet.

Jag vet inte varför jag skriver denna för er väldigt ointressanta berättelse i en tråd som handlar om nya verktygsinköp.

Festool Cleantec dammsugare och tillbehör oöppnade i verkstadsmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
fremax och 10 till
  • Laddar…
Sthlm1891 Sthlm1891 skrev:
FedEx var precis här och levererade en Festool Midi Cleantec. Och igår var Postnord här och levererade rengöringsset och blåtandsfjärrkontrollen.

Beställde först allt från Proffsmagasinet som hade kampanj på dammsugare från Festool (verkar som typ alla hade det). Jag la min beställning 10 februari, och det stod att dammsugare skulle skickas om 2-3 dagar då den inte fanns i lager, medan de två andra produkterna fanns i lager. Det hann gå fyra dagar innan jag hörde av mig via mejl till Proffsmagasinet och frågade varför min beställning inte var skickad. Då fick jag till svar att det var förseningar och att den beräknas åter i lager i slutet av februari. Trist tänkte jag, men inte mycket att göra. Jag loggade in igen 1 mars och får då se att den beräknas åter i lager först 27 april(!). Jag annullerade då beställningen av dammsugaren men inte rengöringssetet eller fjärrkontrollen (eftersom dessa två fanns i lager). Beställde istället dammsugaren från Amazon.se där den fanns i lager hos en Tysk återförsäljare. Tre dagar efter lagd beställning kommer alltså FedEx och levererar den till mig, och det blev dessutom 700 kronor billigare mot vad jag hade fått betala hos Proffsmagasinet.

Jag vet inte varför jag skriver denna för er väldigt ointressanta berättelse i en tråd som handlar om nya verktygsinköp.

[bild]
Kanske för att påvisa att ”Herrens vägar äro outgrundliga” även när det gäller verktygsinköp! (y)
 
Redigerat:
  • Gilla
  • Haha
Immobil och 3 till
  • Laddar…
richardtenggren
Sthlm1891 Sthlm1891 skrev:
FedEx var precis här och levererade en Festool Midi Cleantec. Och igår var Postnord här och levererade rengöringsset och blåtandsfjärrkontrollen.

Beställde först allt från Proffsmagasinet som hade kampanj på dammsugare från Festool (verkar som typ alla hade det). Jag la min beställning 10 februari, och det stod att dammsugare skulle skickas om 2-3 dagar då den inte fanns i lager, medan de två andra produkterna fanns i lager. Det hann gå fyra dagar innan jag hörde av mig via mejl till Proffsmagasinet och frågade varför min beställning inte var skickad. Då fick jag till svar att det var förseningar och att den beräknas åter i lager i slutet av februari. Trist tänkte jag, men inte mycket att göra. Jag loggade in igen 1 mars och får då se att den beräknas åter i lager först 27 april(!). Jag annullerade då beställningen av dammsugaren men inte rengöringssetet eller fjärrkontrollen (eftersom dessa två fanns i lager). Beställde istället dammsugaren från Amazon.se där den fanns i lager hos en Tysk återförsäljare. Tre dagar efter lagd beställning kommer alltså FedEx och levererar den till mig, och det blev dessutom 700 kronor billigare mot vad jag hade fått betala hos Proffsmagasinet.

Jag vet inte varför jag skriver denna för er väldigt ointressanta berättelse i en tråd som handlar om nya verktygsinköp.

[bild]
Sugen på en jag också, har den tidigare modellen men skulle haft två :)
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Plingade till i PostNordappen strax innan lunch. Min beställning från Sandbergs järn (som jag beställde igår) fanns att hämta. Så det var bara att ta en promenad till utlämningsstället efter maten hade inmundigats.

  • Cirkelanslang
  • Snickerispackel
  • Slipsvampset
  • Stiftpenna

Verktyg för snickeri inklusive snickerispackel, cirkelanslag, slipsvampset och stifthållare på ett bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Tule54 och 4 till
  • Laddar…
richardtenggren
Sthlm1891 Sthlm1891 skrev:
@richardtenggren Man kan aldrig ha för många grovdammsugare ;)
Nä, och frun är väldigt positivt inställd till Festools dammsugare så det kommer! Om det inte blir en CTL 26 E AC, men då lär jag köpa bluetooth-modulen separat... :)

Själv beställde jag en mätsticka för fot/sko igår, som ju faktiskt är ett mätverktyg ;)
 
  • Gilla
  • Haha
ceson och 2 till
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Nä, och frun är väldigt positivt inställd till Festools dammsugare så det kommer! Om det inte blir en CTL 26 E AC, men då lär jag köpa bluetooth-modulen separat... :)
Buy once, cry once! ;)
Har en CTL26 sedan många år, dock innan bluetooth och andra finesser kom, men den sviker aldrig. (y)
 
  • Gilla
ceson och 1 till
  • Laddar…
Festool gör finsugare, Dust Control gör grovsugare! Båda behövs.
 
  • Gilla
Rckryddan och 2 till
  • Laddar…
dagens amazon leverans... Hand håller en förpackning av ISOtunes PRO Bluetooth brusreducerande hörlurar med detaljer och specifikationer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
richardtenggren
FredrikR FredrikR skrev:
Buy once, cry once! ;)
Har en CTL26 sedan många år, dock innan bluetooth och andra finesser kom, men den sviker aldrig. (y)
Ja precis min devis ;) Men det enda problemet med min CTL Midi har varit slipdamm sätter igen påsen, fick höra att problemet även uppstår på 26 E AC som jag hade tänkte beställa för att råda bot på problemet. Så då kanske jag kan nöja mig med en ny Midi så man kan ha en till Kapexen och en till sänksåg/fräsar osv. :)
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
En använd ELU överfräs med sladd placerad på ett träbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det blev en till ELU
 
  • Gilla
Tule54 och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.