407 005 läst · 1 160 svar
407k läst
1,2k svar
Byggnadsvårdar gammalt öde sekelskifteshus i lilla byn Tärnsjö i Uppsala Län
Ska det se tidstypiskt ut så är järnrör helt rätt. Kopparrör har inte varit standard för värme någon gång.
Började året med lite jobb i hallen uppe, och färdigställt lite i hallen nere också, sen har vi haft lite gäster också! Notera även spännande färg i taket som släppt lite
Fortsätt gott nytt år!
Lite mer bilder från hallen uppe.
30 år räknas nog inte som nymålat av särskilt många. Sannolikt en plastfärg.
Lite mer bilder! Golvet i nästa rum uppe börjar ta form, en frisbräda kvar bara!
Äntligen börjar det hända lite mer i badrummet uppe!
Isolerat facket, tillbaka med golvet och golvspån kom på plats också idag.
Byggtröjan fick offras för att hålla lite sågspån på plats!
Isolerat facket, tillbaka med golvet och golvspån kom på plats också idag.
Byggtröjan fick offras för att hålla lite sågspån på plats!
Redigerat:
Allvetare
· Stockholm
· 3 061 inlägg
Nu vill jag inte vara negativ, men måste inte även rör till elementen ha synliga kopplingar och skarvar? Eller bakom en inspektionslucka? om man ska följa säkervatten vill säga vilket FB brukar föredra...
Men jag är imponerad! Ett otroligt arbete! Jag gillar att du väljer att rädda huset och låter det fortsätta leva!
Ett hus måste få kärlek, annars blir det som när ni köpte huset. Huset hade tappat sugen och hade börjat ge upp! Sen kommer ni och öser på huset massa kärlek! Då kommer det kämpa på och fortsätta leva! Och tacka er med massa roliga? hyss och bus
Men jag är imponerad! Ett otroligt arbete! Jag gillar att du väljer att rädda huset och låter det fortsätta leva!
Ett hus måste få kärlek, annars blir det som när ni köpte huset. Huset hade tappat sugen och hade börjat ge upp! Sen kommer ni och öser på huset massa kärlek! Då kommer det kämpa på och fortsätta leva! Och tacka er med massa roliga? hyss och bus