Svar x
Har en god vän som är gastronom , han bjuder på dom mest fantastiska mat och vin upplevelserna man kan tänka sig .
Har alltid tänkt att bjuda tillbaka men är ingen superkock direkt .
Men med en Slow cooker skulle jag i allafall ha en chans och bjuda på något ätbart .
 
Svar: X 72 timmar,
Samtidigt som jag inser att en sous vide vore det ultimata för att hjälpa till hemma när min sambo är föräldraledig så inser jag också att 2000 kr på en sous vide inte direkt är aktuellt på en lön och föräldrapenning! Hjälp mig lösa denna omöjliga ekvation!
 
Var bjuden på stor invigning av en slow cooker hos min släkting. På vägen dit fick jag punktering på bilen jag lånat. Inte visste jag att man tagit bort reservhjulet på nyare bilar. I en sådan situation vill man ju inte avslöja sin okunnighet så efter mycket letande och googlande lyckades jag hitta hur man fixade punkteringen.
Försenad 30 min kom jag fram till tomma fat. Jag insåg att om man kan äta upp allt innan sista gästen kommit måste det varit fantastiskt gott. Själv fick jag lite uppvärmda rester och en massa ursäkter.
Detta hände för ett halvår sedan och jag har fortfarande inte fått tillfälle att smaka något tillagat i en slow cooker.
Hälsningar från en hoppfull Carina.
 
X

Den verkar vara lika långsam som jag så vi passar bra ihop 😊
 
D09
Svar x

Motivering

Den går på ström, den fixar min mat ✌

Kan man tillverka snus i den också? 🤔
 
X=72timmar
Härligt kunna bli mästerkock.
 
X. 72 timmar = 3 dagar.

Jag gillar vilt.
Även vanligt kött och speciellt lax, blir fantastiskt gott på detta sätt.
Sous vie ökar smaken ytterligare!

- Lagar långsam mat i vanliga ugnen ibland, brukar ta minst 8 timmar.

Men detta är energislukande, ineffektivt och inte så hållbart, då de flesta ugnar (inklusive mitt) låter en del värmeenergi sippra ut under den långa lagningstiden.

Så jag undviker att laga - trots det goda resultatet - på grund av energislöseriet.

Med en energieffektiv KitchPro kommer det att gå som en dans, och man får automatik som stänger av i tid - så man slipper stressen att hålla reda på tiden :)
 
Svar: x 72 timmar

Jag är en total mat nöd som älskar och experimentera i köket. Jag jobbar som kock så mat är min stora passion så de skulle vara helt underbart att få prova och experimentera lite till.
Jag har länge funderat på att införskaffa en och har massor av idéer på vad jag skulle hitta på om jag skulle få chansen att vinna.
 
Jag instämmer i alla andras svar: X 72h.

Det närmaste jag kommit detta är tjälknul - eller "tjälaknöln" som de sa däruppe i Jämtland.
Det har jag tillagat flera gånger, men nu var det bra länge sen. Då använde jag oftast rostbiff som fick ungsbakas på låg temperatur, sådär 75 grader. (Det behöver inte alls vara djupfryst som i originalrecepten.) Under tiden hade jag förberett en lag som bestod av öl, bra mycket salt, enbär och lite annat smått och gott som fick sjuda ihop. När köttet var klart lades det i lagen i en dubbla plastpåsar som fick ligga till i sig i kylen ett par dagar.
Funkar även med griskött, skinkstek eller karré, men då blir det annan smaksättning med t ex äpple, morot och rosmarin.

Jag har förvisso ätit pulled pork och det är ju inte helt fel.
Vad som känns märkligt är att tydligen riktigt bra kött ska må bra av den här behandlingen. Grundregeln är ju annars att man tar till långkok för att få kött från någon urgammal uroxe att bli mört - inte finköttet. Vinner verkligen en oxfilé på denna tillagning, när man kan göra tornedo?
Nu finns det tydligen mycket även i grönsaksväg som kan tillagas i en slow cooker.

När man har släkt och vänner i antågande känns det extra smart att kunna ha förberett en dylik maskin.

Alltså är jag nyfiken.
 
Svar: X

Va kul att bjuda undrande vänner och bekanta på udda men supermöra köttbitar. Eller koka perfekta ägg där gula är perfekt. Eller de perfekta tillbehören som potatismos eller morötter där alla näringsämnen finns kvar i påsen. Vilken känsla när man öppnar upp påsarna.
 
Svar: X. 72 timmar
Motivering: Tror jag aldrig skulle "investera" i en Sous Vide Slow Cooker själv men då matlagning är en hobby så blir jag verkligen nyfiken på vilka rätter som går att komponera med hjälp av en Sous Vide Slow Cooker....:)
 
Svar X 72h

Min motivering: jag vinner aldrig nått och jag älskar perfekt tillagat kött
 
Svar X

Har testat att lågtempkoka nötkött i vakuumpåsar, blev väldigt gott. MEN det var ett väldigt uppassande eftersom jag gjorde det på en induktionshäll som hade svårt att hålla rätt temperatur. För att kunna bjuda på god mat till familj och vänner så skulle jag bli väldigt glad om jag vann denna.
 
X: 72 timmar
Hade varit underbart att vinna en sådan pryl att laga maten i! Tänk att slippa behöva ställa sig och laga mat efter jobbet när barnen är hungriga, fantastiskt!!
 
Svar: X
Perfekt, ladda maskinen, fortsätta med snickeriet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.