S SideshowBobBuilder skrev:
En vanlig 1,5 planare i Örgryte börjar väl på 10 ungefär. Så jag antar att den här börjar på 30? Som hittat. Hoppas ngn som tar hand om huset och vårdar det! Hoppas!
2016 såldes det för 47 miljoner. Får väl se om det finns någon spekulant för den summan i dagsläget.
 
HOBBY ARCHITECT
Stringfellow Hawke Stringfellow Hawke skrev:
Väldigt väldigt mycket trall att tvätta...

[länk]
Måste man tvätta trä?
Lite konstigt att dom höjer upp hela huset när marken är platt. Nog för att det är skönt att komma upp lite, men det ser ju knepigt ut. Vad har dom där under liksom.
 
Har de satt kyl & frys i ett litet rum vid sidan av i ett hus byggt 2008? Kan absolut köpa det när man renoverar ett gammalt hus från 1800-talet med knasig planlösning som man inte vill förstöra för mycket men att inte lyckas bättre i ett så modernt hus känns märkligt. Eller ser jag helt fel?
 
Dalbotant Dalbotös skrev:
Har de satt kyl & frys i ett litet rum vid sidan av i ett hus byggt 2008? Kan absolut köpa det när man renoverar ett gammalt hus från 1800-talet med knasig planlösning som man inte vill förstöra för mycket men att inte lyckas bättre i ett så modernt hus känns märkligt. Eller ser jag helt fel?
Kyl verkar ju finnas i köket men frys nämns iaf inte i beskrivningen.
Det "måste" väl finnas i ett modernt hus ?!:thinking:
 
Nu säljs Villa Kristina av Gert och Karin Wingårdh https://www.rc.se/bostader/OBJ28647_1759549410/

Vi skrev om det huset 2018 https://www.byggahus.se/arkitektur/villa-kristina-gert-karin-wingardh

Modern villa med slående arkitektur och träfasad belägen på en klipptomt med utsikt över omgivningen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Exteriörkvällsbild av Villa Kristina, modernt hus designat av Gert och Karin Wingårdh.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Modern uteplats i Villa Kristina med trägolv, minimalistiska möbler och omgivande glaspartier.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Modern arkitektur av Villa Kristina med ovanliga takformer och träterrass med utsikt över landskapet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
Det där huset är värt en lite större tomt.
 
Trots att jag inte gillar denna typ av hus så är det häftigt på många sätt och vis.
Stör mig på en sak och det är det riktigt fula hundgårdsstängslet.
 
Kan bara hålla med, stängslet förstör hela intrycket av att ha takterass. Tror att ett glasstaket/stängsel på takterassen hade passat bättre.
 
  • Gilla
13th Marine och 1 till
  • Laddar…
Det hade räckt med en vit bild för att beskriva hela huset.
 
  • Haha
  • Gilla
Gert Huber och 1 till
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
[bild]
25 mille på Lidingö
[länk]
Rik(t)igt snyggt !
Vitt... ja men det kan man ordna.
Det enda "negativa" är väl att man bara lyckats få ut tre sovrum ur 221 kvm
 
  • Gilla
nforslund
  • Laddar…
Scout Scout skrev:
Rik(t)igt snyggt !
Vitt... ja men det kan man ordna.
Det enda "negativa" är väl att man bara lyckats få ut tre sovrum ur 221 kvm
Jag har bara lyckats få ut två sovrum på 450 kvadrat... :oops:
 
  • Gilla
  • Haha
Pasjostrom och 2 till
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT
b0055a10-865e-11ea-bba7-17f9500478b4.jpg
Egen ö i Haninge, 17 miljoner. Jag skulle nog måla det svart.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.