Nu är sambon testad positiv, det intressanta med henne är hon enbart har förkylningssymptom, snuva och täppt näsa
 
  • Gilla
Ulltand
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Nu är sambon testad positiv, det intressanta med henne är hon enbart har förkylningssymptom, snuva och täppt näsa
Lite rejälare virke i henne verkar det som!
 
  • Gilla
  • Haha
Violina och 3 till
  • Laddar…
Lexington Lexington skrev:
Lite rejälare virke i henne verkar det som!
Alla vet väl att det är skillnad oå en "man cold" och hur förkyld en kvinna blir. Varför skulle coronaviruset vara annorlunda? Män är det bräckligare könet, det är välbekant.
 
  • Gilla
MariaiÖstergötland och 1 till
  • Laddar…
optimum
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Nu är sambon testad positiv, det intressanta med henne är hon enbart har förkylningssymptom, snuva och täppt näsa
Ja det är sådant som gör det lömskt.
En del får inte alls symptom.
Därför är försiktighet viktigt när man har varit i närheten av någon sjuk med covid.
 
  • Gilla
brfbo och 1 till
  • Laddar…
B b8q skrev:
Alla vet väl att det är skillnad oå en "man cold" och hur förkyld en kvinna blir. Varför skulle coronaviruset vara annorlunda? Män är det bräckligare könet, det är välbekant.
Kvinnor klagar på att föda barn, men de skall veta hur det känns när en man är riktig förkyld
 
  • Haha
  • Arg
  • Älska
mxjolle och 3 till
  • Laddar…
galento
Otroligt att idrottsrörelsen kan fortsätta bedriva spel , det är ju
inte klokt egentligen :

Coronaviruset – följ senaste nyheterna om corona | Aftonbladet

Pratade med en person som jobbar i Norge och de har ju frivillig
karantän om de varit i Sverige. Men hen kände till flera fall i Norge
med personer som haft fester med antal deltagare som överstigit
de rekommenderade = böter på 20.000kr utan pardon.(y)
Det kanske skulle vara likadant här också för många verkar inte
bry sej.
 
Staffans2000
galento galento skrev:
Otroligt att idrottsrörelsen kan fortsätta bedriva spel , det är ju
inte klokt egentligen :

Coronaviruset – följ senaste nyheterna om corona | Aftonbladet

Pratade med en person som jobbar i Norge och de har ju frivillig
karantän om de varit i Sverige. Men hen kände till flera fall i Norge
med personer som haft fester med antal deltagare som överstigit
de rekommenderade = böter på 20.000kr utan pardon.(y)
Det kanske skulle vara likadant här också för många verkar inte
bry sej.
Jag sade det samma som du, fast i Coronatråden. Böter är en verksam åtgärd. För det fick jag på moppo, av Ma Baker och hennes Tegnellälskande klan av beundrare som konstaterade att det var vekningslöst. Men verkligheten hinner förr eller senare ifatt dom.

Anders,! Hur går det med din trolovades lukt och smaksinne.

Staffan
 
Redigerat:
  • Gilla
brfbo och 1 till
  • Laddar…
Är det någon på forumet med astma som har haft det?

Går med lätt panikångest över hur tösen på 2år med astma skulle klara smittan. Hon har haft hosta i 5 veckor, vilket ju inte är ovanligt denna årstid och speciellt inte med astma.

Låter dock som att det är lite slem som retar henne.
Men det är inte kul, man sover dåligt och är på helspänn hela tiden..

Funderar på om man ska ta henne från förskolan och vara hemma tills våren, men man vet ju att dagarna på förskolan är roliga och nyttiga för dom små, men samtidigt så mår jag sjukt dåligt över situationen och oron för henne.
 
  • Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
S Sajmon skrev:
Är det någon på forumet med astma som har haft det?

Går med lätt panikångest över hur tösen på 2år med astma skulle klara smittan. Hon har haft hosta i 5 veckor, vilket ju inte är ovanligt denna årstid och speciellt inte med astma.

Låter dock som att det är lite slem som retar henne.
Men det är inte kul, man sover dåligt och är på helspänn hela tiden..

Funderar på om man ska ta henne från förskolan och vara hemma tills våren, men man vet ju att dagarna på förskolan är roliga och nyttiga för dom små, men samtidigt så mår jag sjukt dåligt över situationen och oron för henne.
Nu har inte våra barn astma, men både frun och jag har haft det o våra barn, 3 o 6 år har inte haft minsta symtom.
Så jag skulle inte va orolig för din dotter!
Men såklart, är du orolig så kontakta sjukvården!
Tror dessutom din dotter förlorar mer på att inte gå till förskolan än att gå dit!
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Lexington Lexington skrev:
Nu har inte våra barn astma, men både frun och jag har haft det o våra barn, 3 o 6 år har inte haft minsta symtom.
Så jag skulle inte va orolig för din dotter!
Men såklart, är du orolig så kontakta sjukvården!
Tror dessutom din dotter förlorar mer på att inte gå till förskolan än att gå dit!
Ja man hör ju att det är väldigt sällsynt att barnen drabbas allvarligt av det. Men man kan ju aldrig vara säker.

Kruxet är vintern och den torra luften, förra året var det hosta från oktober till april, och det verkar som att det blir samma iår med hostan och periodvis täta luftrör... Är man på tårna i vanliga fall när hon är tät så är det inget mot vad man är nu.

Samtidigt är det väl något man får försöka träna på, man kan inte gå runt och vara så orolig för sitt/sina barn så man mår dåligt själv...

Jo de är lite så jag/vi resonerar, man ser verkligen vilken nytta förskolan gör på dom små!
 
Diabetes är väl inget bra om jag förstått det rätt, astma ska vara mindre fara speciellt om man inte är riskgupp tex ålder.
 
  • Gilla
Ulltand
  • Laddar…
E
Men det kan väl vara en fördel att behandla sin astma. Och är den behandlad så finns inga problem.
 
  • Gilla
Ulltand
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Diabetes är väl inget bra om jag förstått det rätt, astma ska vara mindre fara speciellt om man inte är riskgupp tex ålder.
Astma finns med som riskgrupp men långt ner, och i kombination med låg ålder så minskar risken.
 
E El-Löken66 skrev:
Men det kan väl vara en fördel att behandla sin astma. Och är den behandlad så finns inga problem.
Vi försöker behandla den, men är sådär lätt på en 2åring som inte kan förklara saker och älskar inhalatorn ena dagen men inte andra
 
E
S Sajmon skrev:
Vi försöker behandla den, men är sådär lätt på en 2åring som inte kan förklara saker och älskar inhalatorn ena dagen men inte andra
Du gör först, liten apa gör efter. Djupa andetag.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.