noone70 skrev:
Ang arga snickaren huset.

Undra varför de säljer ?
För att betala lånet kanske..
 
haavard skrev:
Det visar ju att den godaste Wingård inte alltid har en bra dag på jobbet.
Utsidan kan säkert diskuteras, men vardagsrummet med två skorstenar kan det inte. Verkligen ett arbete gjort av händige herrn.
Den där kaminen på övervåningen sattes dit för några år sedan.
Man ser huset till uppe till höger.
38832313.jpg
 
rqu skrev:
Den där kaminen på övervåningen sattes dit för några år sedan.
Man ser huset till uppe till höger.
[bild]
Så Wingård ritade en skorsten tvärs genom vardagsrummet? Sedan kan man ju alltid diskutera varför man lägger ut dynor i utemöblerna på vintern. Ser ju bara larvigt ut.
 
raveper skrev:
noone70 skrev:
Ang arga snickaren huset.

Undra varför de säljer ?
För att betala lånet kanske..
Deras relation var väl ganska tuff redan när Arga Snickaren var med..? Det kanske inte blev tillräckligt bra även om huset blev klart?
 
Allt är inte som man tror när tv är med.
 
Niteowl skrev:
Så Wingård ritade en skorsten tvärs genom vardagsrummet? Sedan kan man ju alltid diskutera varför man lägger ut dynor i utemöblerna på vintern. Ser ju bara larvigt ut.
Du får nog fråga säljaren om hur mycket Wingårdh varit inblandad i designen inomhus.

Det är lite svårt att se, men om man tittar så ser man att huset till salu klart större än dom andra husen, om Wingårdh varit inblandad i hela designen vet jag helt enkelt inte. Huset bredvid var till salu för några år sedan, jag tipsade om det då i den här tråden, Älgbacken 10:an gick då för 10,5 har jag för mig. Tolvan borde väl gå för runt 12 då antar jag?
 
Totem skrev:
Inte speciellt coolt, men det visar på hempuleriets baksidor...
[länk]
Första gång jag hört om "maxpris".
 
  • Gilla
Steffo1980 och 1 till
  • Laddar…
haavard skrev:
Första gång jag hört om "maxpris".
Vad jag fått för mig är det vanligt i en hel del andra länder. Man sätter ett pris man vill ha och budgivningen går ut på att få det så lågt som möjligt under det annonserade priset...
 
Från Annonsen.. "Fastigheten kommer att säljas med friskrivningsklausul (läs mer här: oedegaarde.dk/pages/25#dolda). Husets pris är s.k. "maxpris", dvs. det blir ingen budgivning ut över detta pris. Den första som vill ge priset får även köpa huset (förutsatt att man har finansering i ordning). Det är givetvis tillåtet att lämna ett bud under det marknadsförda priset, men det kan då bli budgivning upp till maxpriset. Besök även www.oedegaarde.dk eller www.torpochfritidshus.se, där du kan läsa mer om vem vi är, hur vi arbetar och mycket mer på danska, svenska och engelska."
 
Krille4 skrev:
Ett speciellt hus som varit med i Arga snickaren:

[länk]

Vad minns var han som byggde oerhört pedantisk och skulle ha högsta kvalitet i allt. Det gjorde tyvärr att bygget tog extremt lång tid.

/Krille
Jag gillar vinkällaren :) - snyggt gjort med synligt berg.
 
Redigerat:
timmelstad skrev:
Vad jag fått för mig är det vanligt i en hel del andra länder. Man sätter ett pris man vill ha och budgivningen går ut på att få det så lågt som möjligt under det annonserade priset...
Det kallas för en hollandsk auktion.
 
ompalompa skrev:
[länk]
Känns billigt, men det ligger ju inte i Stan direkt.
 
Credde skrev:
Jag gillar vinkällaren :) - snyggt gjort med synligt berg.
Det måste väl vara han som inte ville vara portvakt åt banken och hade t.o.m. gjort maskinen som bockade plåt till taket själv... Ett bra avsnitt faktiskt, och det är kul att se att de fick ordning på poolen också, den såg riktigt mysig ut.

Nacka är ju ett trevligt område... och huset ser originellt ut, med inbyggt snickeri, för han jobbade väl som möbelsnickare, för att "dra in deg till bygget"...

/SA
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.