Såg även nu att bottenplattan faktiskt är identiskt med mafell. Det borde betyda att mafell och bosch verkligen är besläktade med varandra. Ev att bosch har några plus i kanten som mafell saknar då den är äldre. + i kanten att då även bosch kan gå på festools skenor.
 
Mattias_Pettersson skrev:
Någon som sett nått pris?


4993,75:- inkl moms enligt pdf. Låter som ett pangpris då detta verkar vara en brandad mafell.
 
Någon som vet om skenorna passar till Festools sågar?

Bosse
 
Och runt 4000:- + frakt från Tyskland och UK (med skena).
 
Inkl skena i sverige också. Kolla infon i pdfen som postades tidigare.
 
Precis. Maskin med 1,6m skena och L-Boxx

Sugen som få trots att jag har sänksåg bara för att matcha med övriga maskiner som mest är just Bosch i L-Boxx

Just skenorna är jag också nyfiken på då jag har både Makita o Festo skenor idag


---
I am here: http://maps.google.com/maps?ll=63.171247,15.855688
 
Säg inget till min sambo.. men jag har beställt en.. som jag hoppades skulle skickas denna veckan..
Men nu är lev. tiden ändrad till mitten av november.. :(

Skenorna sades väl vara kompatibla med Festools (och även då Makitas?), om jag minns rätt.
 
FredrikR skrev:
Säg inget till min sambo.. men jag har beställt en.. som jag hoppades skulle skickas denna veckan..
Men nu är lev. tiden ändrad till mitten av november.. :(

Skenorna sades väl vara kompatibla med Festools (och även då Makitas?), om jag minns rätt.
Ja jag har fått två olika svar av deras egen kundtjänst. Först att de är kompatibla o nu när jag ville bekräfta så var det tvärtom - nej de är egna patenterade. Blev dock tveksam till detta svar trots att de stod på sig o 'försökte' låta tvärsäker

Ja jag har ju som sagt Festool med de vanliga korta 1,4 skenorna plus en Makita 3meters skena. Men funderar på Boschen nu när jag byggt mitt verktygssläp där det mesta är i L-Boxxar o sammankopplat :)


---
I am here: http://maps.google.com/maps?ll=63.171247,15.855688
 
kinglolle skrev:
Ja jag har fått två olika svar av deras egen kundtjänst. Först att de är kompatibla o nu när jag ville bekräfta så var det tvärtom - nej de är egna patenterade. Blev dock tveksam till detta svar trots att de stod på sig o 'försökte' låta tvärsäker
Tittar man på youtube-klippet som dom länkar till (QR-koden) i sin pdf så tolkar jag det som att skenorna inte är kompatibla men bottenplattorna på de cirkelsågar dom visar är det. Bottenplattorna har två olika spår varav det ena passar på festool/makita-skenor (och skulle jag tro den gamla bosch-skenan) och det andra är för den nya bosch-skenan.
Detta var för cirkelsågarna. Jag har inte studerat sänksågen så noga (än) så jag vet inte hur det fungerar med den.

Jag undrar om någon vet hur det är med klyvkniv på sänksågen? Har bosch det eller är det fortfarande festool som gällef om man vill ha den säkerhetsfunktionen?
 
Ingen klyvkniv på Boschen.
Ja om jag minns rätt så ska nya GCE maskinerna vara kompatibla med gamla skenorna.

Sent from my LT15i using Tapatalk
 
Mikael_L
FredrikR skrev:
Säg inget till min sambo.. men jag har beställt en.. som jag hoppades skulle skickas denna veckan..
Men nu är lev. tiden ändrad till mitten av november.. :(

Skenorna sades väl vara kompatibla med Festools (och även då Makitas?), om jag minns rätt.
Nu är det den 17'e , dvs drygt mitten av Nov ... ;)

Så nu har du väl provsågat lite och kan berätta ... :cool:
 
Haha ja man kan ju tro det... :)
Nu är det mitten av december som gäller, nå om att skenorna inte verkar finnas på hyllan hos Bosch...
Har läst att en fel i Tyskland börjat få sina, även med skenor.

Sent from my LT15i using Tapatalk
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.