Jag har en sådan själv, eller rättare sagt en Proofy finns som ett par olika "märke". Tillverkades i Kina till olika bolag.

Som en första maskin är den duglig. Jag saknar 3fas och har tyvärr inte plats för någon större maskin i mitt garage. Så då var detta ett vettigt alternativ.
 
Jag har en själv och den i annonsen ovan ser betydligt finare ut än min. jag tycker den fungerar bra. jag har för mig att den finns både som 3fas och 1fas
 
Såg denna. Inte en aning om bra eller inte.


https://www.blocket.se/lund/Snickerimaskiner_68664431.htm?ca=11

Snickerimaskiner till salu efter nerlagd verksamhet.
Kortfattat om maskinerna på bilderna: (Vill ni veta mer, skicka ett mejl)
Maskinerna är i bra skick och är välvårdade.

WACO Planhyvel - 700 mm hyvelbredd, 7,5 Kw motor, elektrisk höjning och sänkning av hyvelhöjd, integrerat 125 mm spånsugspjäll, extra hyvelstål, Monterad på MDF pall. Pris 15 000 Kr

WACO Rikthyvel - 450 mm hyvelbredd, Mjukstart samt Elektrisk broms monterad på motorn, klarar sig på 16A säkring. integrerat 125 mm spånsugspjäll, extra hyvelstål, monterad på MDF pall. Pris 15 000 Kr

WACO Bordsfräs - 30 mm axel. tre hastigheter på motorn, Påskjutssläde medföljer (Saknas på bild), Matarverk (nya matarhjul, 3 St.) monterad på MDF pall. Pris 10 000 Kr. Har även några Cuttrar som passar till maskinen, säljes separat.

FELDER Långbandsslip. Är nermonterad och ligger på pall, några lådor med sandpapper medföljer. Pris 5000 Kr

Vendaco Spånsugsystem (Den röda på bilden) Medel vaccum system.
100 mm sugrör. 7,5 Kw motor. Behöver kompletteras med nytt styrsystem för manövrering av motor (Start & Stopp)
Pris 7000

MORTEN Spånsug - (Med vita filter på bilden) 4000 kr.

EJCA Bandsåg - MBS 500 - Med integrerat. spånsugsspjäll.
Pris 15 000 Kr.

EJCA Bandsåg. (Den som är vitmålad) Totalrenoverad bandsåg (aldrig använd efter renoveringen)med frekvensomvandlare för styrning av bladhastigheten. Passar för både sågning i metall som trä. Ett Bimetall sågband är monterat på sågen för kunna såga i metall, vill du bara såga i trä, så byter du enkelt bandet. Pris 8000 Kr.

MORSÖ Ram klipp - Med förlängningsbord monterat på Höger sida.
Pris 5000 Kr.
 
trattalask
Handöverfäs Festool of 1400, finns i Simrishamn, 1500kr : http://www.blocket.se/vi/68771292.htm hade gärna köpt den själv trots att jag redan har en. Skulle gärna ha en fräs att bordsmontera. Men kommer inte loss idag så...
 
Har redan skickat till han... Förstår inte folk som lägger ut en annons, utan nummer..... Mkt konstigt. Skickade ca 5min efter den kom ut, med ett bud. Fort inte fått svar
 
Samma här, inte fått ngt svar jag heller..
 
Den här skulle jag köpt, en Ejca rikthyvel för 1000kr på Öckerö. Han har vart hygglig och hållt den hela sommaren men körde ihop sig så kommer inte kunna köpa den (tid/plats-brist, ingen tid att köra upp o hämta den :( )
Så tipsar här och hoppas det är ngn som behöver den :)

Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Rikthyvel http://www.blocket.se/vi/68771450.htm
 
Frustrator skrev:
Samma här, inte fått ngt svar jag heller..


Har fått svar, men verkar lite lurigt, får inte tele nummer, vägrar använda blocket paket,
Inte något namn förutom ErikL
 
berne88 skrev:
Har fått svar, men verkar lite lurigt, får inte tele nummer, vägrar använda blocket paket,
Inte något namn förutom ErikL
Ja det verkar skumt. Varför varken telefonnummer eller blocketpaketet?
 
thomasx skrev:
Ja det verkar skumt. Varför varken telefonnummer eller blocketpaketet?
ja du... bra fråga... av alla 8 annonser jag har svart på, så är det inte någon vill använda blocketpaket alt så vill dom inte skicka.

Sen har blocket, nästa hjälp till med att det är lättar att göra bedrägeri, nu får ju alla en på hittat mail adress, förut så fick man ju alltid, en riktigt adress
 
Inte säkert att OF1400-killen ignorerar er, han har säkert fått 5735 desperata mejl: "Jag kan hämta nuuuuu!", "Är den kvar?", "vill du byta mot en defekt och stöldspärrad Iphone 4 i nyskick?" osv. :)

thomasx skrev:
Ja det verkar skumt. Varför varken telefonnummer eller blocketpaketet?
Telefonnummer+OF1400 för 1500:- =Ingen sömn och väldigt trötta öron :)

Personligen är jag ganska tveksam till Blocketpaket och liknande lösningar. Alldeles för enkelt för köparen att hävda att det endast fanns tegelsten i paketet...

1500:- låter dock alldeles för billigt, nog säkrast att avhämta (glöm inte att kontrollera serienumret).
 
Hade jag fått 30 mail första timmen på en blocketannons hade jag backat på försäljningen, gjort en ordentlig värdering och lagt ut annonsen igen senare.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.