nikasp
Svar: Kyla -18 till +10 grader C och kan även värma upp till 55 grader C.


Jag ska fira 50 år den 10:e juli i tält på något ej bestämt fjäll uppe i Jämtlandsfjällen. Åker med familjen, kärestan och vår 4- och 6-åring.

Vore en grym present och galet bra att kunna ha kylvaror i bilen på den roadtripen och även semester del 2 framåt augusti! Har sneglat på såna här boxar många år då jag brukar jaga i Jämtland men bor i Stockholm och har släkt uppe i Luleå, dvs. riktigt långa resor. Alltid slutat med att jag blivit för snål så skulle bli otroligt tacksam om jag vann!

Tältläger i Jämtlandsfjällens vidsträckta landskap med sjöar och berg i bakgrunden.
 
Majorna kyler mellan -18 och plus 10 och kan värma upp till 55 (eller möjligtvis 60) grader.

Jag vill vinna en kylväska till min sambo som totalt snöat in på Makita och snabbt börjat fylla upp hyllorna med dessa blågröna verktyg. Det började med ett vanligt verktygspaket som sen kompletterats med en vinkelslip och en batteri-gräsklippare. Nu senast var det en elcykel från Makita som vi visst ville ha, men det är nog bara för att sambon inte sett att den här kylväskan finns. Nu när vi dessutom rivit ut hela köket och hivat alla gamla vitvaror vore det sjysst ha en sån i huset för lite laddning.
 
Svaret på frågan är:
Kylning i fem steg mellan -18° och 10° C.
Två inställningar för uppvärmning, 55° och 60°


Ja, detta har man ju faktiskt en lite smått sjuk historia om.
Det började såhär, våren/tidig sommar 2018 fick vi för oss att boka in ett besök på kolmården med övernattning på vildmarkshotellet under semestern.
Sagt och gjort, det blev varmare och varmare ju närmare det blev dags för oss att göra vårt besök. Sambon som då var höggravid och bara skulle ha iskallt vatten som ett smått craving.
Jag hade en dröm ca 2-3 veckor innan vår resa om en portabel kylväska som gick på 2 batterier som alla andra av makitas maskiner gör. Jag hörde då av mej till en kollega som säljer makita maskiner på den lokala järnaffären och fick till svar att, Nej något sådant finns inte.
Nähä, men skam den som ger sej tänkte jag och mejlade istället till makitas huvudkontor och frågade samma sak där. Nej något sådant finns inte.
Nu, 3 år senare så dyker den upp som en skänk från ovan så det hade faktiskt varit hur kul som helst om drömmen skulle gå i uppfyllelse och se den där drömmen verkligen stå hemma på golvet
 
Kylväskan har en kylkapacitet på -18 ° till 10° C och uppvärmningstemperatur upp till 55° C.

Med denna unika kylväska skulle vi få en pånyttfödelse för att träffas på picknick i naturen.
 
Kyla mellan - 18 och 10 grader samt värme upp till 55 grader
Ore alldeles ypperlig då vi köpt tomt i Söderköping o h ska börja bygga hus där. Med 1,5h från där vi bor vore det kanon att ha denna rymliga kyl/värmebox med sig till tomten
 
"Väskan har en kylkapacitet på -18 ° till 10° C och den kan också uppnå en uppvärmningstemperatur på upp till 55° C"

Det blir bilsemester hemma i Sverige. Låter väl härligt? MEN... tänk om AC:n går sönder i bilen.... OCH tänk om det blir sommaren 2018 igen... DÅ skulle man haft en sådan här fräsig kylväska att hålla mjölken kall... för vem vill dricka varm mjölk? Nä jag trodde väl inte det... OM (!) man nu inte vill ha just varm mjölk... kanske för varm choklad... eller så har man bara svårt att sova? Ja DÅ är ju den här fräsiga värmeväskan ÄNDÅ helt perfekt...

Det är win-win.
 
Väskan har en kylkapacitet på -18 ° till 10° C och den kan också uppnå en uppvärmningstemperatur på upp till 55° C.

Den hadde varit helt perfekt för att ta med främst kylda varor på båt och bilturer. På vintern skulle varm mat vara en bra tillgång vid bilturer.
 
G
Svar: Kylkapacitet på -18 ° till 10° C och den kan också uppnå uppvärmningstemperatur upp till 55° C.

Med ett kök under renovering hade det varit perfekt att kunna servera kalla kylvaror istället för rumstempererad mjölk med smält smör och en varm ostskiva till
 
Väskans kylsystem erbjuder fem kyltemperaturer: -18°, -10°, 0°, 5° och 10° C. Den har också två inställningar för uppvärmning: 55° och 60° C.

Efter lång tids husrenovering med Makita 18-volts maskiner till hjälp hade denna kyl/värmebag varit oumbärlig till kommande altanbygge, för att supporta med kalla drycker nära till hands. :cool:
 
Kylväskan håller kyla mellan -18gr till +10gr och kan värma upp till 55gr.

Anledningarna till varför jag behöver den här är oräkneliga, men för att nämna några.

Bilresorna med matsäck till barnen blir en barnlek! Likaså grillkvällarna på stranden med kylda drycker och mat!

Dessutom får jag den otroliga förmånen att äntligen ha en giltigt ursäkt att gå över till Makitas sladdlösa system. Finns ju inga ursäkter att inte köpa Makitas verktyg när man har 2st batterier hemma :)
 
Kylväskan klarar en lägsta temperatur om 18 minus och en högsta om 55 plusgrader.

Familjen har haft det väldigt tufft de senaste tre åren då vår dotter lider av en svår cancersjukdom och vi försöker skapa fina minnen genom bl a utflykter med vår båt där kylväskan skulle passa perfekt.

Calle Andersson
Obs uppgiven e-postadress ska rätteligen sluta på m istället för n.
 
FaffeF
Väskan kyler ner till -18, och värmer till +60 grader (ganska otydligt i beskrivningen, men om man läser noga)

Denna kylväska kommer att passa perfekt denna corona-sommar när man ska försöka hålla familjen undan från bebodda trakter. Kall dryck eller varm mat långt ute i skogen!
 
-18 upp till +55 jobbar denna suveräna väska.

Perfekt att kunna ha med glass till barnen när man åker ut med båten och sedan kunna värma lunchen på någon ö eller strand blir ju en perfekt sommar på hemmaplan. För att inte tala om alla tillfällen man är å snickrar och vill ha lite käk i pauserna eller en kall dryck.
 
Väskan har en kylförmåga -18°C till +10°C och värmehållning upp till 55°.
vi har en gammal husbil, en Hobby från 1988. Batterisystemet i klenoden är begränsat, så lösningen med separat batteri för kylbagen är perfekt.
Kombinationen med ny teknik och 12-volts veteransystem är briljant!
/Östen
 
Väskan har en kylkapacitet på -18 ° till 10° C och den kan också uppnå en uppvärmningstemperatur på upp till 55° C.
Hade varit guld värt för mig och min sambo nu när vi köpt hus! Vi ska renovera köket och nedervåningen med en gång så en kyl/värmeväska hade varit perfekt att ha maten/drickan i då vi kommer vara utan kök i ca 1 månad!
Sen har jag mina övriga verktyg i makita, så det skadar ju inte att den är i rätt färg!:rofl:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.