Tycker att gräsmattan ser skitdålig ut!
 
  • Gilla
[SKPG]Zamora
  • Laddar…
bäckåbölja skrev:
Sjukt tråkigt läge men jag gillar huset
[länk]
Ja läget bör väl hamna ganska högt upp på listan för, "sämsta läget någonsin" :wow:
 
Jag blir tokig när varenda vertikal yta inomhus är fylld av tavlor och pyngel.
Ingenstans att vila ögonen :p

Mercedes kylarfront på toan? Maskerad ventilation?
 
KnockOnWood skrev:
Mercedes kylarfront på toan? Maskerad ventilation?
Jag trodde det var en luftvärmepump när jag kollade lite snabbt. :)
Jag hade antagligen aldrig kommit ut från "biblioteket" om jag bott där. Slitna gamla fåtöljer, antagligen gudomligt sköna, och en hel vägg med böcker = lycka!
 
bäckåbölja skrev:
Sjukt tråkigt läge men jag gillar huset
[länk]
Inte alls sämsta läget, tvärtom tycker jag, däremot är ju huset enligt min mening helt omöjligt att möblera och städa, även om, eller kanske just för att det "har charm". Men det ser kanske bättre ut om man skulle få se det omöblerat?
 
O
KnockOnWood skrev:
Jag blir tokig när varenda vertikal yta inomhus är fylld av tavlor och pyngel.
Ingenstans att vila ögonen :p

Mercedes kylarfront på toan? Maskerad ventilation?
Haha!
Jag håller med... Men lite misstänksam blir man när det hänger en tavla under fönstret....

Men tur att de hade telefon i badrummet.... Det är nått jag saknade.... som tonåring....:p
Kul om de ringer när man sitter å klämmer....
 
Man blir nyfiken på historiken. Hur i all världen kunde ägaren rädda den lilla 1700-talsstugan när stadsdelen byggdes ut på 1960-talet?! Dåtidens enda logik var att "utplåna skiten", och den som stått emot det enorma trycket måste antingen varit själv stadsarkitekt eller fullständigt asocial på något annat (tillräckligt sympatiskt) sätt.

Jag tycker detta var förbannat djärvt!
 
KnockOnWood skrev:
Jag blir tokig när varenda vertikal yta inomhus är fylld av tavlor och pyngel.
Ingenstans att vila ögonen :p
Tavlor och pyngel kan man ju lätt lyfta bort. Det blir värre med höghusen. :)
 
Martin_B
Raceman skrev:
Tavlor och pyngel kan man ju lätt lyfta bort. Det blir värre med höghusen. :)
Nemas problemas, ring Dynamit Harry så ordnar han upp det!

news-publichousing-demolition.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
tompaah7503 och 5 till
  • Laddar…
MB77 skrev:
Ja läget bör väl hamna ganska högt upp på listan för, "sämsta läget någonsin" :wow:
Nånstans ska väl kidsen i höghuset härja och kasta ägg?! Man får väl offra sig lite :rolleyes:
 
Mikael_L
MB77 skrev:
Ja läget bör väl hamna ganska högt upp på listan för, "sämsta läget någonsin" :wow:
Det kan väl inte stämma ..?
Mäklaren har ju skrivit "Underbart läge med parkområde som närmsta granne" ... :cool:
 
Mikael_L skrev:
Det kan väl inte stämma ..?
Mäklaren har ju skrivit "Underbart läge med parkområde som närmsta granne" ... :cool:
Jag tycker läget är utmärkt, tomten är liten, men hela kullen är park, så man har god tillgång till jättegräsmattor som kommunen klipper. Inga höghus åt de håll de vänt utsiktfönstren. Mycket centralt också, och nästan ingen snöskottning.
 
Martin_B
Mikael_L skrev:
Det kan väl inte stämma ..?
Mäklaren har ju skrivit "Underbart läge med parkområde som närmsta granne" ... :cool:
Haha, och då ljuger mäklaren inte ens, det är nog det värsta med hans beskrivning. Fast det blir klart svårt att komma och klaga ett halvår efter köpet, med att man har upptäckt att man är omgiven av tråkiga flervåningshus. Dolt "fel" :D

Till Anna_H: Ett bra läge kan definieras av flera olika saker. I detta fall är väl läget bra om man vill ha många boende runt omkring sig, dvs. om man absolut inte vill känna sig ensam. Läget är också bra om man vill ha nära till centrum, diverse samhällsfunktioner, butiker m.m., och att man eventuellt vill bo bredvid ett grönområde men ändå centralt.
Det som enligt min åsikt talar emot detta läge är egentligen objektets typ. Dvs. just att det är en villa för flera miljoner kronor, närmare bestämt 5. De som vill bli villaägare och planerar att spendera närmare 5 miljoner (eller mer om budgivningen skenar iväg (föga troligt i detta fall)), siktar nog snarare på den idylliska villan i ett litet finare, lugnare villaområde, hyfsat nära centrum.

För den som ämnar att bo i lägenhet, så är ju läget alldeles utmärkt. Och också omgiven av många andra lägenheter, vilket man ju får räkna med om man vill bo i en lägenhet av den typen.

Jag misstänker att det är så här man resonerar när man ser objektet i fråga. Just att det är ett hus för flera miljoner och då vill man inte bo så man känner sig som en av de många som bor i de omgivande "tråkiga" lägenheterna (inget ont menat om lägenheterna i sig, allt är ju så klart relativt, men nu jämför jag med flermiljonersvillor).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.