Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Vinn batteridriven kolborstfri grästrimmer

[bild]

Med värmen kommer vackra gräsmattor och tyvärr även en del ogräs. Med en grästrimmer hemma är det enkelt att kantklippa och sköta om snåriga rabattkanter. Veckans vinnare tar hem en 56-volts grästrimmer - EGO ST1300E - från Grönaverktyg.se. Trimmern har en kolborstfri motor, enkel frammatning av tråd (stötframmatning) samt dubbla trådar för lägre vibration.

Totalt värde cirka: 4 200 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Vad har EGO ST1300E för klippdiameter?
Svaret hittar du här: [länk]

1. 25 cm
X. 30 cm
2. 33 cm

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 18 maj.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.


-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Gronaverktyg.se. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Gröna Verktyg för att de sponsrar den här tävlingen.
Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Vinn batteridriven kolborstfri grästrimmer

[bild]

Med värmen kommer vackra gräsmattor och tyvärr även en del ogräs. Med en grästrimmer hemma är det enkelt att kantklippa och sköta om snåriga rabattkanter. Veckans vinnare tar hem en 56-volts grästrimmer - EGO ST1300E - från Grönaverktyg.se. Trimmern har en kolborstfri motor, enkel frammatning av tråd (stötframmatning) samt dubbla trådar för lägre vibration.

Totalt värde cirka: 4 200 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Vad har EGO ST1300E för klippdiameter?
Svaret hittar du här: [länk]

1. 25 cm
X. 30 cm
2. 33 cm

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 18 maj.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.


-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Gronaverktyg.se. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Gröna Verktyg för att de sponsrar den här tävlingen.

Svar 2: 33cm

Jag vill ha en trimmer
För det spar mig många timmer
Trädgården blir fin
Som utan bensin räddar bin
En riktig trimmerwinner
 
Svar 2 (33cm)

Jag skulle vilja gräset trimma,
istället för att sitta inne och rimma.
Ute är det så soligt och grönt,
att klippa gräset vore otroligt skönt! :rofl:
 
Svaret är 33 cm
Vår robotgräsklippare ”Helge” behöver hjälp med kanterna. Vår nuvarande gamla trimmer med sladd är inte på humör längre, beror nog på ålderskrämpor. Helge blir gladast i kvarteret om vi blir vinnare.
 
Redigerat:
Svar: 2 - 33 cm

Just nu finns tre (3!) icke fungerande trimmers i hushållet, alla ärvda av min far. En billighetsvariant med sladd som bara krånglar, samt två bensindrivna som trots årlig service antingen dör efter någon minuts drift eller inte startar öht. Det vore som en skänk från ovan att få gå över till batteridrift och överge de gamla stötarna!
 
Hej! Svar: 33 cm
2018-05-12 kl 08:46 slängde jag min gamla grästrimmer på återvinningscentralen,
den var förbrukad och började i elen att bli galen.
Nu när jag har verandans räcken slipat och målat i år,
skulle jag även vilja få fint i trädgården när jag sommarens gäster äntligen får!

(På bilderna syns förbrukad trimmer samt lite av min veranda-renovering.:))
 
  • Gammal grästrimmer täckt med gräs och löv, placerad på en svart sopsäck, redo för återvinning.
  • En gammal grästrimmer på en delvis slipad och målad verandaräcke.
Svar:2 33 cm
 
Svar: 2, 33 cm

Nu när trädgården är grön och gräset börjar växa, är det dags att jag som villaägare gör min läxa. Klippa, beskära och ansa, med en trådlös trimmer kan jag i trädgården dansa. Utan trassel och besvär, nu vill jag trimma här och där.
 
Redigerat:
33 cm

Har en ärvd Bosch. En version Version anno 1985.

Vågar inte visa upp mig med rädsla att bli retad av grannarna så nu får jag klippa på nätterna för att inte bli påkommen. Men svårt i mörkret. Klippt mig själv ett par gånger och frun klagar över att jag smyger ut mitt i natten. Ohållbar situation. Med en ny grästrimmer jag kan sätta stopp för mina nattliga äventyr.
 
