Svar: X
Motivering: Då husbygge förbereds för fullt vore en så här fin cirkelsåg till stor hjälp. Då jag även fyller år samma dag som vinnaren utses vore detta en oslagbar födelsedagspresent.
 
0°/22,5°/45°/50° = X

Nu har tanten köpt nytt hus, med detta kommer millioners nya projekt och då jag får en egen snickarbod så kommer det också att finnas plats för ett gäng maskiner... denna skulle sitta som en smäck i min verkstad :)
 
Rätt svar: X

Perfekt till pågående altanbygge, drygt 100 kvadrat som skall kapas. Tydligen har jag i något svagt ögonblick kring nyår lovat att det ska vara klart till sommaren. Med hjälp av den här kanske jag slipper stå i skamvrån över att det inte är färdigt än när sambon går förbi. :sweat:
 
Svar: x

Renoverar konstant i min nya bostad, har för nuvarande en ryobi batteridriven som håller i cirka tre minuter innan den måste laddas. Varför en ny då?
 
D09
Svar x

Skulle behöva bygga en pergola längs huset i sommar :)

Inspiration från Cypern :)
 
  • Vit pergola med lameller vid poolområde som inspirationsbild för bygge.
  • Vit träpergola mot en klarblå himmel som inspiration för sommarbygge.
  • Vy genom vit träpergola mot en klarblå pool och ljusa hus i soligt klimat som inspiration för byggprojekt.
Svar: X

Motivering: Dels för att jag på allvar ska kunna bidra till grannarnas verktygspool. Sen skulle det ju inte vara helt fel att ha en batteridriven cirkelsåg i fjällstugan som ligger 12km från närmsta eluttag...
 
S Svartadimman skrev:
lingan som sitter på har större håldiameter än sågen och sitter därför inte i centrum. Klingan går även itne att få loss tack vare rost.
Det finns reduceringsbrickor som löser problemet med olika diameter på såg och klinga. Ex Jula har. Problemet att klingan sitter fast, har du provat att lossa moturs? De flesta sågmuttrar är vänstergängade.
 
Svar X.

Som student ställs den den ständiga frågan, hur kronorna ska prioriteras för att räcka till. Tyvärr kan fina verktyg som denna inte hamna så högt som jag skulle önska på prioriteringslistan. Att få spendera ett kreativitet sommarlov med denna såg, innan återgång till hösten knäcklängdsekvationer, skulle därför verkligen inte sitta fel.
 
Svaret på frågan är: X. 0°/22,5°/45°/50°

Motivering: Min sambo skulle helt klart bli imponerad och överlycklig om jag lyckades bidra med en helt ny cirkelsåg till vårt nuvarande hus samt till framtida husbygge. Om jag dessutom lär mig hantera den så blir det ännu bättre!
 
Ola C Ola C skrev:
Det finns reduceringsbrickor som löser problemet med olika diameter på såg och klinga. Ex Jula har. Problemet att klingan sitter fast, har du provat att lossa moturs? De flesta sågmuttrar är vänstergängade.
Jag har försökt men sågen är säkert 20år haha. Ang distans så vore det en vra lösning om jag får loss den :)
 
Svar x

Skulle behöva en cirkelsåg då vi renoverar och försöker göra ett gammalt missionshus/bönehus till ett varmt hem innan den västerbottniska vintern
 
Svar : X

Har funderat på en cirkelsåg länge inför sommarens projekt. Men har inte fått tummen ur då jag inte riktigt vet vad jag ska ha.

Här skulle vi kunna lösa det problemet och jag skulle få prova på ett för mig okänt märke! :)
 
Svar: X

När jag och min fru gifte oss fick vi en skruvdragare av våra grannar eftersom de var trötta på att jag alltid lånade deras. Nu står jag inför varje bygge utan cirkelsåg och tänker att jag kan nog låna grannens den här gången också. Eftersom projekten aldrig tar slut och behovet av bra verktyg inte försvinner är det nog på tiden att jag införskaffar mig en egen cirkelsåg. Jag planerar dessutom inte att gifta om mig!
 
Svar:X

Ska klä om vårt vackra gamla hus med ny panel. Med denna skulle jag spara många timmars handsågande!
 
Svar: x
Den här vet jag inte vad jag själv skulle göra med, men nån som skulle bli glad är min sambo, som skulle bygga ett trädäck där jag kan ha en solstol eller två, vinner jag den, ger jag honom den i present och det blir win-win.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.