Martin_B Martin_B skrev:
Hittar inte annonsen på Hemnet... eller har det inte kommit ut än?
På tisdag kommer annonsen ut!
 
Martin_B
M Meurman skrev:
På tisdag kommer annonsen ut!
Spännande! Du får gärna posta länken här då! :)
 
Martin_B Martin_B skrev:
Spännande! Du får gärna posta länken här då! :)
Absolut!
 
Martin_B
Vad är huset värderat till förresten? Och utgångspris?
 
Martin_B Martin_B skrev:
Vad är huset värderat till förresten? Och utgångspris?
Vi har två olika värderingar från två olika mäklare, från 1 850 000 till 2 250 000, utgångspriset blir 1850000!
 
  • Gilla
Martin_B
  • Laddar…
Martin_B
M Meurman skrev:
Vi har två olika värderingar från två olika mäklare, från 1 850 000 till 2 250 000, utgångspriset blir 1850000!
Ja herrejävlar... det är ju inga pengar för det huset! De får ju ett extremt fint hus om de så betalar 3 mille. Fast nu är det ju dessvärre inte huset som avgör utan läget.. men ändå.

Detta hus där jag bor hade kostat aaaaaningen mer :D

Placera huset på Lidingö så får du lägga till en nolla :)
 
  • Gilla
Meurman
  • Laddar…
Martin_B
Önskar er all lycka med försäljningen dock! Må ni får ett riktigt maxad summa!!! Det är ni värda så som ni har slitit! :beer:
 
  • Gilla
karlmb och 1 till
  • Laddar…
Martin_B Martin_B skrev:
Önskar er all lycka med försäljningen dock! Må ni får ett riktigt maxad summa!!! Det är ni värda så som ni har slitit! :beer:
Tack!!
 
M Meurman skrev:
Ja det har varit en lång resa! Vi har insett att vi vill leva ett annat enklare liv, ett liv med mindre utgifter, bolån och boyta. Vi är idag lyckligare än någonsin att vi kommit till den insikten, låter kanske konstigt, men vi ångrar absolut ingenting och varje gång vi åker förbi ödehuset vid garveriet kommer vi bli lite tårögda över att vi ”räddade” det också. Jag förstår att det låter dumt och kanske till och med galet!
Har följt denna tråden men inte skrivit, men förstår er precis.
Lycka till med det nya "livet"
Kör hårt :D(y)

Edit: lägg gärna ut en länk när det kommer ut till salu alternativt skicka ett PM
 
Redigerat:
  • Gilla
Meurman
  • Laddar…
Ojoj, ni har verkligen gjort ett fantastiskt jobb! Trist att behöva lämna, men en enorm insats att ha räddat huset för förmodligen flera hundra år till. En fjäder i hatten för er för detta. Både smak och hantverksskicklighet i toppklass med en ork och energi som få har!

Ett drömhus med ett ganska bra läge på pendlingsavstånd till Uppsala... Vet ju inte var ni jobbar, men med barn och kanske inte så bra vägar så kan jag förstå att man vill närmare (nånting). För den som inte har dagispusslet och som kanske kan jobba på distans ibland måste det vara ett fantastiskt objekt.

Utgångspriset låter alldeles för lågt för att vara vettigt... hoppas ni får riktigt bra betalt och den som köper uppskattar det ni gjort för det är ju fantastiskt.

Lycka till!
 
  • Gilla
guggen
  • Laddar…
Tack för att ni delat med er av er resa!

Hoppas ni får väl betalt så ni får ut lite av allt slit
 
  • Gilla
Meurman
  • Laddar…
Livet tar oväntade vändningar. Det här hade man ju kunnat svära på var ett projekt som skulle pågå för evigt eller i alla fall bli er bostadsmässiga slutstation. Oavsett egna funderingar låter det bra att ni är nöjda med nästa steg i livet!

Och karriärväxling mitt i allt också, eller hur ska vi tolka att du blivit snickarlärling? Blir nog bra det med; snart med eget namn på bilen misstänker jag. :D

@Marlen Eskilsson, nu förväntar vi oss att det blir ett sånt där fredagshus av det här. Minst!
 
  • Gilla
Marlen Eskilsson och 1 till
  • Laddar…
J JohanLun skrev:
Ojoj, ni har verkligen gjort ett fantastiskt jobb! Trist att behöva lämna, men en enorm insats att ha räddat huset för förmodligen flera hundra år till. En fjäder i hatten för er för detta. Både smak och hantverksskicklighet i toppklass med en ork och energi som få har!

Ett drömhus med ett ganska bra läge på pendlingsavstånd till Uppsala... Vet ju inte var ni jobbar, men med barn och kanske inte så bra vägar så kan jag förstå att man vill närmare (nånting). För den som inte har dagispusslet och som kanske kan jobba på distans ibland måste det vara ett fantastiskt objekt.

Utgångspriset låter alldeles för lågt för att vara vettigt... hoppas ni får riktigt bra betalt och den som köper uppskattar det ni gjort för det är ju fantastiskt.

Lycka till!
Tack för dom varma orden! :)!
 
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Livet tar oväntade vändningar. Det här hade man ju kunnat svära på var ett projekt som skulle pågå för evigt eller i alla fall bli er bostadsmässiga slutstation. Oavsett egna funderingar låter det bra att ni är nöjda med nästa steg i livet!

Och karriärväxling mitt i allt också, eller hur ska vi tolka att du blivit snickarlärling? Blir nog bra det med; snart med eget namn på bilen misstänker jag. :D

@Marlen Eskilsson, nu förväntar vi oss att det blir ett sånt där fredagshus av det här. Minst!
Ja så är det ju, och vi är lyckligare än någonsin över de beslutet! Ja precis, får se om man blir egen, kan nog behövas en byggnadsvårdare i byn, men får lära mig grunderna först tror jag innan det blir tal om något annat! :)
 
  • Gilla
BengtH och 4 till
  • Laddar…
Martin_B
@Meurman , En intressant fråga som jag kom att tänka på.

Om ni, innan ni förvärvade huset för ca. 3 år sedan, hade vetat det ni vet idag, hade ni gjort om samma resa, eller hade ni skippat detta och gått genvägen direkt dit ni är på väg nu, så att säga?

Dvs. hus hade ni agerat med "facit i hand"?
 
  • Gilla
karlmb
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.