A
M mackan_kal skrev:
Nej, det är du som totalt verkar sakna läskunskaper, varför påstår du att jag gör det?

Först anklagar mig för att köra för nära, vilket jag aldrig skrev. Du läser fel.
I andra inlägget anklagar du mig återigen att jag kör för nära. Vilket jag aldrig skrivit eller gjort

Pinsam nivå...

I övrigt hoppas jag att alla spandexmän kan följa normalbegåvade människors inställning att underlätta för övrig trafik. Som sagt, alla andra vi körde om höll till höger så fint så trafiken flöt på, medans spandexmannen hade långa köer efter.
Smart
Hade nog varit lättare om cykel nissen gått ut på höger eller stannat på bussficka...
Så vanliga mä människor kommer fram...
 
Maskintok skrev:
Hade nog varit lättare om cykel nissen gått ut på höger eller stannat på bussficka...
Så vanliga mä människor kommer fram...
Han kastar nog din högst personliga åsikt på samma ställe som kattskitet hamnar....
 
  • Gilla
  • Haha
VidarH och 1 till
  • Laddar…
A
A atomlab skrev:
Han kastar nog din högst personliga åsikt på samma ställe som kattskitet hamnar....
:rofl::rofl:rätta takter
 
A atomlab skrev:
Suck.....ser du inte skogen för alla träd som är i vägen?

Svara varför du kallar mig oläskunnig när du bevisat att du är det i dubbel bemärkelse.
 
Maskintok skrev:
Hade nog varit lättare om cykel nissen gått ut på höger eller stannat på bussficka...
Så vanliga mä människor kommer fram...

Om alla andra kan följa lagen är det ju märkligt att en spandex-man inte kan det, eller hur? Vägrenen var tillräckligt bred och ska då användas
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
A
M mackan_kal skrev:
Om alla andra kan följa lagen är det ju märkligt att en spandex-man inte kan det, eller hur? Vägrenen var tillräckligt bred och ska då användas
ganska enkelt..
håll till höger pucko.. även om det gäller att stanna.. hade fler cyklister gjort så, så hade fler fått respekt...
 
M mackan_kal skrev:
Körde hem från norra öland igår på en ganska tätt-trafikerd riksväg 136, och körde om ett par cyklar och mopeder som utan problem höll den gröna linjen.
Hur nära låg du när du körde om dessa fordon?

M mackan_kal skrev:
Jag sa aldrig att jag körde för nära. Undrar bara varför spandex-män behöver 1,5 meter vingelmån till vägkanten? Är man så sålig cyklist bör man väl ändå hålla sig borta från hårt trafikerad väg?
Det handlar inte om att ha vingelmån på +-1m.

Det handlar om att om cyklisten, mopedisten av någon anledning skulle trilla in mot körbanan sekunderna innan bilföraren gör omkörningen så ska inte cyklisten riskera att få bilen över sig.
Bl.a. därav så ”ska” man hålla ut en bra bit från cyklister.
 
  • Gilla
hapazard och 1 till
  • Laddar…
A
Om alla bönder höll sig hemma och klappade katten istället så slapp vi ha alla traktorer kring vägarna på köpet...:rofl:
 
  • Haha
Anna_H
  • Laddar…
A
Handyman 1 skrev:
Om alla bönder höll sig hemma och klappade katten istället så slapp vi ha alla traktorer kring vägarna på köpet...:rofl:
Jo man har svurit över bönder med.. Sedan tänker man efter och inser... De gör ett jobb och försörjer Sverige med spannmål, mjölk, kött mm... va fan gör en cyklist? förutom att vara i vägen?
 
  • Haha
Myrstacken
  • Laddar…
Demmpa Demmpa skrev:
Hur nära låg du när du körde om dessa fordon?



Det handlar inte om att ha vingelmån på +-1m.

Det handlar om att om cyklisten, mopedisten av någon anledning skulle trilla in mot körbanan sekunderna innan bilföraren gör omkörningen så ska inte cyklisten riskera att få bilen över sig.
Bl.a. därav så ”ska” man hålla ut en bra bit från cyklister.

Då är väl det ända rätta att förbjuda cyklister på vägar över 30 om det är så farligt? Länsväg 136 har långt över 1000 bilar/h på sommaren, skulle alla göra en omkörning som om de körde om en bil kan vi stänga ner norra öland nu.

Min poäng är att alla vanliga cyklister och mopedister körde i vägrenen som man ska enligt lagen när den är tillräckligt bred, medans den här dåren promt skulle ligga ute i vägbanan, utan lagstöd och ganska jävla farligt. För honom.
Att folk försvarar detta betende och kommer med trams om att man ej kan läsa visar ju på nivån hos vissa på detta forum.
 
  • Gilla
Myrstacken och 1 till
  • Laddar…
M mackan_kal skrev:
Då är väl det ända rätta att förbjuda cyklister på vägar över 30 om det är så farligt? Länsväg 136 har långt över 1000 bilar/h på sommaren, skulle alla göra en omkörning som om de körde om en bil kan vi stänga ner norra öland nu.

Min poäng är att alla vanliga cyklister och mopedister körde i vägrenen som man ska enligt lagen när den är tillräckligt bred, medans den här dåren promt skulle ligga ute i vägbanan, utan lagstöd och ganska jävla farligt. För honom.
Att folk försvarar detta betende och kommer med trams om att man ej kan läsa visar ju på nivån hos vissa på detta forum.
Enligt lagen säger du...kan du som är läskunnig visa mig den lagen som säger att en cyklist måste vara i väggrenen om den är tillräckligt bred. Lovar att läsa den 100 gånger om så jag verkligen förstår.
 
  • Gilla
hapazard och 5 till
  • Laddar…
A
Maskintok skrev:
Jo man har svurit över bönder med.. Sedan tänker man efter och inser... De gör ett jobb och försörjer Sverige med spannmål, mjölk, kött mm... va fan gör en cyklist? förutom att vara i vägen?
Du får väl "tänka" vidare på det..
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
Maskintok skrev:
Jo man har svurit över bönder med.. Sedan tänker man efter och inser... De gör ett jobb och försörjer Sverige med spannmål, mjölk, kött mm... va fan gör en cyklist? förutom att vara i vägen?
Friskvård vilket drar ner framtida sjukkostnader
 
  • Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
A
Handyman 1 skrev:
Du får väl "tänka" vidare på det..
Nä tänkt klart på det och fastslagit min åsikt om det...
håller helt med indianerna...
vit man, lat man... sitter när han går... ;)
 
M mackan_kal skrev:
Min poäng är att alla vanliga cyklister och mopedister körde i vägrenen som man ska enligt lagen när den är tillräckligt bred, medans den här dåren promt skulle ligga ute i vägbanan, utan lagstöd och ganska jävla farligt. För honom.
Att folk försvarar detta betende och kommer med trams om att man ej kan läsa visar ju på nivån hos vissa på detta forum.
Kanske av självbevarelsedrift eller som någon skrev luttrad. Oavsett om man kör en-, två- eller trehjuling med eller utan spandex så riskerar man att bli prejad om man håller för långt ut i väggrenen då vissa bilister då helt enkelt skiter att hålla avstånd överhuvudtaget. Samma sak med dom bilister som blir sura för att man inte kör ut i väggrenen när man kör med släp bara för att de har bråttom och tycker att andra ska riskera sitt liv...
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.