1. Bygga hyllplan är rätt svar.

Min älskade mamma fyller snart 70 år.
Då önskar jag att hon snyggaste loungestolen får.

Hon sliter med hus och trädgård
Många turer till närmsta brädgård.

Dags för paus med kaffe och bok
Så hon på ålderns dar håller sig klok.

Jag kan se henne njuta i den fina
Grattis älskade mamma Christina.
 
1. Bygga hyllplan
Ett ägg som skänker vila och ro från topp till tå
 
1. Bygga hyllplan

Åh, vi har slängt gamla utemöbler och just nu får det stå tomt medans vi letar efter något nytt. En sån här skön loungestol skulle ju sitta perfekt! Och vad härligt att få njuta av varma sommarkvällar i en sån med ett glas i handen med något gott :)
 
Rätt svar: 1. Bygga hyllplan

Den skulle ge lite plåster på såren efter hyresvärden till huset vi hyr gett avslag på att bygga en uteplats.
Med denna och lite komplettering i övrigt från Byggmax får vi nog en underbar sommar ändå.

/Fredrik
 
1. Bygga hyllplan.

Ägget skulle vara pricket över i-et på min terass och en fantastisk 40-årspresent till mig själv.
 
Svar 1 - Bygga hyllplan.

Motivering: Det skulle vara äggstra roligt att vinna
 
Fruktsallad
Steg 5. Bygga hyllplan

Motivering. Med detta ägg får vår familj ett alternativ till hängmatta då vi inte har några träd på tomten att fästa en sådan i. Tänk att få sitta och gunga i skuggan i ett eget ägg. :heart:
 
Svar på tävlingen:
1. Bygga hyllplan.

Motivering:
Från sprängsten ör det nu dags att få en altan färdigbyggd.
Skulle passa alldeles utmärkt med den här fantastiska sol-loungestolen.
 
Redigerat av moderator:
Svar: 1 Bygga Hyllplan
Motivering: Dags att göra en brasa av de gamla trädgårdsmöblerna. Med denna underbara loungestol så skulle stilen vara satt för förnyelsen, den är bara så vacker!
 
Rätt svar: 1. Bygga hyllplan.

Motivering: På vår lilla radhustomt finns inte så mycket utrymme för barnen att leka på. Sista tiden har dock vår 4,5-åriga dotter Hanna velat gå ut och sätta sig på trädäcket och läsa, när vädret varit fint. I denna loungestol hade hon haft det bra mycket mysigare än på den matbordsstol som hon nu flyttat ut varje gång. Kanske hade också föräldrarna uppskattat att sitta där då och då...
 
Svar1
Efter 2 somrar med att fixa trädgården till nybyggda huset så längtar jag efter att gunga lugnt i en hörna och titta på allt som växer och bara må bra!
 
Bygga hyllplan.

Detta är stolen i solen, där jag i sommar vill bo,
landa på uteverandan, och gungas till sinnesro !
 
1. Bygga hyllplan.

Motivering: Många av mina kunder passar inte tiden som var avtalad utan kommer ofta för tidigt och då kan jag be dom slå sig ner i "ägget" och ta det lite lugnt tills jag har tid att hjälpa dom.
 
Svar; Bygga hyllplan

Motivering; Jag har krökt rygg med mitt bryggbygge åtskilliga timmar och nu är det nästan klart.
Vad vore då bättre än att slappna av i ett ägg invid bryggan och posta bygg bilder på forumet!
Vad jag vet har då ingen ett ägg på sin brygga heller hehe

Edit: felstavning
 
1: Bygga hyllplan!

2: Denna fantastiska kvällsvy kommer vi få njuta av från vår altan när huset står klart.
Ett drömställe som detta, avskilt med sjön precis utanför, en skön loungestol med i denna bild blir väl oslagbart?


Bilden är tagen med mobiltelefon igår (4/6) 00.30 i Jämtland.
 
  • Kvällsvy över en stilla sjö med spegelblank yta under en färgrik solnedgång, omgivet av silhuetter av träd i Jämtland.
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.