1,6m
Äger sticksåg och cirkelsåg och efter att ha lånat en sänksåg från Bosch så kapitulerar jag efter att ha sett dess möjligheter.
Proffsblå Bosch sänksåg bra att ha för bänkskivor planering av vildmarksbad och andra roliga framtidsprojekt.
Denna maskin skulle underlätta mina hus och stugprojekt.
 
Svar: 1,6m

Efter att med min gamla, halvt livsfarliga, cirkelsåg ha sågat sönder vårt köksbord (true story, bildbevis finns) när jag skulle klyva några fönstersmygar drömmer jag om att nån gång kunna såga med en säker och bra sänksåg. Och min fru har nog samma dröm så att jag slipper förstöra fler möbler här hemma...
 
Svar: 1,6m

Jag lever under devisen att jag hellre gråter en gång pga priset när jag köper verktyg än att gråta varje gång man använder det. Men med det sagt så blir man intill uttorkad när man går ut i garaget för att fixa något. Hade varit fantastiskt att bara gå dit med längtan, leende på läpparna och vetskapen av att man har ett riktigt kvalitetsverktyg i samlingen.
 
Svar:1,6 meter.

För mig som ny husägare med begränsad budget och med stora byggdrömmar skulle en Bosch sänksåg göra alla nu omöjliga projekt möjliga.
 
Svaret är nr 2: 1,6 m.

På gång att bygga ny stuga
behöver vi en såg som heter duga
denna med namn Bosch Blå
skulle bli det allra bästa då!
Med sin fina klinga
skulle den mycket fint fram bringa.
Hoppas Proffsmagasinets tomte är snäll,
så att vi kan börja såga redan kväll.

/Torbjörn
 
2: 1,6 m.

Nu börjar panelen hamna på plats, och då syns allt som kommer att behöva klyvas och kapas.

Edit: dessutom ska det byggas kök, tvättstuga och möbler när utsidan väl är klar...
 
Svar 1,6m

Skulle behöva ha en såg till kommande renoveringar. Så man kanske lyckas att kapa någonting rakt.
 
Svar: 1,6m

Jag skulle vilja vinna denna till min pappa som renoverar vår familjs landställe. Han tycker att det är roligt att fixa å dona men är en sådan perfektionist ända ut i fingertopparna. Med hjälp av denna skulle hans arbete underlättas och han skulle bli otroligt glad att ha en ”partner in crime” som förstår sig på perfektion!
 
Svar: 1,6m.

Större delen av renoveringen har vi klarat oss med en billig cirkelsåg. Har det blivit rakt? Nope. Har det blivit snygga snitt? Nope. Har det gått lätt? Nope.

Då vi under renoveringens gång insett att byggande i allra högsta grad är en materialsport, är blå Bosch numer det enda som kommer över tröskeln här hemma. Denna tävling är alltså drömmen för oss!

Nu är det dags att börja med alla hyllor och garderober som ska platsbyggas, och denna såg skulle verkligen underlätta för oss. Julen är undrens tid, kanske kan drömmen om raka snitt nu bli verklighet?
 
Svar:1.6 m
Räcker mitt hem, a.k.a. "rucklet" (sommarstuga från 1954 ombyggd till permanentboende av klåpare) som motivering? Efter 12 år är det mycket kvar att göra.
 
Svar: 1,6m

Jag är nybörjare på det här med husbyggande men har nyss köpt ett fritidshus som inte klarar många vintrar till.
Planen är att bygga nytt och denna sänksågen hade gjort livet lättare.

Mvh Tomas
 
1.6m

Familjen tycker jag svär för mycket när jag håller på med renoveringen hemma. Jag är övertygad om att en uppdatering från min nuvarande såg med tveksam kvalitet skulle hjälpa till med detta. Jag är också övertygad om att det inte är skit bakom spakarna...
 
Svar 1,6m

Har startat ett bygge av tre skjutdörrar till en garderob. De ska några linjer som går kors och tvärs. Insåg att det gick att göra med en sänksåg. Men alla andra leverantörers skenor är 1.40. Då måste jag flyta skenan eller köpa flera med Bosch såg kan jag göra alla diagonala sågningar utan att ha flera skenor. Kommer helt klart ge bäst resultat.
 
Skenan är 1.6 meter.

Skall om några veckor sätta igång och inreda ett Attefallshus med väggar, tak, trappa, och en del inredning i plywood. En bra sänksåg skulle göra jobbet enklare och resultatet fantastiskt.
 
Svar: 1,6 m

När både fyraåringen och tvååringen ska hjälpa till att snickra en bänk till hallen på jullovet är det viktigt att kunna såga fint, snabbt och säkert innan medhjälparnas tålamod tar slut.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.