Kalasclas skrev:
Vet inte riktigt vad jag tycker om detta, coolt på ett sätt men fruktansvärt på ett sätt... skulle nog inte vilja bo där, kan tänka mig baksidan och biorummet :)
[länk]
Känns väldigt osvenskt, fast skulle med kunna tänka mig baksidan + biorummet :)
 
Kalasclas skrev:
Vet inte riktigt vad jag tycker om detta, coolt på ett sätt men fruktansvärt på ett sätt... skulle nog inte vilja bo där, kan tänka mig baksidan och biorummet :)
[länk]
Lustigt att det beskrivs som "amerikansk/asiatisk stil". Bara det är ju en rätt talande motsättning. På bild 7 & 8 hittar man sen en tempelriddare och andra väldigt brittiska referenser i möblemanget.

Vad det gäller det "asiatiska" så är det väl snarare lite bambuliknande växter, nån palm och diverse ost-asiatiska attiraljer som ska vara inspirationen, det är nåt kinesiskt tecken här, lite samurajsvärd där...

Sammantaget är det snarare en enda salig röra, där de som inrett plockat det som fallit dem in i största allmänhet skulle jag säga.
 
  • Gilla
Steffo1980
  • Laddar…
Känns mer som blandat filmtema. :)
 
Inte all min typ av hus. Men jag tyckte annars att det var helt ok, lite småcoolt. Förutom de hemska murverken inomhus (stolpen och barköket), de var hemska.....
 
Intressant pris/kvm :)
 
ullberg
Krille4 skrev:
Ett speciellt hus som varit med i Arga snickaren:

[länk]

Vad minns var han som byggde oerhört pedantisk och skulle ha högsta kvalitet i allt. Det gjorde tyvärr att bygget tog extremt lång tid.

/Krille
Fantastiskt hus! Gillar även området, har två kollegor och en kompis som bor där, om jag hade gjort en lite bättre bostadskarriär hade jag mycket väl kunnat tänka mig det själv.

Ett av få arga snickaren-avsnitt som jag verkligen satt klistrat framför, givet hur pedantisk den killen var känns nästan 9,5 som ett kap

/U
 
Han i Skogen skrev:
Denna alltså [länk]
78 miljoner dollar? Blir ett skapligt topplån......
 
Fast det är Hongkongdollar, en HKD är mindre än en krona... lite pengar ändå.
 
Krille4 skrev:
Ett speciellt hus som varit med i Arga snickaren:

[länk]

Vad minns var han som byggde oerhört pedantisk och skulle ha högsta kvalitet i allt. Det gjorde tyvärr att bygget tog extremt lång tid.

/Krille
Uppgifterna om byggtiden och hustyp varierar lite beroende på var man läser....

Mäklaren säger byggnadsår: 2006 färdigställt 2009

medans energibesiktningsrapporten säger att det är uppfört 2001-2007.

Typ av byggnad varierar också, kanske lite svårt att bestämma vad det är? Mäklaren säger 2-plans med källare medans energibes.rapporten säger 1,5 planshus med sluttningsvåning.
 
rqu skrev:
[länk]

Som det står i annonsen, "formgiven av arkitekt Gert Wingård". Cool utsikt, det är ett stenkast ifrån mig, jag har dock inte samma utsikt ...
Det visar ju att den godaste Wingård inte alltid har en bra dag på jobbet.
Utsidan kan säkert diskuteras, men vardagsrummet med två skorstenar kan det inte. Verkligen ett arbete gjort av händige herrn.
 
Ang arga snickaren huset.

Undra varför de säljer ?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.