Svar: X - 72 timmar

Trots att jag är känd (nåja) för mina goda grillrätter, så har jag på sistone råkat ut för att ta bort köttet alldeles för tidigt eller alldeles för sent. Resultatet är således inte bara en osmaklig köttbit, utan är även en smärre katastrof för mitt rykte! Med en sous vide slow cooker torde det vara tämligen svårt att misslyckas, och jag behöver lite hjälp att få bukt med mitt skamfilade rykte! Så, ro hit en sån där tingest så jag kan börja återuppbygga mitt varumärke! :)
 
72 timmar
När vi startar hemma- eller stugprojekt glöms matlagningen alltför lätt... Med en hemmakock som lagar mat i samma takt och med samma noggrannhet som vi utför våra sysslor skulle livet bli helt komplett. Varje dag en ny härlig överraskningsrätt! Även när haglet slår som spik i backen och regnet faller tätt.
 
X. 72 timmar

Vid vårt bröllop serverades det den godaste köttbiten jag någonsin ätit, av kocken fick jag reda på att den var tillagad med sous vide metoden. Ända sedan dess har en sous vide maskin stått högst upp på önskelistan så att jag själv ska kunna återskapa det otroligt möra och saftiga köttet själv hemma i köket. Det skulle vara fantastiskt roligt att vinna den här så jag kan överraska maken med en riktigt fin middag på vår bröllopsdag!
 
Jag är änka med en tolvåring och en femåring. Vem i min situation skulle INTE behöva en Sous vide slow cooker?
 
x - 72 timmar
Jag och min vuxne son delar hus och därmed kök. Vi har upptäckt att det är roligt att laga mat tillsammans och vi experimenterar gärna med nya anrättningar. Denna grunka skulle vi uppskatta väldigt kan jag tro och den skulle nog bli välanvänd så det förslår.
 
X

Har länge velat göra helt perfekta ägg och här är ju den ultimata äggkokaren!
 
X. 72 timmar

Det gäller att inte ha bråttom när man lagar mat. Ju längre tid desto godare!
Med denna så behöver man inte vara hemma och passa maten, allt sköter sig själv :) !!!
 
Hallå!
Sous vide? Koka förslutna saker i vatten...? Ok, jag jag har börjat förstå! Till exempel inga riskfyllda stekytor - istället smakrika långkok. Och inte bara kött... Och laga mat medan jag jobbar. Passar mig och min familj. Ok!
 
Svar x
En mästerkock lär jag väl inte bli men med två 40 års kalas som stundas hemma så finns det middagar som ska lagas, och vad vore inte bättre än en Slow cooker till det .
 
Trumpeter och fanfarer dånar! Veckans vinnare heter mg765, och ska få en chans till revansch hos sina svärföräldrar. Stort grattis! :D

Motivering: Jag skulle nyligen briljera för frugans föräldrar och morföräldrar med perfekt stekta oxfilér och en hemmaslungad bearnaise som jag skrytit om. Men det hela slutade i totalt fiasko, köttet blev antingen sönderbrända eller för blodiga, och såsen skar sig så jag fick slänga den och ersätta med en fusksås från kylskåpet. Det blev en tuff törn för självförtroendet, och med en sån här maskin finns kanske chansen att återupprätta min heder om de vågar sig på att bli bjuden på kött igen.
 
  • Gilla
Strip och 1 till
  • Laddar…
Vem är den andra vinnaren
 
'Denna veckan har två personer chans att ta hem en sådan från Coolstuff.'

Det kanske är delad vårdnad av en?
 
  • Gilla
twoody och 2 till
  • Laddar…
Hej, ja förlåt, sicken miss! Det ska förstås vara två. Den andra vinnaren är viktorj! Stort grattis!

Motivering: Ligger långt fram inom snickeriet men långt efter i matlagning. Denna "måstehapryl" hade gett mig en liten genväg för att lyckas även i köket.
 
  • Gilla
Byggtrixx och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.