MrPlow skrev:
[länk]
Så ni måste vara seriöst intresserade av ett atomsäkert bergrum för att få mer info!
Kan bli dyr elräkning!!! :wow:
"För den dagliga driften har man varit ansluten till elnätet med en 100 ampers säkring och man förbrukat ca: 39.000 kWh för ventilation och avfuktning."
 
ja, om man förbrukar 39000 kWh för den dagliga driften, tänk er då den årliga!
 
Kommunledningen i Ånge värderades högt en gång i tiden!
 
"Atomsäkert"
Säkert mot vilken atom?
Hade det inte varit bättre om det hade varit atombombsäkert eller strålningssäkert eller åtminstone bombsäkert?
 
Eld skrev:
"Atomsäkert"
Säkert mot vilken atom?
Hade det inte varit bättre om det hade varit atombombsäkert eller strålningssäkert eller åtminstone bombsäkert?
Det är den här killen som inte kan komma in där! :)
atomsp1.jpg
 
  • Gilla
[SKPG]Zamora
  • Laddar…
engs
MrPlow skrev:
[bild]
[länk]

"Endast seriösa spekulater besvaras!"

Så ni måste vara seriöst intresserade av ett atomsäkert bergrum för att få mer info!
Mer bilder här om man är lagd åt UE-hållet.
http://www.rekonstruktion.com/berg/

Objektet har varit ute för försäljning många gånger.
Ursprungligen har jag för mig det var en lokal pamp som köpte det från kommunen för att ha som jaktstuga. Ska ha bytt ägare flera gånger sen dess, bl.a. tänkt som serverhall ett tag. Men ingen verkar ha gjort något med det, troligen kostar det mer än man trott att få det i funktionsdugligt skick förrutom den driftkostnaden.
 
MrPlow
Eld skrev:
"Atomsäkert"
Säkert mot vilken atom?
Hade det inte varit bättre om det hade varit atombombsäkert eller strålningssäkert eller åtminstone bombsäkert?
Eller kärnvapen-/fissionsvapensäkert om man nu ska märka ord...
 
Martin_B
MrPlow skrev:
[bild]
[länk]

"Endast seriösa spekulater besvaras!"

Så ni måste vara seriöst intresserade av ett atomsäkert bergrum för att få mer info!
Man slipper ju skrapa fönster i alla fall!

Sedan slipper man byta takpannor efter stormskador.

Undrar dock hur tusan avloppet är löst. Septitank ner i berget eller? :) ...blir ju liksom svårt o tömma sådär 100 meter in...
 
Krokkodriljo skrev:
Kommunledningen i Ånge värderades högt en gång i tiden!
Det var min tanke också när jag läste prospektet. 5 personer innan för dörren som ska överleva för att ta hand om 10 utanför?
 
Tror det finns ett sånt bergrum för varje kommunledning i sverige.
 
harry73 skrev:
Detta huset är väldig tidsenlig
[länk]
Jösses, här har tiden stått stilla många decennier. Allt ser ju ut att vara i nyskick!
 
Krokkodriljo skrev:
Jösses, här har tiden stått stilla många decennier. Allt ser ju ut att vara i nyskick!
Blir riktigt nostalgisk. Det vore väl synd att riva bort inredningen och ersätta den med ny.
 
Martin_B
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.