Vinn kraftfull borrskruvdragare med lång livslängd

milwaukee_puff2.png

Med kolborstfri motor och två hastigheter lär borrskruvdragaren Milwaukee M18 BLDD-502C inte göra dig besviken. Denna veckan har nämligen en av Milwaukees största återförsäljare i Sverige, Proffsmagasinet.se, lovat att en lycklig vinnare ska få hem värstingen. Maskinen har växelhus i metall, 13-millimeterschuck för snabba byten och utlovar 50 procent mer kraft och två gånger längre livslängd än normalt. Proffsmagasinet är såklart snälla och skickar även med batterier och laddare.

Totalt värde cirka: 3 750 kronor

Så här tävlar du:

Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Vad har M18 BLDD-502C för vridmoment?


1. 40 Nm
X. 50 Nm
2. 60 Nm

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 23 oktober.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Proffsmagasinet. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Proffsmagasinet för att de sponsrar den här tävlingen.
 
  • Gilla
vilden och 2 till
  • Laddar…
Hej,

Den har upp till 60Nm.

Vi håller precis att bygga ett ridus. Ett ridhus som ska ha en sarg av trä för att hålla ryttare och häst borta från stolpar och vägg. Jag ska bygga sargen. Det blir ca 440m2 som ska skruvas ihop av reglar och plank. Detta kräver en bra och stark borrskruvdragare och min hemma orkar inte riktigt med det jobbet. Jag är därför i behov att skaffa en ny och starkare.

MVH
Per Kroon
 
Svaret är 2: 60nm
Motivering: Håller på att bygga om carport till garage hemma. Blev tyvärr bestulen av min gamla underbara Milwaukee skruvdragare som jag fått efter min far. Har inte råd att köpa en så här dyr skruvdragare då försäkringsbolaget vägrar ersätta. Skulle vara perfekt.
 
richardtenggren
Svaret är 60 Nm.

Håller på renoverar lägenheten och det skulle förenkla mycket med en ny skruvdragare, kanske en anledning för tjejen att kunna jobba parallellt med mig, på så sätt korta tiden och istället kunna renovera mera där hemma. Det skulle vara perfekt timing för hennes födelsedag i slutet av månaden.
 
Svar 2 60Nm.

Håller på med flera projekt, men bla att isolera garaget. Har ingen fungerade skruvdragare alls idag då den gamla har gett upp. Så nu skruvar jag för hand. Skulle behöva en ny skruvdragare så garaget blir klart fortare, har inte haft budget till att köpa en ny än. Vill inte ha en billig bara för att ha en utan det ska vara kvalitet som håller.
 
Svaret är 2 60 Nm

Köket står i kartonger i hela vardagsrummet och väntar på att bli ihopmonterat och uppsatt. Detta är ett tungt jobb med en vanlig stjärnmejsel :p Och då vi nu äntligen äger vårt eget boende och husdrömmen är nära så skulle ju en alldeles egen Skruvdragare sitta fint.
Och en Milwaukee dessutom. Jobbar 8timmar om dagen med en Milwaukee idag så jag vet att dem är en fröjd att jobba med.
 
Svar 60Nm

Behöver man verkligen motivera behovet av ett kvalitetsverktyg för fler än frugan :), till henne är motiveringen att den gamla batterierna i den gamla är dåliga och nya är nästan lika dyra som en ny maskin :)
 
Svar: 60Nm

Jag och min sambo har precis vunnit en budgivning på ett hus och väntar på säljarens ska acceptera budet. Om säljaren gör det kommer det krävas omfattande renoveringar i hela huset och min skruvdragare från ClasOhlson egna serie kommer inte att klara av det arbetet :)
 
D
Svar: 60Nm

Kapade vevpinnen på domkraften till bilen. Perfekt att veva upp och ner bilen med borrskruvdragaren där med en hylsa. Men min skruvdragare klarar bara 36Nm och får bara upp bilen halvvägs och måste sedan vila för att klara resten i småetapper. Vore skönt med en stark borrskruvdragare som klarar uppgiften.
 
2. 60 Nm

Sabbade min Bosch maskin på brorsans nya hus, en ny Milwaukee matchar min brors system.
 
Svar 60 Nm.

Då min gamla maskin gett upp hoppet om livet, eller åtminstone lever i tron om att vi flyttat till Kina då den nu för tiden bara fungerar stundtals då man håller den upp och ner, vore en sådan här maskin lösningen på livets problem. I alla fall om man skall gå efter devisen "happy wife happy life". Frustrationen hos frun börjar bli såpas påtaglig att jag någon dag fasar över att hon i ren ilska skall springa iväg och köpa en Black&Decker och sätta i näven på mig och då, då är minsann goda råd dyra! Bespara mig denna ångest och oro.
 
Svar 60Nm

Monterade några armaturer igår med skrivmejsel. Blev jävligt snyggt men har ett sår mitt i handen så det ser ut som man blivit korsfäst, en skruvdragare hade med andra ord suttit fint.
 
Svar 2: 60nm
bygger mycket hemma och det är alltid bra att ha fler skruvdragare med tex borr och bits mm köppte därför en metabo för det är ett känt märke och efter jag började bygga garaget hemma va den ganska orkeslös trotts att den skulle klara 60nm fick då se att det var en dragare MED borst motor och när jag sätter i batteriet så lyser den som en ficklampa och en fin rökpelare stiger upp bak på dragaren. Garati låvade dom mig men jag fock då inget för jag sölade bort kvitto. Nu har jag bara övervåning. pergola. uterum.ett växthus.pluss allt annat som ingår i ett hus med fru och två kids.så skruvdrahare det behöver man.
 
Rätt svar är 2: 60 nm

Efter att under flera år renoverat och byggt så har jag sett att mitt behov av en kraftigare skruvdragare behövs.
Den kommer matcha perfekt till vårt röda hus och eftersom jag aldrig kommer få äga en ferarri så skulle det smaka lika gott med verktygsvärldens ferrari dessutom i passande färg =)
 
Svar: 2. 60 Nm

Alltid saknat maskinen som kan skruva, borra samt blanda bruk utan problem.
Denna röda maskin skulle vara fantastisk, som att jobba med en Ferrari i handen!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.