Hjälp! Kan inte sköta min trädgård pga mygg och knott. Blir helt tokig på dessa små djur. Rätt svar nr: 2 doftmatta.

Doftmatta är svaret!
Min tomt är granne med ett träsk där det finns både mördarsniglar, viltsvin och massor med mygg!! Tyvärr gick det inte att plantera in grodor som ju äter flygfän. Därför skulle jag verkligen älska att ha nåt som håller myggen borta!!
Ps.: finns inget liknande för viltsvin?? ;)
Hälsningar från Hanna i Björnlunda

Svar: Matta
Bor i myggens rike i Norrbotten, där vi haft en blöt maj-månad, som gett grogrund för massor med mygg.
Nu invaderar myggen oss varje kväll så fort det slutar blåsa.
Vi vill kunna sitta utomhus på altanen, och njuta av de såå vackra ljumma ljusa sommarkvällarna, och ta vara på den korta tid det varar.
Att få vinna en denna Ryobi myggmaskin vore en dröm för oss !
Skulle göra bra reklam för den också för våra grannar och vänner, så de blir avundsjuka !

2. Doftmatta

Ryobi har så många bra verktyg inom bygg

Men nu finns det även ett mot ilskna mygg!

Snälla, låt mig få känna mig lugn och trygg

när jag i sommar blottar min bara rygg!

Svar: 2, doftmatta

Låter för bra för att vara sant, men 20 m2 myggfritt är ju uteplatsen. Otroligt smart utveckling av One+

2. Doftmatta

Jag skulle vilja vinna eftersom jag är trött på att själv vara den som är myggfällan. Myggen älskar mig och dras till mig. Jag jobbar som brandman och var och släckte en skogsbrand tidigare under våren och kollegan som fick näst flest myggbett fick 2st. Jag fick 17. Så länge jag är med på altanen går min sambo och mina vänner säkra från myggbett men för egen del skulle jag gärna testa hur det känns att sitta ute en sommarkväll utan att bli attackerad.

Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
Tävling: Njut av myggfria sommarkvällar med Ryobis nya Myggskydd!
[bild]

Den här veckans vinst är en ny produkt från Ryobi, det batteridrivna myggskyddet RBR180013 som ger en myggfri zon på hela 20 m2. I vinsten ingår dessutom ett ONE+ 18V-batteri, laddare och refill av den aktiva skyddsprodukten. Myggskyddet har även en inbyggd LED-lanterna med tre ljusnivåer som skapar stämning eller lyser upp när du behöver bättre sikt. En 2-i-1-lösning för att både hålla insekterna borta samtidigt som du kan njuta av varma sommarkvällar även när solen gått ner.

Totalt värde: ca 1 000 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.
Fråga: Vad är det som gör att myggen håller sig borta när du satt igång ditt Myggskydd från Ryobi? Svaret hittar du här: [länk]

1. Gaspatroner
  2. Doftmatta
  3. Elgaller
Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses måndagen den 24 juni.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 28 juni, då vi sedan stänger för semester.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
Vinsten skickas till vinnaren direkt från Ryobi. Meddela mig gärna när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Ryobi för att de sponsrar den här tävlingen.
2- Doftmatta

Tävling: Njut av myggfria sommarkvällar med Ryobis nya Myggskydd!
[bild]

Den här veckans vinst är en ny produkt från Ryobi, det batteridrivna myggskyddet RBR180013 som ger en myggfri zon på hela 20 m2. I vinsten ingår dessutom ett ONE+ 18V-batteri, laddare och refill av den aktiva skyddsprodukten. Myggskyddet har även en inbyggd LED-lanterna med tre ljusnivåer som skapar stämning eller lyser upp när du behöver bättre sikt. En 2-i-1-lösning för att både hålla insekterna borta samtidigt som du kan njuta av varma sommarkvällar även när solen gått ner.

