Svaret är 1.6

Ja drömma om att få vinna denna får man ju. Skulle verkligen behöva en fin sänksåg i snickarboa. Vi har stora projekt framför oss i huset och jag vet att denna skulle underlätta allt så mycket! Ett stort plus med sänksåg är att sambon vågar köra den och tycker det är kul :)
 
Svar: 2. 1,6 m


Vad var det jag såg? Är det buffel och båg? Hur kan man sjunka så lågt? Skänka bort en sänksåg? Skänksåg, istället, till min sågbänk!
 
  • Gilla
MathiasS
  • Laddar…
1,6 är svaret!

Äntligen tänkte jag. Fes***l’s patent har gått ut för ett tag sedan, så konkurrensen kan segra! Har sneglat på denna blåa efter att jag gav mig på att kapa nederkanten på toa-dörrbladet med en grön lillebror med 90-klinga. Det blev en spretig flisig historia som jag ångrar ett par gånger varje dag som blicken stannar på denna nederkant.
Allt för att jag hade bråttom och fel verktyg.
Denna är min önskan!
 
Ge mig den 1,6 m långa styrskenan. Sågen kunde vara bra också :)
 
Svar: 1.6m

Olycklig ägare till en dålig sänksåg som man länge har hoppats ska lägga av helt så att inköp av kvalitetsverktyg kan motiveras. Men den vill inte dö så hjälp på traven med att byta ut den hade varit uppskattat.
 
Svar: 1,6 m

En sänksåg hade varit perfekt för alla stora och små projekt. Här saknat en länge
 
I paketet ingår en 1,6 meters styrskena. För tillfället har jag en gammal Festo sänksåg med två olika skenor. Mest används den korta. Sänksågen bidrar till att vi träffas oftare bland familj och vänner. Det heter: Hjärtligt välkommen, men ta med sågen. Den är ovärderlig vid köksmontage ock parkettläggning. Med en bra klinga ser snittet ut son fräst eller hyvlat.
 
Den är 1,6 m lång. Varför vi ska vinna, för att vi utmanar oss själv och bygger om och ska bygga ut och byta panel osv. Vi är två tjejer som kan men vi saknar vissa verktyg för att genomföra våra projekt.
Med vänlig hälsning, Nina och Maria
 
Svar: 1,6 meter
Har snart haft mitt 70-talshus i 13 år, men ännu inte gjort mer än små ytskiktsåtgärder.
Nu är det dock dags att ge sig i kast med lite mer omfattande arbeten, och till flera av dem kommer denna såg passa väldigt bra.
Det första, halvt om halvt ett övningsobjekt, skulle bli min ”walk in closet”.

/C
 
Svar: 1.6m

Skulle för en gångs skull kunna glädja frugan med att jag inte köpt ytterligare maskin. Allt för husfriden.
 
Svar: 1.6 m

Min 87-årige far skickade upp mig i en hembyggd byggställning, gjord av gammalt hässjevirke, för att såga av ett foder med hans black&decker cirkelsåg från 60-talet. Under sågningen brakade ställningen ihop och i panik slängde jag likt en diskuskastare ifrån mig sågen medans jag föll omgiven av gamla hässjestänger, skruvar av alla möjliga dimensioner, och damm. När jag efter en allt annat än mjuk landning konstaterat att ryggen var mer eller mindre hel började jag se mig om efter sågen. Den hade fallit på en sten och klingskyddet brutits av, varvid jag föreslog att den borde kasseras. Trogen sin generation vill dock inte åldermannen köpa en ny såg, utan framhärdar att den gamla fungerar alldeles utmärkt och att man bara behöver vara lite försiktig nu när skyddet saknas. Snälla, för att värna om min och gubbens säkerhet, skänk en modern kvalitetssåg åt min far! :)
 
Redigerat:
Svar: 2, (1,6m)

En sänksåg med skena kan göra kapningen precis som hjärnan mena!
 
Svar: 1,6 m.

Skulle vilja komma upp ur sänkan och äntligen få äga en blå Bosch sänksåg.

Mvh Lars Eklund.
 
Svar: 1,6 m

Många projekt på planeringsstadiet här hemma nu så en sänksåg skulle passa perfekt!
Vår 20 år gamla cirkelsåg med nån slags anhåll skriker och luktar bränt när den används så jag misstänker att den sjunger på sista versen. Får använda sticksågen istället men den sågar ju inte så rakt.
En ny tystare och bättre variant vore toppen så vi slipper skrämma slag på katter och grannar när vi drar igång med våra amatörprojekt. Hand håller en gammal cirkelsåg som sågar i en vit vägg, vilket lämnar ojämna såglinjer.
 
Svar: 1.6m

Nyårslöfte 1: Sluta bråka med cirkelsågen och en fastklämd tvåtumfyra vid "raka" kapningar.

Nyårslöfte 2: Börja köra med en ordentlig sänksåg och skena.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.