Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Jag undrar hur man tänker.
Det finns naturligtvis en historia bakom det här. Maken till hustrun: "Är du säker på att du har mätt rätt?"
"Ja. Var inte larvig."
"Är du helt säker?"
(Rabalder och hårda ord, inklusive hot om skilsmässa)

Klipp till.... Ta-daaaaa!
Visa bilaga 622443
 
  • Haha
  • Gilla
PG Lindgren och 5 till
  • Laddar…
EddieHansson
Nyfniken Nyfniken skrev:
Det finns naturligtvis en historia bakom det här. Maken till hustrun: "Är du säker på att du har mätt rätt?"
"Ja. Var inte larvig."
"Är du helt säker?"
(Rabalder och hårda ord, inklusive hot om skilsmässa)

Klipp till.... Ta-daaaaa!
[bild]
Varianten är väl att man har en partner som inte bygger, men vill bestämma hur högt det ska vara men ändrar sig ;)
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
Lived och 7 till
  • Laddar…
Och skruven som håller hatten…. försänkt….hade sett bättre ut med en kullerskalle……eller allrahelst en pappnubb.
Protte
 
Ser jag i syne eller är den bortre stolpen skarvad på en annan höjd?!
 
  • Gilla
Porsibygg och 1 till
  • Laddar…
EddieHansson
Nyfniken Nyfniken skrev:
Ser jag i syne eller är den bortre stolpen skarvad på en annan höjd?!
Det är den!
 
Blodsoppen
EddieHansson EddieHansson skrev:
Det är den!
Får kolla närmare nästa gång jag går förbi.
 
Maria T
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Detta hus är i övrigt väldigt välvårdat tycker jag [bild]
Uttrycket dumsnål fick helt plötsligt en tydlig bild.
Att ens bemöda sig om att köpa en stolphatt när det kommer ruttna fem centimeter nedanför...
 
  • Gilla
Anna_H och 2 till
  • Laddar…
Beroende på hur det är fäst i marken kanske det tom hade gått att flytta stolpen 5cm uppåt. :thinking:
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
e02jr e02jr skrev:
Beroende på hur det är fäst i marken kanske det tom hade gått att flytta stolpen 5cm uppåt. :thinking:
Inte om man vill göra en poäng. Den där stolpen sitter där som ett monument över något. Oklart vad.

Edit: Kanske "Snickra inte".
 
  • Gilla
mexitegel och 4 till
  • Laddar…
Cheesen
prototypen prototypen skrev:
Och skruven som håller hatten…. försänkt….hade sett bättre ut med en kullerskalle……eller allrahelst en pappnubb.
Protte
Det är himla svårt att hitta kullriga skruvar för utomhusbruk... Ingen av våra lokala bygghandlar har det.
 
Nyfniken Nyfniken skrev:
Inte om man vill göra en poäng. Den där stolpen sitter där som ett monument över något. Oklart vad.

Edit: Kanske "Snickra inte".
”Jag har köpt en Talmeter!”
 
  • Gilla
  • Haha
Mojo123 och 7 till
  • Laddar…
Cheesen Cheesen skrev:
Det är himla svårt att hitta kullriga skruvar för utomhusbruk... Ingen av våra lokala bygghandlar har det.
Galvad ankarskruv skulle se ok ut i detta fall.
 
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Detta är inte mitt misstag/slarv. Idag kunde jag inte låta bli att fota, har gått förbi denna flera gånger nu. Jag undrar hur man tänker. Om man sågar fel och inte har mer material, skaffa nytt innan man bygger vidare. Så tänker i alla fall jag.
Detta hus är i övrigt väldigt välvårdat tycker jag [bild]
"Bygg staketet 1,4 m högt..." Mäta, såga, såga, såga. Montera... Gaaaahhaa va f@!$n marken är inte lika hög överallt!!! :crysmile::crysmile::crysmile:
 
  • Gilla
Lived och 3 till
  • Laddar…
Cheesen
TeroM TeroM skrev:
Galvad ankarskruv skulle se ok ut i detta fall.
Den är så grov... skallen ser bra ut men skruven riskerar att spräcka stolpen. Det blir nära änden
 
Cheesen Cheesen skrev:
Den är så grov... skallen ser bra ut men skruven riskerar att spräcka stolpen. Det blir nära änden
Förborra om du är oroligt lagd
 
  • Gilla
Violina
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.