I Landriods manual står det faktiskt så här:
4 tim/dag för 200kvm.
13,5 tim/dag för 500kvm
27 tim/dag för 1000kvm, inte per vecka som tidigare nämnts, hur de nu får ihop det:x

Observera att jag inte på något sätt tar ställning här, tyckte bara att det var intressant att nämna:rolleyes:
 
legion skrev:
I Landriods manual står det faktiskt så här:
4 tim/dag för 200kvm.
13,5 tim/dag för 500kvm
27 tim/dag för 1000kvm, inte per vecka som tidigare nämnts, hur de nu får ihop det:x

Observera att jag inte på något sätt tar ställning här, tyckte bara att det var intressant att nämna:rolleyes:
Jag var just ute och plippade på min... valde automatisk klipptid och gick in i menyn för arbetstiderna, nu hade den suddat ut mina 24h/dygn-inställningar och ersatt dem med 4.9timmar per dag veckodagar och inget helger. dvs drygt 24h på en vecka för mina ~900m²

Det låter mera rimligt, men samtidigt kan man undra varför man specar klipparen till bara 1000m² om den nu fixar dessa 1000m² med en total drifttid som bara är 16% av det totala antalet timmar under en vecka. För inte är man så snäll att man i sin benchmark av klippare bara räknar med att köra nattimmar på vardagar? låter lustigt. Som att specificera soppaförbrukning hos en bil med lågt däcktryck en kall vinterdag med husvagnen påkrokad...
 
Redigerat:
legion skrev:
I Landriods manual står det
27 tim/dag för 1000kvm, inte per vecka som tidigare nämnts, hur de nu får ihop det:x

Observera att jag inte på något sätt tar ställning här, tyckte bara att det var intressant att nämna:rolleyes:
Vet inte hur tideräkningen er i Sverige, men vi har bara 24 timmar i dygnet her ... Men står det i Landroid manualen så er det vel endrat til 27 .....:rolleyes:

:D :beer:
 
Redigerat:
peternicklas
rcjofo skrev:
Vet inte hur tideräkningen er i Sverige, men vi har bara 24 timmar i dygnet her ... Men står det i Landroid manualen så er det vel endrat til 27 .....:rolleyes:

:D :beer:
Det är en Norgehistoria...
 
  • Gilla
rcjofo
  • Laddar…
legion skrev:
I Landriods manual står det faktiskt så här:
4 tim/dag för 200kvm.
13,5 tim/dag för 500kvm
27 tim/dag för 1000kvm, inte per vecka som tidigare nämnts, hur de nu får ihop det:x

Observera att jag inte på något sätt tar ställning här, tyckte bara att det var intressant att nämna:rolleyes:
Tror inte du läser i årets manual för där står det inte så utan man visar tydligt att det är veckotid man menar.
 
rcjofo skrev:
Vet inte hur tideräkningen er i Sverige, men vi har bara 24 timmar i dygnet her ... Men står det i Landroid manualen så er det vel endrat til 27 .....:rolleyes:

:D :beer:
Vi är så effektiva i Sverige så vi har lyckats jobba upp tre extra timmar, vi talar inte om hur för det kommer ni inte heller att föstå i Norge :p
 
  • Gilla
rcjofo
  • Laddar…
MBygga skrev:
Vi är så effektiva i Sverige så vi har lyckats jobba upp tre extra timmar, vi talar inte om hur för det kommer ni inte heller att föstå i Norge :p
Neeeei ... vi forstår ikke at man er mere effektiv nær man trenger 3 timmar ekstra pr dygn .... :screwy:
 
MBygga skrev:
Tror inte du läser i årets manual för där står det inte så utan man visar tydligt att det är veckotid man menar.
Du har både rätt och fel, manualen säger två olika saker.

2mpg3yw.png
 
OpiMaza
Tänk på att hålla er till ämnet ni börjar halka över på massa annat tjafs

//MODERATOR
 
Redigerat:
Tack Henke2 :) För tipset om Jemfix prisgaranti köpte en Worx Landroid m idag.
 
  • Gilla
Henke2
  • Laddar…
Detta är uppenbarligen Gforce 2000 med annat chassi och batteri (och klipparea).

Tyckte den såg billig ut på filmerna man kan hitta på youtube, men var i butiken och tittade på den och blev positivt överraskad! Gedigen, smarta lösningar, och inte helt ful. Läst igenom manualen och den har faktiskt både smarta funktioner och bra konstruktion (på pappret iallafall).

För jämförelse har jag också tittat på Worx Landroids installationsvideo på 9 minuter, och så vitt jag kan se så är de väääldigt lika både vad gäller funktion och utseendet underifrån. Laddningen sker i olika ändar men annars är de mycket snarlika. Någon mer än jag som gissar på samma ursprungstillverkare? Worxkusin? ???

(Väntar mig en skopa ovett för att ens fråga nåt så dumt men jag tycker frågan ändå är befogad)
 
Tim G skrev:
Detta är uppenbarligen Gforce 2000 med annat chassi och batteri (och klipparea).

Tyckte den såg billig ut på filmerna man kan hitta på youtube, men var i butiken och tittade på den och blev positivt överraskad! Gedigen, smarta lösningar, och inte helt ful. Läst igenom manualen och den har faktiskt både smarta funktioner och bra konstruktion (på pappret iallafall).

För jämförelse har jag också tittat på Worx Landroids installationsvideo på 9 minuter, och så vitt jag kan se så är de väääldigt lika både vad gäller funktion och utseendet underifrån. Laddningen sker i olika ändar men annars är de mycket snarlika. Någon mer än jag som gissar på samma ursprungstillverkare? Worxkusin? ???

(Väntar mig en skopa ovett för att ens fråga nåt så dumt men jag tycker frågan ändå är befogad)
Det finns så många kinesiska tillverkare av robotar, vi känner till några men de är oändligt många, så det kan både vara som du skriver men lika gärna kan det vara en annan tillverkare. De har vissa likheter men också avgörande skillnader som gör att jag tror på det senare. Worx båda modeller är dock snarlika i utförande och funktion så de tillverkas nog på samma ställe men inte ens det är självklart i ett land som Kina.
 
  • Gilla
Tim G
  • Laddar…
Skulle i varje fall vara kul att höra lite om den från någon som köpt en Clipper 1200!
 
Nu får vi ju bara nämna clipper 1200 här, men den andra som ni tror denna är baserad på påstås vara svenskkonstruerad i Tranemo om man skall tro blocketannonserna. Smal sak ringa dit och fråga?!
 
Redigerat:
Jo det är ju klart, kan man ju göra.
Sen svenskkonstruerad och gällande andra märken tyskkonstruerad är nog en definitionsfråga. Jag tror komponenterna är tillverkade i typ Kina, men att de kanske sätts ihop i respektive land, i svensk kartong med svensk manual och svenska menyer. Men visst känns det tryggt om huvudansvarig för apparaten och erfarenhetsbasen finns inom räckvidd.

Rusta servar och lagar inte dem, utan de har avtal med lokala servicefirmor som gör detta. Bra lösning. Plus att de har kundtjänst som kan dessa. Knivarna är ledade och vändbara. Som sagt, verkar helt okej!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.