Cheesen Cheesen skrev:
Istället för talmeter brukar jag ha en planka som är i rätt mått att mäta efter. Planka istället för talmeter. Det är en regel jag har.
Man får ju bara hoppas att inte mätplankan är mätt med talmeter då :)
 
Cheesen
H Hajjen skrev:
Man får ju bara hoppas att inte mätplankan är mätt med talmeter då :)
Då blir huset lägre
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Hur många extra reglar köper du?
Jag tyckte bilden passade fint i denna tråd
Har jobbat i måååånga år med att bygga stålkonstruktioner av hålprofiler/balkar och mätt och kapat mitt eget material (efter ritning) så om jag har räknat ut hur många reglar jag behöver (och inte bara köpt "ett gäng") så köper jag exakt det antalet..
 
  • Gilla
Siimon
  • Laddar…
Violina Violina skrev:
Har jobbat i måååånga år med att bygga stålkonstruktioner av hålprofiler/balkar och mätt och kapat mitt eget material (efter ritning) så om jag har räknat ut hur många reglar jag behöver (och inte bara köpt "ett gäng") så köper jag exakt det antalet..
OT i denna tråd om du inte har nått misstag att bjuda på
 
  • Gilla
  • Haha
Appendix och 5 till
  • Laddar…
Det kom inget vatten i ena utekranen…

En utekran ansluten till en gul-svart skyddad slang inmurad i grå betong med synliga kablar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
  • Wow
  • Ledsen
yonna och 15 till
  • Laddar…
B
Hann du skotta igen innan misstaget uppdagades?
 
MathiasS MathiasS skrev:
I bland undrar man varför man envisas med att använda Talmetern.

[bild]
Var tvungen att prova jag också. Inte helt lätt faktiskt, men med sömnbrist och stress gick det till slut.
 
  • Golvlist monterad vid ett hörn där trägolv möter listen, med synliga skruvar på listen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Haha
  • Gilla
  • Wow
MathiasS och 6 till
  • Laddar…
B BSOD skrev:
Hann du skotta igen innan misstaget uppdagades?
Oh,ja. Det är ett år sedan det där gjordes :seenoevil:. Det gjorde det inte lättare att lista ut vad som var fel, men så kollade jag bilder som jag tog när jag höll på och såg den lilla röda plastpluppen och svor en ramsa på rörmokarjäveln, dvs undertecknad :crysmile:.
 
Redigerat:
  • Haha
  • Gilla
yonna och 14 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Oh,ja. Det är ett år sedan det där gjordes :seenoevil:. Det gjorde det inte lättare att lista ut vad som var fel, men så kollade jag bilder som jag tog när jag höll på och såg den lilla röda plastpluppen och svor en ramsa på rörmokarjäveln, dvs undertecknad :crysmile:.
Så det är därför man ska använda stödhylsor för PEM numera, så man inte glömmer skyddspropparna.
 
  • Gilla
  • Haha
lars_stefan_axelsson och 4 till
  • Laddar…
Ja, det måste vara därför :rofl:.
 
PNO PNO skrev:
Så det är därför man ska använda stödhylsor för PEM numera, så man inte glömmer skyddspropparna.
Eller prova innan man skottar igen. För det där ser ju inte ut att någonsin funkat, eller missförstår jag något?
 
tveksamt tveksamt skrev:
Eller prova innan man skottar igen.
YOLO
 
  • Gilla
  • Haha
antett och 7 till
  • Laddar…
pjgb pjgb skrev:
Var tvungen att prova jag också. Inte helt lätt faktiskt, men med sömnbrist och stress gick det till slut.
10cm är för amatörer har jag insett. Här blev det 6,5cm fel, exakt.

Felplacerat hål i vit väggskiva för kopplingsdosa, 6,5 cm mätfel synligt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


på nästa skiva skulle jag mäta in hålet för en kopplingsdosa och skulle då kompensera måttet med 11mm för en väggskivas tjocklek, men jag drog förstås bort 11cm istället. Skivan som också anpassats efter en lite krokig hjärtvägg fick kasseras. Tur att det går bra när det går bra iallafall.
 
  • Gilla
  • Haha
Appendix och 3 till
  • Laddar…
Som vanligt löser målaren problemet.
 
  • Gilla
Fotografen och 1 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Som vanligt löser målaren problemet.
"Det blir nog fint när det blir målat", som snickar'n sa :)
 
  • Gilla
Pappa1986
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.