Svar: 33cm

Frugan gick och spontan köpte en fastighet med ca 2500kvm gräsmatta.... Sen kom hon på att kansterna behöver klippas pga alla träd... Så nu behöver hon ha en BRA trimmer!
 
Svar: 2

Sen några år tillbaka (2015) är vi förstagångs husägare med en villatomt på 1100kvm. Vi har hittills inte prioriterat utvändig tomt men behöver nu skaffa en riktig trimmer. Vi har en s.k. trimmer nu som är ett hån mot samtliga trimmers på marknaden. Den köpte vi begagnad för 50:- när vi flyttade hit. Det är en 230V sladdansluten stackare vars plast är tunnare än minsta bladmått på marknaden. Tråden går konstant av och den orkar knappt slå av ett maskrosblad. Detta har resulterat i att den inte används och att samvetet så här års får jobba hårt varje gång man ser gräset växa upp mot grundsockeln, fruktträden, komposten, sandlådan, vedbon, altanen mm.

En batteridriven trimmer är ett givet val som småbarnsförälder. Att kunna klippa av det vildvuxna utan att släppa ut massa avgaser eller störa halva kvarteret känns viktigt.
Hamnade denna trimmer i vårt hem skulle den gynna både plånbok, småbarn och vårt vuxna samvete!
 
Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Vinn batteridriven kolborstfri grästrimmer

[bild]

Med värmen kommer vackra gräsmattor och tyvärr även en del ogräs. Med en grästrimmer hemma är det enkelt att kantklippa och sköta om snåriga rabattkanter. Veckans vinnare tar hem en 56-volts grästrimmer - EGO ST1300E - från Grönaverktyg.se. Trimmern har en kolborstfri motor, enkel frammatning av tråd (stötframmatning) samt dubbla trådar för lägre vibration.

Totalt värde cirka: 4 200 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Vad har EGO ST1300E för klippdiameter?
Svaret hittar du här: [länk]

1. 25 cm
X. 30 cm
2. 33 cm

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 18 maj.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.


-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Gronaverktyg.se. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Gröna Verktyg för att de sponsrar den här tävlingen.
Svar: 2 (33 cm)

Efter att precis ha köpt hus är det mycket saker att tänka på och många verktyg att införskaffa. Med trimmern som redskap kommer grannarna iaf inte kunna klaga på rabatter och gräskanter!
 
Svar: 2 (33cm)
Ja vad säger man.. En trimmer hade varit ett trevligt inslag i vardagen när man inte hade en tanke på, eller ekonomi för den delen, att köpa alla verktyg man behöver när tomten är 9000m2. Så just nu är det skygglappar som gäller runt husknutar, träd, buskar, soptunna, postlåda, vedskjul, förråd och allt annat som man inte kommer åt med gräsklipparen:rofl:
 
GustavN
Svar: 2 33 cm.
Trött på att jämt lånautav grannar och föräldrar. När den man köpt åker vidare mot tippen som skitsaker
 
Svar: 33 cm
Byggprojektet "Stugan" börjar bli klart och jag vänder blickarna utåt trädgården. Visst finns det lite att göra... En hel del faktiskt :) Börja mef att trimma och leta fram skatterna som förra ägaren lämnat i form av planteringar och rabatter men som glömts av ett tag.

Jag behöver en trimmer helt enkelt, och ett kraftigt miljövänligt alternativ som denna är det enda tänkbara. En bensintrimmer kommer helt enkelt inte in på min gård. Hoppas jag vinner, så min trädgård kan börja återskapas redan i år.
 
Svar: 2

Motivering: Envis som synden, sånt är ogräset. Jag likaså. Och skruplerna är få: Min man, med en förfluten ungdom i Miljöpartiet, får något jagat i blicken när ett paket med växtgift från Kina dyker upp i posten, men häxbrygden jag blandat till biter bra. Det är bara intill äppelträdens stammar som maskrosorna ännu håller stånd, där jag för att skona träden inte vågat pytsa ut giftet. För att meja ned de sista rackarna när de sticker upp sina fula huvuden, och inte minst för miljöns och äktenskapets skull, var snäll och skicka mig en trimmer. Tackar ödmjukast!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.