2. Doftmatta

Vi har köpt en tomt och ska bygga sommarstuga.

Jag vill så gärna bygga en damm! En gång i tiden fanns det ett litet vatten där lövgrodor och vattensalamander trivdes. Nu, inte ett spår av vatten och grodorna är borta sedan länge.

Min man tror att dammen blir en myggmagnet. Med myggskydd kan jag säkert få honom på min sida.
 
2. Doftmatta

Vår gasoldrivna myggjagare gick sönder för några år sen. Eftersom myggbett ger mig stora bölder som jag kliar sönder och får sår över armar, ben och hals skulle det vara perfekt med en sån här grej så man kunde vara ute lite mer!
Vid vår del av Dalälven sprutas det tyvärr inte mot mygg.
 
A
2. Doftmatta
Skulle verkligen behöva denna då jag bara har en enkel sån man sätter i uttaget inne. Och det är mygg och knottinvasion här då jag är omringad av fuktiga diken.
Sedan får jag ju då nytta av mitt Ryobi batteri som bara ligger sedan skruvdragaren gick sönder :)
 
Rätt svar: 2 Doftmatta

Om jag vinner kommer jag att ge den till min äldsta dotter. Den skulle verkligen komma till användning direkt! Hon skulle bli väldigt väldigt glad! Hon var inte lika nöjd efter fredagens middag vid mormors sommarhus, helt uppäten av myggorna!
 
  • Myggbett över en persons ben och fot, visar röda och svullna utslag på huden.
Svar 2, doftmatta.

Jag och sambon tänkte vara duktiga den är sommaren och riva vår 50-åriga masonit fasad och fixa en snygg träfasad istället, men myggen äter oss levande! Frågan är om fasaden kommer att bli färdig när majoriteten av tiden går till att vifta vilt med hammaren och mentalt undvika att använda nämnt verktyg till att slå ihjäl blodsugarna när de satt sig på fönstret eller handen...
 
Svar: 2 Doftmatta.

Köpt vårt första hus, det vi missade var buskagen samt vattenansamlingarna nära inpå och mängden mygg dessa producerar är minst sagt överväldigande. Tyvärr är vår budget sprängd efter inköp av trädgårdsmöbler, soffor mm men skulle inget hellre än att ha något riktigt bra mot myggen så att vi faktiskt kan använda våra utemöbler kvällstid.

Ps. frugan ser ut som en prickigkorv! :)
 
Doftmatta är de som gör att myggen håller sig borta.

Ja skulle behöva vinna denna, då vi förra året inte ens kunde ha fönstren öppna. Gick du ut för att vattna eller något annat efter kl 16.00 så vart du så attackerad att du hade minst 20 bett på 1 min. Så de hade varit skönt att kunna få sitta ute i sommar å njuta av en grillkväll i alla fall å att ungen kan få leka lite mer än bara inne.
 
Svar: 2 Doftmatta.

Mina svärföräldrars sommarstuga utanför Arvidsjaur ligger perfekt vid vattnet och egen brygga. Bakom huset breder skogen ut sig och kvällarna är magiska framför den öppna elden och solen som vägrar gå ned. Utan bebyggelse på mils avstånd och med vägar som sällan ser röken av bilar blir harmonin total, kvällstid hör man inte ett ljud...om det inte vore för myggen! Nattetid tar de sig igenom myggnäten (!) in i huset och natten blir en lång väntan på nästa mygga man måste jaga runt innan man återigen bättrar på myggstiftet och försöker somna om!
 
Svar: nr 2. Doftmatta

Motivering: älskar naturen och alla dess djur. Men myggen får gärna hålla sig på behörigt avstånd:)
 
2. doftmatta.

Hmmmm, skeptisk till att det funkar. Men, om det är så att den verkligen funkar så vore det ju en fantastisk liten manick att ha med sig när vi är ute och fiskar, ska njuta av en sensommarkväll i vårt "myggparadis" på altan och när jag, så småningom ska plocka massor med blåbär. :)
 
Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
Tävling: Njut av myggfria sommarkvällar med Ryobis nya Myggskydd!
[bild]


Den här veckans vinst är en ny produkt från Ryobi, det batteridrivna myggskyddet RBR180013 som ger en myggfri zon på hela 20 m2. I vinsten ingår dessutom ett ONE+ 18V-batteri, laddare och refill av den aktiva skyddsprodukten. Myggskyddet har även en inbyggd LED-lanterna med tre ljusnivåer som skapar stämning eller lyser upp när du behöver bättre sikt. En 2-i-1-lösning för att både hålla insekterna borta samtidigt som du kan njuta av varma sommarkvällar även när solen gått ner.

Totalt värde: ca 1 000 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.
Fråga: Vad är det som gör att myggen håller sig borta när du satt igång ditt Myggskydd från Ryobi? Svaret hittar du här: [länk]

  1. Gaspatroner
  2. Doftmatta
  3. Elgaller
Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses måndagen den 24 juni.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 28 juni, då vi sedan stänger för semester.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
Vinsten skickas till vinnaren direkt från Ryobi. Meddela mig gärna när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Ryobi för att de sponsrar den här tävlingen.
Svar 2, doftmatta.


Vi bor ganska långt ute i skogen,
där mygg och knott blir tidigt mogen.
Vi skulle vilja slippa att ständigt klappa våra händer,
vilket händer om ni oss denna sänder
 
2. Doftmatta.

På vår altan vill vi kunna sitta och njuta utan massa kemikalier spruta, känna sig lugn och trygg utan en massa mygg.
 
2. Doftmatta

Myggplågan i sommarstugan har hållit mina barn hemma i stan i två år. Vore super att kunna få fira in sommarlovet med dem på landet i år. <3
 
Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
Tävling: Njut av myggfria sommarkvällar med Ryobis nya Myggskydd!
[bild]


Den här veckans vinst är en ny produkt från Ryobi, det batteridrivna myggskyddet RBR180013 som ger en myggfri zon på hela 20 m2. I vinsten ingår dessutom ett ONE+ 18V-batteri, laddare och refill av den aktiva skyddsprodukten. Myggskyddet har även en inbyggd LED-lanterna med tre ljusnivåer som skapar stämning eller lyser upp när du behöver bättre sikt. En 2-i-1-lösning för att både hålla insekterna borta samtidigt som du kan njuta av varma sommarkvällar även när solen gått ner.

Totalt värde: ca 1 000 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.
Fråga: Vad är det som gör att myggen håller sig borta när du satt igång ditt Myggskydd från Ryobi? Svaret hittar du här: [länk]

  1. Gaspatroner
  2. Doftmatta
  3. Elgaller
Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses måndagen den 24 juni.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 28 juni, då vi sedan stänger för semester.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
Vinsten skickas till vinnaren direkt från Ryobi. Meddela mig gärna när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Ryobi för att de sponsrar den här tävlingen.
Svar:
2. doftmatta
Jag skulle önska att myggen höll sig borta, de ger mig stora blaffiga bett som kliar och ser ut. Vill slippa!:)
 
Doftmatta. Jag skulle gärna prova den här.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.