U
Hjälper inte att pressa. Vi bestämde sista januari och har fått installationsdatum nästa vecka, den ska skivas från fabrik i morgon. IVT verkar ha stora leveransbekymmer för jag blev först lovad installation i maj
 
  • Gilla
parsen
  • Laddar…
K Kidd skrev:
Hade nog tagit fler offerter. Gjorde nyligen samma resa. Från direkt el till vattenburet. 12 radiatorer och LVVP Mitsubishi Ecodan för 195.000 efter rot i Skåne
Hej! Vi överväger att konvertera. Får jag fråga vilken firma du använde dig av och om du är nöjd med deras arbete?
 
T tommyschyman skrev:
Hej! Vi överväger att konvertera. Får jag fråga vilken firma du använde dig av och om du är nöjd med deras arbete?
Hej,

vi är mitt uppe i arbetet nu och har använt oss av en lokal firma. Än så länge flyter allt på friktionsfritt.

mvh
 
Vi bytte från direktverkande brödrostar till vattenburen golvvärme på alla plan (1.5 plan, 1977). Värmekälla blev en IVT BVP på 8kW. Det blev kanon. Lågtempsystem = högre COP, inga shuntar, ingen krångel.
Total årsförbrukning halverades (inkl hushålsel). Kompleterade med 3-glasfönster på övervåningen för att hindra kallras. Jag installerade golvvärme själv (bytte till ventilerat Nivellgolv på bottenplan samtidigt) så det blev inte så dyrt. Naturligtvis får man titta på det ekonomiska. Kostar huset 800' och ligger i en mindre ort är det knappast ekonomisk försvarbart att lägga mkt pengar på en sådan installation. Man får titta på ens inkomster samt kostnader. Men ligger huspriser runt 7 mille är det en no-brainer. Investeringen stannar i huset, är liten del av totalkostnaden och huset blir betydligt lättare att sälja.

LLVP är en billig kompromiss som funkar dåligt vid sträng kyla.
 
  • Gilla
karlmb och 1 till
  • Laddar…
K
T tommyschyman skrev:
Hej! Vi överväger att konvertera. Får jag fråga vilken firma du använde dig av och om du är nöjd med deras arbete?
Vi anlitade Sandbäcken rör för arbetet. Supernöjda. Arbetet tog 5 dagar.
Dock tog vi in offerter från flera andra firmor.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.