Veckans tävling vecka 40:
Vinn delar ur Le Creusets höstkollektion till köket

marseille.png

Le Creusets nya kollektion till köket är inspirerad av medelhavet, och vem behöver inte lite solskenskänsla under långkoken i höst? Nu har du chansen att vinna den stora grytan och stekpannan direkt från Köksprodukter.se. Bägge är i färgen som företaget valt att kalla Marseille och gjorda i gjutjärn, men om du föredrar en annan färg kan du välja mellan blå, creme, lila, röd, matt svart, blank svart, marseille, vulkan, stone glitter eller caribbean.

Värde: 3 698 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Vilka varumärken av gjutgärnsgrytor säljer Köksprodukter.se förutom Le Creuset?


1. Chasseur och Gense
X. Gense och Staub
2. Skeppshult och Chausseur

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 11 oktober.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Köksprodukter. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Köksprodukter för att de sponsrar den här tävlingen.
 
  • Gilla
Nipsus och 2 till
  • Laddar…
X: Gense och Staub

Jag borde vinna eftersom jag var först att svara :)
 
X: Gense och Staub

Jag borde vinna för jag för en månad sen fick gasspis! :)
Har på känn att kombinationen gasspis och gjutjärn är helt fantastisk att laga mat på! :)
 
X: Gense och Staub

Jag borde vinna eftersom min favorit färg är just precis Marseille:D
Vill även nämna att Köksprodukter har ett enormt utbud av fina varor. Kommer nog bli ett köp där även om inte vinsten hamnar hos mig.
 
engs
X.

Vi har precis flyttat in i vårt första hus nu i höst. Huset har induktionshäll. Vilket resulterade i att vi fick skänka bort alla kastruller och pannor utom en vardera som råkade fungera.
Så vi behöver fylla på med nya prylar som klarar induktion!
 
Svarsalternativ X (Gense & Staub). Vi älskar höstgrytor och det skulle vara roligare att laga och servera dem i dessa pigga gjutjärnskastruller!

MVH
Matteus Froleich
Västmannagatan 77
11326 Stockholm
 
  • Gilla
Christina Frisberg
  • Laddar…
X. Gense och Staub

Vi renoverade nyss köket för att inse att gammelfarmors kopparbottnade kastruller inte fungerade på induktion.
Nya kvalitetssaker som förhoppningsvis håller generationer vore helt underbart att få komplettera köket med.
 
X. Gense och Staub

Ny lägenhet med nytt fint kök men inga kvalitetsgrytor. Därför borde jag vinna.
 
X: Gense och Staub

Jag skulle behöva nya köksprodukter som håller länge för goda mustiga höstgrytor och diverse stekta rätter. Det skulle kännas mer inspirerande att laga mat hemma oftare med så fina köksprylar.
 
X. Gense och Staub

Jag och min flickvän har precis flyttat ihop och vi älskar att laga mat och har ett fint kök, men just nu har vi en salig blandning av gamla IKEA-grytor och dylikt som har passerat bäst före datum för längesedan. Det hade varit mycket trevlig med en stekpanna och gryta av hög kvalité som vi sedan kan bygga vidare på med resten av serien.

Det hade varit speciellt passande nu när hösten närmar sig då det blir många grytor och även en och annan Tarte Tatin i gjutjärnspannan.
 
X. Gense och Staub

När vår dotter var liten bebis så tyckte hon illa om de färdiga barnmatsburkarna (Vi med för den delen...), därför lagade vi all mat till henne från grunden. Nu när vår son så småningom ska börja äta så kommer vi göra detsamma. Eftersom det blir många storkok och grytor så hade det varit härligt med rejäla kokkärl som passar bra på vår nya induktionshäll. En härlig höstgryta till oss renoverande föräldrar i en Le Creuset skulle inte heller sitta fel när kylan kryper på.
 
X: Gense och Staub

Är så jädrans trött på ikeas grytor och pannor som inte håller, skulle vara kul med lite kvalitet istället för kvantitet.
 
X: Gense och Staub

I min vedbod hänger ett lamm. Ska ner i en gryta, en gryta från Le Creuset vore inte fy skam.
 
X: Gense och Staub

I vårt nya hus
livet kommer bli lyx och sus
Le Creuset är min älsklings gryta
får mig att alla kastruller vilja byta

Vill helt enkelt ha :)
 
Svaret X Gense och Staub. le Creuset gryta är nåt varje man behöver :).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.