Jag vill gärna bygga ett stenhus (vi verkar vara en växande skara).

Jag har hittat ett koncept från Classic Hus, som de kallar Smarthouse, med hus byggda i lecablock. De anger priser på <= 10000 kr/kvm. (Bra info finns på Classic Hus website).

Jag undrar nu om det finns någon som har bra/dåliga erfarenheter av Classic Hus. Kanske rentav någon som byggt ett Smarthouse?

Vet ej något om dem, tycker dock att deras websida var urkass (alldeles för små bilder)

Claes skrev:
Vet ej något om dem, tycker dock att deras websida var urkass (alldeles för små bilder)
Kan inte annat än att hålla med. Fick lov att spara bilden/planlösningen för att sen kunna zooma in så man ser något. Jag tycker hela deras hemsida är väldigt "fattig". Är ju inga bilder från insidan. Tycker dock att de har väldigt fina hus. Men de ser ut att vara ruuuuskigt dyra ;)

Har mailat dem för prisinfo på Gårdshuset. Ska bli intressant och se vad det huset kostar

Återkom gärna med info om du får någon

Det ska jag göra. Tvivlar att jag kommer få någon katalog över huvudtaget. 'Vi levererar inte hus till din stad, tack och välkommen när du flyttat ned till civilisationen'.......typ. Trivselhus tex vägrar skicka ut en katalog då de ej leverar hus norr om södra sverige >:(....typ

Nej men det är bara att vänta och se.

Trivselhus bygger förfullt i Sundsvall... Jesca_J bor Ni längre norrut?

Detta är väll ändå fullt förståligt, då varje katalog och utskick kostar en massa pengar. Minst 30 kr i port + priset för katalogen. Vore jag hustillverkaren så skulle då inte jag i alla fall skicka katalog till dom ställen där man inte bygger. Men visst är det kul att få titta i katalogen.....det håller jag med om. Bor själv i Umeå så jag vet hur svårt det är att få katalog från vissa hustillverkare.

Jesca_j skrev:
Det ska jag göra. Tvivlar att jag kommer få någon katalog över huvudtaget. 'Vi levererar inte hus till din stad, tack och välkommen när du flyttat ned till civilisationen'.......typ. Trivselhus tex vägrar skicka ut en katalog då de ej leverar hus norr om södra sverige  >:(....typ

Nej men det är bara att vänta och se.

Jonas_O skrev:
Trivselhus bygger förfullt i Sundsvall... Jesca_J bor Ni längre norrut?

Japp, vi bor i Norrlands hufvudstad Umeå! ;D

Umeå Norrlands huvudstad... ??? måste vara ett dåligt skämt ;D.

Skämt och sido. Trivselhus kanske är på väg norrut ifall de bygger i Sundsvall.

Själv har jag pratat med säljare som säger att de inte leverar hit men inger man en annan säljare säger de att de kan. Beror mycket på vem man pratar med.

Vi funderar på Classic hus / Smarthouse och tar därför upp denna tråd igen:
nån som har erfarenheter eller kvalificerade synpunkter?

Vi håller på att bygga ett Classichus just nu, inte ett smarthouse utan ett "egen ritat" med hjälp av deras arkitekter.

Hej "hama170"!
Så spännande! Det är det vi också vill göra, dvs ett egetritat hus. Var bygger ni? Har det funkat bra hittills? Vad verkar kvm- kostnaden bli? Hör gärna av dig på mail:
josefin_ohlsson@hotmail.com

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.