Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Tävling: Vinn cirkelsåg till semesterprojekten

[bild]

Nu närmar sig semestrarna med stormsteg och många planerar roliga byggprojekt. För att lyckas med dem krävs rätt verktyg. Veckans vinnare får hem battericirkelsågen CS62 18,0-EC. En 18-voltsmaskin med tillhörande 5,0 Ah-batteri, laddare och förvaringsbox. Cirkelsågen klarar skärdjup ner till 62 millimeter och har en svängradie upp till 50 grader.

Totalt värde cirka: 6 600 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Vad har CS63 18,0-EC för vinkelinställningar?
Svaret hittar du här: [länk]

1. 0°/30°/45°/50°
X. 0°/22,5°/45°/50°
2. 0°/20°/45°/50°

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 1 juni.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Flex Scandinavia. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Flex Scandinavia för att de sponsrar den här tävlingen.
Hej!
Svaret är X

Den här sågen får mig att drömma
Att projektlistan snabbt kunna tömma

För sågen jag har just nu
Om den kan man säga bu!

Batteriet räcker inte lång sträcka
Så med 5 Ah kan jag mera täcka

Låt mig därför sågen vinna
Tänk vad jag då skulle hinna!
 
Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Tävling: Vinn cirkelsåg till semesterprojekten

[bild]

Nu närmar sig semestrarna med stormsteg och många planerar roliga byggprojekt. För att lyckas med dem krävs rätt verktyg. Veckans vinnare får hem battericirkelsågen CS62 18,0-EC. En 18-voltsmaskin med tillhörande 5,0 Ah-batteri, laddare och förvaringsbox. Cirkelsågen klarar skärdjup ner till 62 millimeter och har en svängradie upp till 50 grader.

Totalt värde cirka: 6 600 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Vad har CS63 18,0-EC för vinkelinställningar?
Svaret hittar du här: [länk]

1. 0°/30°/45°/50°
X. 0°/22,5°/45°/50°
2. 0°/20°/45°/50°

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 1 juni.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Flex Scandinavia. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Flex Scandinavia för att de sponsrar den här tävlingen.
Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Tävling: Vinn cirkelsåg till semesterprojekten

[bild]

Nu närmar sig semestrarna med stormsteg och många planerar roliga byggprojekt. För att lyckas med dem krävs rätt verktyg. Veckans vinnare får hem battericirkelsågen CS62 18,0-EC. En 18-voltsmaskin med tillhörande 5,0 Ah-batteri, laddare och förvaringsbox. Cirkelsågen klarar skärdjup ner till 62 millimeter och har en svängradie upp till 50 grader.

Totalt värde cirka: 6 600 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Vad har CS63 18,0-EC för vinkelinställningar?
Svaret hittar du här: [länk]

1. 0°/30°/45°/50°
X. 0°/22,5°/45°/50°
2. 0°/20°/45°/50°

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 1 juni.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Flex Scandinavia. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Flex Scandinavia för att de sponsrar den här tävlingen.

Svar: X

Motivering: Det är verktygen som gör amatören till proffs. Därför önskar jag en Flex CS63 18,0-EC batteridriven cirkelsåg.
 
Rätt svar: X. 0°/22,5°/45°/50

Jag kan verkligen föreställa mig att sågning med denna fantastiska cirkelsåg, som lämnar kvaliteter utöver det vanliga, kommer att vara en unik upplevelse.

Denna röda lilla pärla är en fröjd för ögat och vid sågning i det framförliggande virket visualiserar jag mig ett härligt skimmer av spån som strömmar ut genom utblåset belägen mot sågens bakre sida.

Med denna eleganta maskin och dess många funktioner och inställningar kan jag skapa projekt där endast fantastin sätter gränser. Det är verkligen ett tillfälle för den händige och jag ser fram emot att få sätta klingan i arbete.
 
Svar: X

Sommarens projekt: Renovera och förbättra altanen; bygga vindskydd och pergola.
Åren börjar göra sig påminda och ingen händig man inom räckhåll, vuxna barn som är upptagna med livet. Fogsvansen är en pålitlig vän, men en smidig cirkelsåg skulle absolut underlätta mitt liv.
 
Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Tävling: Vinn cirkelsåg till semesterprojekten

[bild]

Nu närmar sig semestrarna med stormsteg och många planerar roliga byggprojekt. För att lyckas med dem krävs rätt verktyg. Veckans vinnare får hem battericirkelsågen CS62 18,0-EC. En 18-voltsmaskin med tillhörande 5,0 Ah-batteri, laddare och förvaringsbox. Cirkelsågen klarar skärdjup ner till 62 millimeter och har en svängradie upp till 50 grader.

Totalt värde cirka: 6 600 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Vad har CS63 18,0-EC för vinkelinställningar?
Svaret hittar du här: [länk]

1. 0°/30°/45°/50°
X. 0°/22,5°/45°/50°
2. 0°/20°/45°/50°

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 1 juni.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Flex Scandinavia. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Flex Scandinavia för att de sponsrar den här tävlingen.

Svar: X


Jag önskar vinna denna såg, för att jag är rädd för sågar rent allmänt och hoppas denna ska få mig att känna mig tryggare och våga göra projekt där sågning krävs.
 
Svar: X
Motivering:
Med en Flex cirkelsåg här hemma,
skulle renoveringen bli en annan femma.
 
Svar: X

Inför stundande garagebygge vore det väldigt fint att slippa besvära svärfar om att låna hans cirkelsåg och framför allt, slippa dra runt sladden uppe på garagetaket. En batteridriven såg från Flex skulle lösa många problem och spara mycket tid.
 
Svar: X
Är så trött att handsåga brädor, reglar, plank etc, ger bara handskav och svordomar. Tidigare cirkelsåg har gjort sitt och det är dags för en ny så denna vore grymt att vinna.
 
Svar: X

Önskan att för en gångs skull få bjuda tillbaka till min far skulle bli uppfylld. Tänk att få ge honom denna som tack för allt han gjort för oss. Wow.
 
Svar: X

I sommar ska det byggas plank, staket och trädäck. Fogsvansen gör sitt men i den här värmen vore det skönt med lite hjälp. Den här maskinen skulle komma väl till användning!
 
Svar: X

Denna fina cirkelsåg kommer lägligt för på Fredag hålls startmöte(!). Den kommer sättas på test med kapning av reglar, paneler, tryckimpregnerat och fibercement - där jag vill utan sladd.
 
Svar: X

Motivering - Sommarens utbyggnad av sommarstugan skulle må bra av en sådan batterimaskin, eftersom vi inte har någon ström där. Skönt att slippa såga allt för hand, eller med ett bullrande elverk i bakgrunden som stör friden i den gamla fäboden!
 
Svar: X. 0°/22,5°/45°/50°

Man behöver fler grader på sågen än värmen på sommaren.

Mvh Richard
 
Svar: X.

Under midsommarhelgen kommer jag färdigställa en mindre utbyggnad av vårt hus. Detta projekt skulle aldrig varit möjligt ifall jag inte haft min far som hjälp under stora delar av projektet.
Jag har länge funderat på hur jag ska visa min enorma tacksamhet till honom och jag tror att ifall jag kunde ge denna cirkelsåg och läsa upp denna motivering till honom så skulle han förstå hur mycket det har betytt.
 
Svar X.

I sommar väntar många byggen, altan, panelbyte och allt som hör därtill.

Våran nuvarande cirkelsåg har sett bättre dagar och är utan säkerhetsskydd för klingan då det gått sönder. Så denna såg hade varit perfekt för våran första riktiga "renoveringssommar"
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.