M mvs skrev:
Det är precis vad jag vill göra! Kommunen är gnällig här och jag får inget bygglov, men en på hjul kan de inte säga nej till då den lätt kan flyttas. Tänker dock fästa hjulen på underredet/ramen, och ska ha el istället för vedeldat. Kul att du kommit igång. För min del blir detta 2024/2025.
Ja bra idé. Hade jag gjort en igen om från början så hade jag svetsat en ram och sen satt på en hjulaxel. Nu blir tyngdpunkten helt fel och jag ska känner att jag måste sätta en ny axel längre fram. Kan ju vara så att jag måste flytta den.. 🤷‍♂️
Får väl lägga upp en ny bild när mina nya axel sitter på 😁
 
  • Gilla
joary639
  • Laddar…
J jokko84 skrev:
Ja bra idé. Hade jag gjort en igen om från början så hade jag svetsat en ram och sen satt på en hjulaxel. Nu blir tyngdpunkten helt fel och jag ska känner att jag måste sätta en ny axel längre fram. Kan ju vara så att jag måste flytta den.. 🤷‍♂️
Får väl lägga upp en ny bild när mina nya axel sitter på 😁
Jag hoppas aldrig behöva flytta min, men måste kunna visa att den går att flytta om kommunen kommer på besök. Bygger du på hjul av samma anledning?
 
M mvs skrev:
Jag hoppas aldrig behöva flytta min, men måste kunna visa att den går att flytta om kommunen kommer på besök. Bygger du på hjul av samma anledning?
Ja det är nog största anledningen. Men vem vet, sjö finns ju i närheten så nån gång kanske 😁
 
J jokko84 skrev:
Ja nu har jag börjat lite. Vet inte vad tanken var från början men nu blev det att jag har börjat bygga på en släpkärra.
Inte klar än men kommit en bit på väg iaf 😁
Hur håller timret ihop? sitter det stolpe på insidan i hörnorna som du skruvar i?

Ska påbörja samma projekt själv, men har lite funderande kvar..

Får man fråga vart du hittade virke? Fick en offert från woody på 14 000 för 200meter 45x145.
 
P proxi skrev:
Hur håller timret ihop? sitter det stolpe på insidan i hörnorna som du skruvar i?

Ska påbörja samma projekt själv, men har lite funderande kvar..

Får man fråga vart du hittade virke? Fick en offert från woody på 14 000 för 200meter 45x145.
Jo det verkar hålla ihop. Ja jag satte en 70x70 invändigt i hörnen. Men det lär väl börja röra sig sen om man väl börjar basta.
Minns inte kostnaden. Köpte på xl bygg men jobbar där emellanåt så hoppas jag fick bra pris 😅 jag körde 45x195 och sen fräste jag spår och la i en lös not mellan.
 
  • Gilla
proxi
  • Laddar…
J jokko84 skrev:
Jo det verkar hålla ihop. Ja jag satte en 70x70 invändigt i hörnen. Men det lär väl börja röra sig sen om man väl börjar basta.
Minns inte kostnaden. Köpte på xl bygg men jobbar där emellanåt så hoppas jag fick bra pris 😅 jag körde 45x195 och sen fräste jag spår och la i en lös not mellan.
Ser bra ut! Kommer nog fungera alldeles utmärkt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.