Totalt värde: ca 1 000 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.
Fråga: Vad är det som gör att myggen håller sig borta när du satt igång ditt Myggskydd från Ryobi? Svaret hittar du här: [länk]

1. Gaspatroner
  2. Doftmatta
  3. Elgaller
Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses måndagen den 24 juni.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 28 juni, då vi sedan stänger för semester.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
Vinsten skickas till vinnaren direkt från Ryobi. Meddela mig gärna när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Ryobi för att de sponsrar den här tävlingen.
hejsan, rätt svar är nr.2
jag skulle vilja ha en sån "väska" med både myggskydd och en myslampa för vi ideala förutsättningar för att se att den funkar superbt, vi bor nämligen mitt i skogen och där finns mycket mygg och mörkt på kvällarna.

Svar 2: Doftmatta

Så att min sambo slipper äta upp mina allergitabletter med antihistamin för att inte klia sönder myggbett lång in på senhösten. :)

Svar: Doftmatta

Barnen kliar ihjäl sig av myggbett, vore underbart om vi kunde ha familjekvällar ute utan att ungarna flyr in igen efter 5 minuter.

Svar: 2. Doftmatta

Motivering: Därför att ingen hatar myggor så mycket som jag gör.Hör jag en mygga kan jag inte sova förrän jag har mördat minst en. Och sen fortsätter jag höra dom oavsett om dom är där eller inte.

I Ryobi RBR180013 är det med hjälp av doftmatta (alternativ 2) som håller myggjävlarna på avstånd.

Boende i ett myggrikt område så har vi testat ett antal av de större och dyrare gasoldrivna modellerna, vilka förvisso fångar sin beskärda del av de surrande små asen - men för att "punktmarkera" en mindre yta och få en mer behaglig och relativt myggfri uteplats utan att behöva förlita sig till de gamla hederliga myggspiralerna så är dessa mindre, mobila, modellerna (i synnerhet då Ryobi RBR180013) att föredra.
För en i övrigt redan inbiten ONE+ användare skulle detta vara ett välkommet tillskott till den redan stora familjen i maskinparken inom samma serie.

Som grädde på moset lär även den inbyggda LED-lanternan med de tre ljusnivåerna vara mer stämningshöjande, jämfört med glöden från myggspiralen.

2. Doftmatta

Motivering: Vi har kämpat med en Mosquito magnet i två månader utan att få den att fungera och hela familjen är helt sönderbitna av mygg och vågar knappt gå ut. Tänk om man kunde få tag på något som fungerar!

Tack alla tävlande för era motiveringar, det verkar som om de flesta har problem med de små flygande monstren på sommaren! Vi säger grattis till veckans vinnare, medlemmen UllaK40 som vinner Ryobi Myggskydd med motiveringen:
"Bor i myggens rike i Norrbotten, där vi haft en blöt maj-månad, som gett grogrund för massor med mygg.
Nu invaderar myggen oss varje kväll så fort det slutar blåsa. Vi vill kunna sitta utomhus på altanen, och njuta av de såå vackra ljumma ljusa sommarkvällarna, och ta vara på den korta tid det varar. Att få vinna en denna Ryobi myggmaskin vore en dröm för oss !"
Vi hoppas ni får många härliga utekvällar i sommar med hjälp av Ryobi Myggskydd!

• Gilla
megamatch och 1 till
  • Laddar…
Tack alla tävlande för era motiveringar, det verkar som om de flesta har problem med de små flygande monstren på sommaren! Vi säger grattis till veckans vinnare, medlemmen UllaK40 som vinner Ryobi Myggskydd med motiveringen:
"Bor i myggens rike i Norrbotten, där vi haft en blöt maj-månad, som gett grogrund för massor med mygg.
Nu invaderar myggen oss varje kväll så fort det slutar blåsa. Vi vill kunna sitta utomhus på altanen, och njuta av de såå vackra ljumma ljusa sommarkvällarna, och ta vara på den korta tid det varar. Att få vinna en denna Ryobi myggmaskin vore en dröm för oss !"
Vi hoppas ni får många härliga utekvällar i sommar med hjälp av Ryobi Myggskydd!
Grattis till vinsten!

• Gilla
megamatch
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.