Om diskussionen om huruvida en väg är hårt trafikerad eller inte ska fortgå kanske någon kan ställa upp vilka parametrar som gäller för att en väg ska räknas som hårt trafikerad innan dess.
Att fortsätta med subjektivt tyckande i den frågan tillför inget till diskussionen alls.
 
  • Gilla
frasen_36 och 2 till
  • Laddar…
F
Alfredo Alfredo skrev:
På E4 i Västernorrland myllrar det av A-traktorer. Nu är givetvis inte trafikintensiteten i nivå med Uppsalavägen men då E4 i sin helhet ofta kallas Sveriges pulsåder anser jag nog att den kvalar in som en starkt trafikerad väg.
Jag vet inte. Jag har inte varit där på minst 15 år men då var det jämfört med bebyggda delar av Sverige inte i närheten av samma trafik så fort man kan 10-15km utanför Sundsvall. Oavsett vilket så kvarstår väl ändå det faktum att jag specifikt räknade bort hela jävla Norrland samt Riksväg 45 som numera kallas E45 så jag förstår inte riktigt syftet att fortsätta mata fram exempel som redan är diskvalificerade.
 
  • Haha
frasen_36
  • Laddar…
F fsn skrev:
jag specifikt räknade bort hela jävla Norrland
Sorry, hade helt missat att diskussionen enbart gällde ca 40 procent av Sveriges yta. ;)
 
Tycker att ni tappat bort er lite i tråden. Borde ha varit en egen tråd om den allmänna diskussionen om EPA/a-traktor/körkort osv..

Denna tråd borde iaf kretsa lite kring TS faktiska fråga.
 
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
Snailman
Gimp Gimp skrev:
Jag står som ägare och har försäkringen, när jag tecknade den var jag väldigt tydlig med att den ägs av mig och kommer brukas bara av mig tills sonen får körkort, därefter kommer sonen bruka den mer än mig.
Orsaken var att det inte går att äga ett fordon som minderårig utan giltig behörighet.

Jämförelsen var mer för att beskriva en liten frustration att vissa kommer undan med vad som helst, men här går man all in för att någon har ringt in med en lögn.

När han åkte dit med mopeden stog han bredvid mopeden och polisen som inte hade sett honom köra frågade om den var trimmad och om han hade kört, då erkände han direkt. Den här gången var polisen riktigt otrevliga och sa att ett vittne hade ringt in och sagt att han hade kört om bilar på en 70 väg, eftersom det inte stämde nekade han.
Det är väl strunt samma nu, men om sonen fick tillbaka körkortet efter de fyra månaderna, så hade han ju körkort när händelsen skedde, så varför ändrade du inte på försäkringen då, när han fick tillbaka körkortet.
 
F
Alfredo Alfredo skrev:
Sorry, hade helt missat att diskussionen enbart gällde ca 40 procent av Sveriges yta. ;)

Eller 87% av de områden där det är trafik. Det faller lite på sin orimlighet att inte tillåta traktortrafik på den enda asfalterade vägen eller hur?
 
F fsn skrev:
Eller 87% av de områden där det är trafik. Det faller lite på sin orimlighet att inte tillåta traktortrafik på den enda asfalterade vägen eller hur?
Nu svamlar du bara, det är ganska svårt att ta dig på allvar när du kommer med sådana uttalanden.
 
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
F
tveksamt tveksamt skrev:
Nu svamlar du bara, det är ganska svårt att ta dig på allvar när du kommer med sådana uttalanden.
Vilket var svamel, att 87% av biltrafiken i Sverige är söder om Norrland?
 
F fsn skrev:
Vilket var svamel, att 87% av biltrafiken i Sverige är söder om Norrland?
Nej, det kanske den är, det har jag ingen aning om. Men var har någon nämnt något om att förbjuda traktorer på ”den enda asfalterade vägen”? Det har pratats om E4an i Norrland.
Och för övrigt, varför skulle man inte kunna förbjuda traktorer att köra på ”den enda asfalterade vägen” om det nu skulle vara så, kan traktorer inte köra på grusvägar?
 
  • Haha
  • Gilla
frasen_36 och 1 till
  • Laddar…
[tack till alla poliser som gör allt de kan för att få laglösa ungdomar inför skranket. Riskera sitt liv, medpassagerares liv och medtrafikanters liv! Beslagta alla sådana fordon och inget körkort på många (!) år.

QUOTE="BTR, post: 4739489, member: 441722"]Till att börja med ska du och din son neka allt.
Den går sakta , ni har inte kört den, ingen kan ha sett er etc.
Det är upp till åklagaren att bevisa att ni har begått ett brott.
Kom ihåg att polisen håller förhör med er för att få information av er för att kunna fälla er i en domstol, de sitter inte och förhör er för att vara hyggliga.
Ni är lågt hängande frukt för polisen som inriktar sig på er istället för att ta våldtäktsmän, knarklangare och yrkerskriminella.[/QUOTE]
 
  • Gilla
  • Haha
Rasputitsa och 2 till
  • Laddar…
Funderar på att skaffa en dashcam som visar fram och bak

Låg en gång bakom en ombyggd tjusig Caddy i flera km för att vederbörande inte begrep att släppa förbi oss alla bakom som fick harva 30+.

Till slut kom jag förbi och lämnade killen med Caddyn bakom mig - när jag efter 7-8km kom fram till ett samhälle dit det är en 80väg - visade det sig att jag plötsligt hade samma Caddy hängande i akten....

Så länge han hade någon bakom sig höll han 30+....

Den filmen hade jag gärna lämnat till polisen - för han sabbar för de som faktiskt följer regelverket och ute på landet behövs de när bussarna dras in..

Sedan är jag ändå inte förtjusta i dem..
 
  • Gilla
Rasputitsa och 1 till
  • Laddar…
tveksamt tveksamt skrev:
Nej, det kanske den är, det har jag ingen aning om. Men var har någon nämnt något om att förbjuda traktorer på ”den enda asfalterade vägen”? Det har pratats om E4an i Norrland.
Och för övrigt, varför skulle man inte kunna förbjuda traktorer att köra på ”den enda asfalterade vägen” om det nu skulle vara så, kan traktorer inte köra på grusvägar?
Nu finns det ju inte grusvägar överallt dit man vill.
 
F
tveksamt tveksamt skrev:
Nej, det kanske den är, det har jag ingen aning om. Men var har någon nämnt något om att förbjuda traktorer på ”den enda asfalterade vägen”? Det har pratats om E4an i Norrland.
Och för övrigt, varför skulle man inte kunna förbjuda traktorer att köra på ”den enda asfalterade vägen” om det nu skulle vara så, kan traktorer inte köra på grusvägar?
Det är mycket som ter sig konstigt men om man ser saken från lite olika perspektiv, har fantasi och verkligen tänker efter så klarnar det oftast.
 
Nissens
tveksamt tveksamt skrev:
Nej, det kanske den är, det har jag ingen aning om. Men var har någon nämnt något om att förbjuda traktorer på ”den enda asfalterade vägen”? Det har pratats om E4an i Norrland.
Och för övrigt, varför skulle man inte kunna förbjuda traktorer att köra på ”den enda asfalterade vägen” om det nu skulle vara så, kan traktorer inte köra på grusvägar?
Skall du göra om asfaltsvägar till grusvägar dit det inte går några grusvägar då??
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.