Svar: 2: 30
Det skulle vara ett fantastiskt läge att visa grannen med bensinredskap till allt att det gått att jobba tyst på tomten
 
Rätt svar är 2. 30.

Trimmade för några år sedan med en röjsåg som var modern på 80-talet, med andra ord stor, tung och bensinslukande sen har det inte hänt igen. En uppdatering av utrustningen skulle milt sagt underlätta.
 
Sladdar är bra till mycket, men att dra runt på två stycken i trädgården kan bli komplicerat. Denna veckan vinner Hell00, och tar hem en batteridriven trimmer med motiveringen:

Motivering: Jag har försökt vara en trevlig granne med minimala ljud- och avgasutsläpp, och skaffat eldriven (med sladd) gräsklippare och trimmer. Tyvärr får sladdbråket en att undra om man gjorde det rätta beslutet. En batteridriven trimmer skulle sänka blodtrycket något, och låta oss parallellisera arbetet bättre, då vi kan arbeta samtidigt utan att bråka om samma förlängningssladd.
 
svar = 2. 30 cm


har en mycket kuperad skogstomt till stugan och den går inte att klippa med vanlig gräsklippare så jag brukar låna grannes trimmer mot att jag bjuder honom på grill middag men det skulle vara skönt att ha en egen
 
Rätt svar är 30.

Kan en trimmer verkligen vara bättre än en lie? Diskussions vågor går höga hemmavid. Efter att ha kasserat ett antal trimmers som inte klarar ogräskanten utefter åkern håller jag fast vid lien. Men jag låter mig gärna övertygas om motsatsen om jag får chansen att pröva ST1210E !

(tusen kvadrat sommartomt omgiven av åkrar)
 
Svar: 2

Motivering:
ST1210E Ger glädje och inspiration, gräsmattan blir till perfektion
 
Svar: 2

Det vore fantastiskt bra med en batteridriven trimmer med ett rejält batteri! Har nu en bensindriven som är svårstartad, släpper ut en massa avgaser och lever om. Hade tidigare en 18 V trimmer, men den var alldeles för klen och räckte knappt till halva tomten. 56 V låter mycket lovande!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.