Gense och Staub Jag borde vinna för att få min fru att sluta tjata om Le Creuset. Sedan är det en klar bonus med en bra gryta.
 
X. Gense och Staub

Jag har suttit i 2 veckor nu och letat efter en fin Le creuset för jag vill laga pulled pork! =)
Köpte mitt drömhus för 2 månader sen och köket fattas verkligen en Le Creuset.
Skulle bli sååå glad om jag vann!
Tack för en toppen sida!
 
X. Gense och Staub

Jag borde vinna eftersom jag redan har en liten Le Creuset gryta men den räcker inte riktigt till när jag gör pulled pork. Grytorna är perfekta att både bryna köttet i och sedan ställa in i ugnen i 6 timmar! :)
 
Hej
Svaret på frågan är Gense och Staub, dvs X.

motivering: Jag har länge sneglat på Le Creuset och drömt om en vacker, kvalitetsmässigt fantastisk gryta. Så kommer då den nya kollektionen Marseille med sin underbara havsblå färg, precis som jag minns att det såg ut när jag var i Marseille för tre år sen! Begäret blir överväldigande men det finns alltför många andra hål där pengarna behövs. Får hoppas på tur eller fortsätta sucka längtande...
 
Hej,

Rätt svar är X: Gense och Staub

Vilken underbar tävling ! Jag fick ett stort leende på läpparna bara jag såg bilden. Jag vill vinna dessa fina köksredskap, jag vet att jag bara behöver kasta en blick på dom för att bli på bra humör och dessutom får armarna ett gratis träningspass och magen en god porterstek!
 
X. Gense och Staub
Det sägs att drömmar är blå. Jag har så länge drömt om att få äga en le Creuset-gryta och nu finns det en i precis rätt färg! Drömgryta, drömfärg! Uppfyll min dröm! :)
 
trattalask
Svar: X. Gense och Staub

Det va länge sedan jag lagade en boeuf bourguignon delvis på grund av avsaknad av bra långkoksgryta och delvis på grund av tidsbrist.
Med rätt stekpanna och gryta så finns det inga ursäkter längre, då skulle jag lätt avsätta en halvdag för tillagningen. På köpet skulle jag få en stekpanna och en gryta som varar i halv evighet. =)
 
Matzeball
Jag borde vinna för annars vinner ju någon annan och så vill jag helst inte ha det. Då kan jag också göra mig av med min gamla buckliga aluminiumgryta.
 
Jag behöver all tillgänglig hjälp i köket!
 
Svar: X

Höstens mat med doft- och smakliga krumbukter,
Blir roligt att laga med Le Creuset från Köksproukter!
 
Jag borde vinna eftersom vi har våra mindre köksmaskiner samt kakel är i just den färgen.
Vilken matchning det skulle bli, som ett inredningsuppslag!
 
Svar:X

Jag skulle vilja vinna då jag saknar gjutjärnsgryta, har varit på väg att köpa flera gånger men varje gång har något gått sönder som jag måste lägga pengarna på istället!

Att få vinna detta hade varit underbart då jag alltid har otur i lotterier och spel
 
X: Gense och Staub
Gjutjärnspannor har alltid varit favorit, och har alltid varit lite skeptisk till teflon som jag använde för över 10 år senast. I våras tänkte vi att "kanske har teflon-pannor utvecklats sedan sist, vi gör ett försök!". Köpte ett välkänt (och egentligen för dyrt) märke. Två månader senare är botten bucklig och teflonet är borta, trots att den skötts med konstens alla regler. Så, inte ens år 2013 kan man tillverka teflonpannor som håller.

Nu behöver vi verkligen, verkligen en ny gjutjärnspanna och gryta som förmodligen kommer hålla tills ålderdomshemmet.
 
X. Gense och Staub

Jag behöver något ordentligt att skydda mig med när jag kommer hem från en blöt lördags-natt och frun står med brödkaveln i högsta hugg och redo att attackera! Det där locket och pannan på bilden hade varit perfekt!
Dessutom skulle jag kunna laga någon god söndagsgryta åt oss när det lugnat ner sig.
 
Rätt svar är X.
Nu när det är höst är det bara så mysigt att koka en riktigt mustig gryta och samla sina vänner till ett riktigt skrovmål. mina vänner väntar ...
Bo
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.