M Millymoo skrev:
Jag tycker inte att du är dum i huvudet och har inte heller skrivit det. Tillskriv mig inte något du hittar på.

men det går visst bra för dig att misstänkliggöra andra människor utan att det är otrevligt eller problematiskt för dig. Det är hyckleri.

Ja, jag får tycka vad jag vill eftersom det är ett diskussionforum och jag har heller inget utbyte av att diskutera mer med dig. Men du bör ta till dig det flera skrivit om hur du flög iväg på detta objektet. Ohållbart och farligt rent ekonomiskt. Ibland kan det vara svårt att acceptera att man inte vinner, men det är inte fuffens för det.
Lämnar denna diskussion nu. Tråkigt att du förstör en genomtrevlig tråd som har lättsam ton med sånna här inlägg.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 9 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Har du något bättre alternativ för ökad transparens? Ska alla budgivare få veta vem de bjuder mot? Det har ju sina nackdelar också.
fast pris som dom flesta andra länder har skulle lösa det
 
  • Gilla
Tessebubblan80
  • Laddar…
Får man fråga vart det är nån stans låter så biligt för ett hus
 
M maria01 skrev:
Får man fråga vart det är nån stans låter så biligt för ett hus
Kolla sidan 10 I tråden, där länkades huset.
 
  • Gilla
maria01
  • Laddar…
T TobiasStockholm skrev:
Kolla sidan 10 I tråden, där länkades huset.
Objektet är sålt nu så går inte att se. Huset ligger utanför Munkedal ute på landet. Det har inget vatten indraget och inget avlopp. Inte någon jättestor tomt. Priserna ligger omkring där för ett fritidshus, det är inte ett jättepopulärt eller attraktivt område. Folk vill bo på andra sidan motorvägen :cool:
 
  • Gilla
Roger Fundin och 2 till
  • Laddar…
T Tessebubblan80 skrev:
Objektet är sålt nu så går inte att se. Huset ligger utanför Munkedal ute på landet. Det har inget vatten indraget och inget avlopp. Inte någon jättestor tomt. Priserna ligger omkring där för ett fritidshus, det är inte ett jättepopulärt eller attraktivt område. Folk vill bo på andra sidan motorvägen :cool:
Bedriver grannen bilförsäljningen det var många bilar på tomten
 
  • Gilla
Tessebubblan80
  • Laddar…
M maria01 skrev:
Bedriver grannen bilförsäljningen det var många bilar på tomten
Jasså du kunde se det ändå! Jag tror bara grannen är en skrotnisse. Mkt vanligt förekommande där ute
 
  • Gilla
maria01
  • Laddar…
T Tessebubblan80 skrev:
Jasså du kunde se det ändå! Jag tror bara grannen är en skrotnisse. Mkt vanligt förekommande där ute
Google earth
 
T Tessebubblan80 skrev:
Objektet är sålt nu så går inte att se. Huset ligger utanför Munkedal ute på landet. Det har inget vatten indraget och inget avlopp. Inte någon jättestor tomt. Priserna ligger omkring där för ett fritidshus, det är inte ett jättepopulärt eller attraktivt område. Folk vill bo på andra sidan motorvägen :cool:
Det går fortfarande bra att se var det ligger. https://www.fastighetsbyran.com/sv/sverige/objekt/?objektID=2686745

Vill man se bilder kan man använda Google cache https://webcache.googleusercontent....686745&cd=1&hl=sv&ct=clnk&gl=se&client=safari
 
  • Gilla
Jonas_123 och 1 till
  • Laddar…
M maria01 skrev:
fast pris som dom flesta andra länder har skulle lösa det
Hur funkar det ? att folk inte får buda ? Har verkligen de flesta länder det ?
 
GlennB GlennB skrev:
Hur funkar det ? att folk inte får buda ? Har verkligen de flesta länder det ?
ingen budgivning man har fast pris samma som du köper nåt annat
 
M maria01 skrev:
ingen budgivning man har fast pris samma som du köper nåt annat
En del länder har en annan variant, att alla intressenter får lämna ett enda dolt bud innan den viss deadline typ 24 timmar efter visning sen får högste budgivare köpa. Också ganska fair jämfört med vårt konstiga system kan jag tycka.
 
Redigerat:
  • Gilla
zingo
  • Laddar…
T TobiasStockholm skrev:
En del länder har att alla intressenter får lämna ett enda dolt bud innan den viss deadline typ 24 timmar efter visning sen får högste budgivare köpa. Också ganska fair jämfört med vårt konstiga system kan jag tycka.
fast pris är bättre tycker jag ingen av dom större länderna har budgivning i usa har man fast pris ibland kan det vara budgivning på fastigheter som säljs av banker och liknade men då öppen oftast på plats så alla ser varandra plus dom tar bara cash och du har 24 timmar på dig att betala

australian har budgivning ibland fast då likt usa

här nere är det fastpris liksom italien spanien england och stora delar av öst
 
M maria01 skrev:
fast pris är bättre tycker jag ingen av dom större länderna har budgivning i usa har man fast ibland kan det vara budgivning på fastigheter som säljs av banker och liknade men då öppen oftast på plats så alla ser varandra plus dom tar bara cash och du har 24 timmar på dig att betala

australian har budgivning ibland fast då likt usa

här nere är det fastpris liksom italien spanien england och stora delar av öst
I USA har de definitivt budgivning. Dock brukar det vara "accepterat pris" som utgångspris.
 
  • Gilla
pippii långstrump
  • Laddar…
T TobiasStockholm skrev:
I USA har de definitivt budgivning. Dock brukar det vara "accepterat pris" som utgångspris.
man ger ett bud men det är ingen budgivning mot andra
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.