Hej, mitt kök är blått, mitt porslin är blått men inget blått i grytskåpet,






bla (38).jpg
 
X. Gense och Staub

Vilken grej - grytor i färgtonen Marseille, matchar både köksinredningen och mig.
Har suktat länge efter le Creuset, har en känsla av att de gör varje rätt helt rätt.
 
X

För jag är en kung på att laga mat!
 
X Gense och Staub

Hej! Jag fyller 10 år om två veckor och jag älskar riktigt god mat och håller på att lära mig laga mat helt själv. Jag gillar grytorna jättemycket och skulle bli glad ifall jag vann :D.

David
 
Jag börjar äntligen bli klar med min köksrenovering, köket är ett platsbyggt från mitten av 40-talet,för att inte förstöra stilen har jag fått byta ut en del plankor i originalstommen samt bygga några helt nya skåp i samma stil vilket resulterat i att renoveringen dragit ut ordentligt på tiden! Äntligen har jag i alla fall fått induktionshällen på plats, för att se nästa motgång, de gamla stekpannorna och någon gryta fungerar inte på nya hällen. En uppsättning nya, färgglada av god kvalité vore verkligen önskvärt nu. Inom några veckor levereras diskbänken, som fick specialbeställas för att passa 50-talets idag inte standardmått på ett snyggt sätt, i och med det går köket börja använda på riktigt igen, bara jag har fungerande matlagningstillbehör då.

Svaret är förstås: X, Gense och Staub
 
Svar: X. Gense och Staub

Le Creusets nya kollektion i färgen Vulkan skulle jag vilja ha.
Passar mitt kök och höstens vackra färger väldigt bra!
Av underbara smaker skulle jag vilja kunna njuta.
Magnifik mat som lagas i sprillans ny gjutjärnsgryta!

Gryta-rund-4,2-24-vulkan.jpg
 
Svar: X Gense och Staub
Varför just min familj ska vinna? För vi har råkat ut för all världens problem under köksrenoveringen som pågått sen innan midsommar och min man, som lagar 80% av maten hemma, är trött på allt stök - och det var jag som drev igenom köksrenoveringen... ;o) Tycker han förtjänar lite inspirerande produkter från Le Creuset att laga sina mästerverk i som plåster på sin köksstressade själ! ;o)
 
Hej!

Svaret ar X: Gense & Staub

Jag skulle vilja vinna Le Creuset grytan & stekpanan for att dom väcker många minnen om härliga familjemiddagar i barndommen!
När jag var sådär en 13-14 år skulle jag få ärva en massa Le Creuset, men jag var lite for ung och dum... Trodde väl aldrig att jag skulle växa upp och vilja ha ORANGA (traditionella vulkan) kastruller. Sååå tyvärr hamnade dom nog hos nån på andra sidan släkten, för jag har aldrig sett dom igen :/
Vad man ångrar sig nu när man vet bättre! Kommer aldrig att få just dom grytorna, men att ha likadana skulle vara fint. Kan starta lite egna traditioner! :)

Mvh Nina
 
Svaret X Gense och Staub såklart
och så vill jag vinna för jag älskar att laga mat och jag älskar mitt nya kök, men saknar touchen av en snygg gjutjärnsgryta i en sober snygg färg
 
Svaret är X: Gense & Staub
Motivation: Jag är nyinflyttad och har för närvarande pinsamt lite redskap i mina köksluckor och med ett yrke som dietkock kan inte detta tillåtas! Dessutom blir det galet mycket roligare att laga mat i en fin gjutjärnsgryta. Har även hört att dessa är helt underbara att laga mat i samt rengöra.
/Charlotte
 
Svar: X
I mitt hem kommer de nyttjas flitigt och vara till stor glädje.
Älskar färgen som kommer att vara en prydnad på bordet då inga uppläggningsfat/skålar kommer behövas längre.
 
För att göra en riktigt god höstgryta behövs en riktigt bra gjutjärnsgryta att göra den i.
 
X. Gense och Staub

Vi har en gryta från Le Creuset och det är den enda som får stå framme när den inte används för att den förhöjer utseendet på köket.
Nu skulle det ju vara väldigt trevligt om denna enda vackra gryta kunde få lite sällskap utanför grytskåpet.
 
X. Gense och Staub

För att jag blir pappa vilken dag som helst.
 
Svar: X
Jag skulle bjuda alla på byggahus.se på kalops!!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.