Rätt svar: 2

Vi inväntar första sommaren i hus och vad det innebär att ha 13000m2 gräsmatta att ta hand om... Vi har helt enkelt inte råd med så mycket skarvsladd! En batterimaskin vore ovärderlig!
 
Svaret är 2: 30

Nytt hus med överdrivet ogräs som inte vill tillbaka. Vill ha ngt som sätter ogräset på plats längs häcken.:cool:
 
D09
Svar 2

Jag kör redan med fs-130 men lillebrorsan som sliter kvällar och helger med sitt nya stenhus borde få en överraskningspresent..

Eller ja.. Egentligen borde hans sambo få den och gräsansvaret så brorsan kan lägga sin tid på lilla prinsessan som saknar sin pappa när han bygger hus
 
Svar: 30 cm
Motiv: Att kunna hålla trädgården i trim utan att terrorisera hela kvarteret med en bullrig oljebrännare skulle nog uppskattas av såväl grannar som av djur och natur! :)
 
Svar 30 cm.
Vi har en stor tomt och sladden når inte riktigt ut till kanterna.
 
Svar: 2, 30cm

Jag skulle ge bort denna i present till min far och mor som har fullt upp och bygga ny sommarstuga så de hinner inte med trädgården, deras gamla trimmer har gett upp så det är dags för en ny.
 
Svar: (nr2) 30

I helgen (23/4) firar jag och min älskade sambo 11 år tillsammans. Nu har vi äntligen hittat och köpt vårt drömhus efter flera års letande. Huset kräver dock mycket tid, kärlek och pengar och min kära karl kämpar på och åker dit varje kväll, efter jobbet, för att fixa allt praktiskt så att vi ska kunna påbörja den renovering som behövs för att vi ska kunna bo där tillsammans med våra två underbara barn. Med huset följer även en stor trädgård som kommer behöva en del omtanke. Jag skulle verkligen vilja vinna denna trimmer då jag vet att det är något som står på önskelistan hos min andra halva. Vilket perfekt present lagom till vår 11 års dag, en maskin som kommer behövas i det som väntar att tas om hand i sommar och alla somrar framöver.
 
Rätt svar: 2 = 30 cm eller 300 mm

Motivering: Den skulle vara helt perfekt att ha i stugan där vi inte har någon el. Det är klart att det fungerar med bensindrivna alternativ men då får man en massa avgaser på köpet - vilket inte är så roligt för miljön eller trädgårdslandet.
 
Alternativ 2, 30 cm.

Jag vill vinna en för att göra mig ännu mer fossiloberoende. Elbil åker jag redan och solceller är på gång. Trimmer på el hade varit grymt!
 
Rätt svar: 2

Jag skippar rimmet för trimmet. Den här maskinen behövs knappast trimmas med sitt starka 56V Batteri. Den tar gräs med sin fräs och Matchen är vunnen över ogräs och värk.
 
Rätt svar: 2
Köpte förra året en eltrimmer med plastkniv för att vara lite miljövänlig och inte störa grannarna lika mycket som med bensinaren. Tyvärr blev nog bara granarna nöjda för jag blev ganska missnöjd med köpet efter ett tag då den känns alldeles för klen och batteriet behöver laddas väldigt ofta. Vore fint att ha lite mer proffsig trimmer som orkar med lite grövre gräs utan att klaga alltför mycket samt att granarna fortfarande kan njuta av ett tystare trimmande.
 
Hej! :)

Svar: Alt. 2, dvs 30.

Jag skulle verkligen ha enorm nytta av den kraftfulla trimmern, då vi har en tomt som behöver trimmas och snyggas till! Överallt.
 
Svar 2. 30 cm.

Runt hela vår avlånga tomt på 3500 kvm så har vi en gärdsgård, börjar ledsna ordentligt på den eltrimmer med skarvsladd(ar) som gör jobbet idag.
 
Svarsalternativ 2

Att vinna en trimmer är det enda sättet byta bort den sladdbunda, gamla, dåliga vi har idag utan att göra svärfar besviken.
Vi köpte huset av svärföräldrarna och fick berättat att trimmern var ett av hans bästa köp. Den måste ha varit billig, men bra är den verkligen inte...
 
Rätt svar är 2. 30 cm

Skulle jag vinna skulle jag ge bort den till min mor som vill bo kvar i sin villa så länge hon kan och orkar. Trots ålderdom och sjukdomar.
Med en batteridriven trimmer skulle hon slippa behöva dra elkabeln överallt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.