Martin_B
Haha, lockläkt eller? :) ...funkar bra det med!
Sett snygga takspeglar byggda av bl.a. lockläkt en gång, snyggt var det.
 
Martin_B Martin_B skrev:
Haha, lockläkt eller? :) ...funkar bra det med!
Sett snygga takspeglar byggda av bl.a. lockläkt en gång, snyggt var det.
Okej! Nej detta är en specialare vi hyvlade upp som sitter som en bröstning på fasaden lite överallt kors och tvärs, som snickarglädje helt enkelt, men hade beställt lite för mycket så räckte precis! :)
 
Martin_B
Jaha okej! Såg likt ut lockläkt med hattprofil nämligen :)
 
Liten bilduppdatering...

Nu håller vi på och smådonar lite inför jul, har börjat elda i kakelugnarna också, väldigt skönt! Allra helst när vi har en värmepump som strular lite... Har inte så mycket "byggbilder" men ska försöka ta lite mer på övervåningen sen, där "byggs" det lite mer.. God jul!
 
  • Person sitter på golv i rum med öppna flyttkartonger och inredning, föreställer heminflyttningen inför jul.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Kök med öppna skåp visande disk, kaklad vägg, diskbänk och köksartiklar på arbetsbänken.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Juldekorerat rum med kakelugn, julfigurer, barn vid piano och tapet med blommönster.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Snötäckt traditionellt svenskt trähus med tända kakelugnar synliga genom fönstren och juldekorationer utanför.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Grön kakelugn med tända ljus och juldekorationer i ett rum med mönstrad tapet och julpynt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Anne-Marie och 14 till
  • Laddar…
Fint det blir!!! Vilken superkåk och vilket arbete ni lagt ned, allt ser så fint ut! Hoppas ni får en fin första jul där!
Är det nordisk familjebok i bokhyllan? :)
 
J JohanLun skrev:
Fint det blir!!! Vilken superkåk och vilket arbete ni lagt ned, allt ser så fint ut! Hoppas ni får en fin första jul där!
Är det nordisk familjebok i bokhyllan? :)
Tack! Vi hoppas det också! :) Ja det stämmer! God Jul!
 
Underbara bilder, tack för lite julstämning! Det verkar som att vågskålen börjar tippa över från byggarbetsplats till hem, känns det så för er nu med? Tavlor uppe liksom!
 
L lavin skrev:
Underbara bilder, tack för lite julstämning! Det verkar som att vågskålen börjar tippa över från byggarbetsplats till hem, känns det så för er nu med? Tavlor uppe liksom!
Ja så känns det verkligen!
 
  • Gilla
harry73
  • Laddar…
Nu har första elementet på övervåningen kommit på plats! En ordentlig milstolpe! (Detta är då framtida badrummet)
 
  • Installation av VVS-rör i ett pågående badrumsbygge med synligt trästomme och rörisolering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Anne-Marie och 5 till
  • Laddar…
Inspirerande tråd!

Jag hade även i ett vackert gammalt hus som ert valt att lägga golvvärme i badrumen.

Mvh Johan
 
  • Gilla
maxmsm
  • Laddar…
Kul att se järnrör i värmeinstallationen. Trodde det nästan var borta. Är det gamla rörkrökare som fixar den installationen? För nytt rörfolk har väl knappt sett sådana rör på annat än vykort..... där är det bara slang, RiR, kopparrör och presskopplingar som gäller.
 
R roli skrev:
Kul att se järnrör i värmeinstallationen. Trodde det nästan var borta. Är det gamla rörkrökare som fixar den installationen? För nytt rörfolk har väl knappt sett sådana rör på annat än vykort..... där är det bara slang, RiR, kopparrör och presskopplingar som gäller.
Ja jag sa åt enda rörmokarn i byn att jag gärna ville ha järnrör till värmesystemet, så då fick jag det! :) Men i andra fall har man fått kämpa lite, men just våran röris är kanon!
 
Jag "fick" presskopplingar, så här i efterhand när jag förstått att det är en oring som tätar dessa är jag mindre nöjd... Gängade lintätade järnrör överlever bevisligen i radiatorsystem i minst 100 år... En O-ring börjar troligen tappa spänsten efter 50 år och efter 100 är den troligen slut...

Nu kan man ju filosofiskt fundera på om det spelar roll om en oring pajjar när jag troligen inte längre finns, men tittar man på gamla byggnader så är perspektivet längre än en livstid - de har förmåga att stå i generationer. Så tror jag inte man resonerar med moderna hus.
 
  • Gilla
karlmb och 1 till
  • Laddar…
M Meurman skrev:
Ja jag sa åt enda rörmokarn i byn att jag gärna ville ha järnrör till värmesystemet, så då fick jag det! :) Men i andra fall har man fått kämpa lite, men just våran röris är kanon!
Ursäkta en okunnig. Varför järnrör?
 
E Enolf skrev:
Ursäkta en okunnig. Varför järnrör?
Kunde inte sagt det bättre själv! (Svaret ovan) :)
 
  • Gilla
JohanLun
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.