richardtenggren richardtenggren skrev:
Du får nog komplettera med hörselskydd ;)
Jo åt hela familjen om man läser recensionerna :rofl:
 
Immobil Immobil skrev:
Hur funkar en sådan?
Ja hur förklarar man det enkelt, finns i byggahus egna shop https://shop.byggahus.se/products/listjiggen titta in vettja så finns där ett klipp med demonstration. Återstår att se om jag blir nöjd med de.
 
V vessen skrev:
Jo åt hela familjen om man läser recensionerna :rofl:
Jag har en fast brandad som Paslode, visst man skiter nästan på sig varje gång den startar, men den ger luft också till skillnad från alla ohörbara skithögar från Senco och Aerfast.
 
Microkatten Microkatten skrev:
En Knipex-tång på stereoider kom idag med budbil:

[bild]

Ankom till porten 28h från beställning på svenska Amazon. Inte så pjåkigt!
Är det 610mm modellen?

Jag är nära att klicka hem en exakt lika dan. Varför vet jag inte. Det är en sån grej som är bra att ha, när man behöver det, men som man kanske inte använder varje dag. Jag tror bara att jag skulle sova lite godare om jag hade en sån i garaget :)
 
  • Gilla
Tule54
  • Laddar…
A atomlab skrev:
Vad är oddsen
M mellby.byggare skrev:
[bild] Dagen leverans.
Har inte sett den här i verkligheten tidigare.
Makita dco 180 z .
Skall bli kul att testa!
[länk]
Köpte lika dan tidigare till nu när jaghåller på att gipsa om hela huset. Smidigt verktyg faktiskt =)

Har dock märkt att frässtålen går av hyggligt lätt. Är inne på mitt tredje nu. Så tips är att illa kvickt beställa hem några i reserv. Varnågra dagars leveranstid på dem så skönt att ha hemma så man inte blir stående utan...
 
första blackfriday leveransen. de roligare grejerna kommer imorgon hoppas jag... men funkar dåligt utan dessa så blir bra att jag har batterierna laddade och klara Makita-batteriladdare och fyra uppladdade batterier på ett golv, förberedda för användning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

men som nån sa, varför kan inte laddaren vara förberedd för väggmontage...
 
  • Gilla
Tule54 och 4 till
  • Laddar…
P Peter_Bromma skrev:
första blackfriday leveransen. de roligare grejerna kommer imorgon hoppas jag... men funkar dåligt utan dessa så blir bra att jag har batterierna laddade och klara[bild]
men som nån sa, varför kan inte laddaren vara förberedd för väggmontage...
Får man fråga vad du fick ge för det paketet?
 
Microkatten
D Daaaaaniel skrev:
Är det 610mm modellen?

Jag är nära att klicka hem en exakt lika dan. Varför vet jag inte. Det är en sån grej som är bra att ha, när man behöver det, men som man kanske inte använder varje dag. Jag tror bara att jag skulle sova lite godare om jag hade en sån i garaget :)
Precis, 610:an. Skall bl.a. byta ribbor på trädgårdsmöbler med igenrostade skruvar. Testade att knipsa av en skruv, kändes knappt. Lagom stor.

Priset på Amazon, ca 730kr, var 4-500 kr under svenska BF-priserna, mycket prisvärt!
 
  • Gilla
Chentin
  • Laddar…
C Chentin skrev:
Får man fråga vad du fick ge för det paketet?
blev ca 3100 sek. när jag gick upp på 4 batterier blev paketet billigare än att köpa löst.
 
Microkatten Microkatten skrev:
Precis, 610:an. Skall bl.a. byta ribbor på trädgårdsmöbler med igenrostade skruvar. Testade att knipsa av en skruv, kändes knappt. Lagom stor.

Priset på Amazon, ca 730kr, var 4-500 kr under svenska BF-priserna, mycket prisvärt!
Köpt ett gäng knipex-tänger senaste tiden. Höga vilhöver-värden. De är små, går obemärkt förbi sambon.
Bultsaxen är mer lättupptäckt.

"Vad ska du med den där till?"
"Joråseruså att...... bra att ha. Ska jag hämta kaffe till dig?"
 
  • Gilla
  • Haha
Sturmtiger och 3 till
  • Laddar…
D Daaaaaniel skrev:
"Joråseruså att...... "
Tänkte skaffa några "nya" cyklar till dig och barnen! Bra va? :cool:
 
  • Gilla
  • Wow
Sturmtiger och 2 till
  • Laddar…
Microkatten
Nån rostig skruv måste ni väl ha? Armeringsjärn till blommor?
 
Byggde nyligen en excellent jig till bandslipen av Tormekdelar. Där kan jag etablera och ta eggen till 1200 korn med kontrollerad vinkel. Men man vill ju kunna finbryna med exakt vinkel också..
Så det blev en sådan här med två keramiska brynen på 2000 och 3000 JIS.
När man sen också polerar på filtskiva med 6000 grit så blir knivarna riktigt... obehagligt... vassa...
Funkar till både stora och små knivar och klämfästet roterar runt sin axel, så man slipper lossa kniven när man ska byta sida.
Anpassad jig för slipning av kniv på en arbetsbänk med keramiska brynen och filtskiva.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hembyggd jig för knivslipning med Tormekdelar och keramiska brynen på arbetsbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jig för bandslip monterad på arbetsbänk med delar av Tormek, keramiska brynen och verktyg i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
-RB- och 16 till
  • Laddar…
boschkenta
Nu ska vi nog få upp dom där listerna...
En ny spikpistol i verktygslåda med batteri och spikförpackningar, redo att användas för listmontering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


En tidig julklapp till mig själv :cool:
 
  • Gilla
  • Älska
Tjrex och 9 till
  • Laddar…
boschkenta boschkenta skrev:
En tidig julklapp till mig själv
Den bästa sorten
 
  • Gilla
saiter och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.