dajvid skrev:
Okej, ja det känns omotiverat att köpa en "vanlig" för runt 3000kr när man kan köpa en robot för 5995.
Frågan är väl främst hur dålig en dålig robot kan vara?
Med tanke på hur komplicerad en robotgräsklippare ändå är - finns det naturligtvis massor som kan vara "underkänt".
Driftsäkerheten/kapacitet, klippresultat, störning från andra klippare, kvalitet/hållbarhet mm.

Om det är en G-Force med mindre batteri som enda skillnad borde den ju dock vara prisvärd! G-Force 2000 kostar ca 11.000 kr.

Om det är en
 
Allting tyder p att det är just en G-Force 2000. Är det någon som känner till om det finns någon recension eller något test på den maskinen?
 
peternicklas
dajvid skrev:
Allting tyder p att det är just en G-Force 2000. Är det någon som känner till om det finns någon recension eller något test på den maskinen?
Även om den är snarlik G-Forse 2000 så är det inte alls säkert att det är samma komponenter undertill. Rustas tillverkas i Kina och det kanske bara är skalet som de har gemensamt.
Varför satsa på helt nytt märke från Rusta när de finns väl beprövade för några tusen till. Jag köpte en Landroid när de kom. Funkade kanon tills grannen köpte en HQ. Du vet inget om hur den t.ex. blir störd av andra klippare.
T.ex. Landroid M 2.0 är nog mer lämpligt för dig.
 
Ursäkta det blev dubbla bilder på undersidan men vad jag kan se så skiljer dom sig inte.
 
peternicklas
Skummade igenom manualen. 7 m. till närmaste annan robotklippare! Sedan är den ingen liten pjäs 80 * 60 cm och en vikt på 23 kilo. 2,3 gånger större och dubbelt så tung som t.ex. Landroiden. Följer slingan hem, kommer att bli STORA spår i gräsmattan.
 
Hej peternicklas Clipper väger 13 kg. Mvh celica90
 
peternicklas
celica90 skrev:
Hej peternicklas Clipper väger 13 kg. Mvh celica90
Var har du sett den siffran? Viss skillnad mot det jag läste.
 
Tekniska data för Clipper 13 kg Längd 736x595x295 mm Mvh celica90
 
Tykker clipper har bra prestanda på papiret. Den er billigere og har myket større kapasitet enn den mindre Works landroid. Kan klippe i regn som er en førdel i Norden.13 kg er normalt ock de måste ha såpass vikt før å ta sig fram. Det at den er fysisk stor er bra før sikkerheten, knivene sitter langt innunder skalet.Rusta er vel inget dårligere enn andre forseljere...
 
Den klipper upp till en halv meter över slingkabeln beroende på inställning! (0,2-0,5)
 
Bebbe56 skrev:
Den klipper upp till en halv meter över slingkabeln beroende på inställning! (0,2-0,5)
Vad betyder det? Att den kommer kapa slingan eller att den kommer åt bra?
 
peternicklas
rcjofo skrev:
Tykker clipper har bra prestanda på papiret. Den er billigere og har myket større kapasitet enn den mindre Works landroid. Kan klippe i regn som er en førdel i Norden.13 kg er normalt ock de måste ha såpass vikt før å ta sig fram. Det at den er fysisk stor er bra før sikkerheten, knivene sitter langt innunder skalet.Rusta er vel inget dårligere enn andre forseljere...
En stor klippare är MYCKET sämre på små ytor samt trånga passager.
 
peternicklas
Ingen som reagerade på att den MÅSTE ha 7 m. till annan robotklippare!
 
Tittat på GForce och Clipperfilmerna här ovan, och blir lite konfunderad..följer den gränstråden hem på samma sätt som Landroid gör.
Tycker mig se att GForce i sin filmen sticker rakt mot laddstationen i slutet..men man swr inte att den dockar för laddning.
Jag valde Husqvarna 308 av den anledningen att den har en guidekabel hem, och varierar bana hem vis den.
Landroiden jag hade rev upp fula märken i kurvorna när den skulle jobba sig hem, så jag gjorde mig av med den.

Har en gräsplan på annan plats och funderar på en maskin till, men den ska ha guidekabel också i så fall.
 
Tror den börjar med kantklippning om man ställt in det i menyn, när den kört ett varv runt slingan så börjar den sen klippa planlöst vad jag förstår.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.