Svar: x

Jag vill mest vinna för min sons skull, min sambo jobbar kvällar och jag är en ganska dålig pappa som är dålig på att laga mat och det blir mest köttbullar och annat som går fort att tillaga varje dag, med en sous vide skulle jag kunna laga till något läckert och nyttigt medans jag är på jobbet och sen är det klart när jag kommer hem, tycker inte han skall behöva lida för mina misstag.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Svar: x 72h

Hittar aldrig på en bra motivering till tävling som denna, så jag testar att dra ett dålig skämt istället

Vem i kryddskåpet vägrar sola topless?

Vitlök!
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
savare på den här frågan är X
MEN Jag vill INTE vinna för jag har redan en riktigt bra Polyscience Cirkulator, men vill tillägga att det som blir absolut bäst i en sous vide är fisk på ca 50 grader. Lycka till ni alla som tävlar.
 
  • Gilla
helder och 1 till
  • Laddar…
Svar X, 72 timmar

För ett perfekt resultat som kommer serveras på många fat,
en sous vide jag gärna vill vinna
för att andra saker i köket kunna hinna
 
Hojte, jag letade och letade men hittade inte den minsta gnutta humor - så du har helt rätt. Det var en riktigt, riktigt dålig i historia. Det var ett riktigt skämt skämt.

Hade du skrivit
"Vilka är det i grönsakslådan som vägrar sola toppless?"
"Vitlökarna."
så hade man kunnat ana ett stänk humor. :p
 
Svar X, 72 timmar

Renoveringskåk tar mycket energi.
Sous vide kanske ger lite extra tid?
 
J-stedt skrev:
Hojte, jag letade och letade men hittade inte den minsta gnutta humor - så du har helt rätt. Det var en riktigt, riktigt dålig i historia. Det var ett riktigt skämt skämt.

Hade du skrivit
"Vilka är det i grönsakslådan som vägrar sola toppless?"
"Vitlökarna."
så hade man kunnat ana ett stänk humor. :p
😁 😁
 
A
Hej!
Svaret är: X. 72 timmar

Vänliga hälsningar
Maria Mattsson
 
Rackartekla
72 timmar.
Å vad bra det skulle vara att komma in från
en hel dags trädgårdsarbete - och så står middagen klar.
Jag har ibland försökt att laga maten i lergryta men men en
sådan har
man ju inga dessa generösa tidsgränser. :)
 
X, 72h
För en gång skull kanske man har en chans att glänsa i köket..
 
Svar: X - 72 timmar

All näring kvar i maten vill jag ha på faten! Att maten dessutom reder sig själv och är klar när jag kommer hem är så stort, det har aldrig någon annan för mig gjort❤️

Anneli Olsson
stahlolsson@hotmail.com
073-5771316
 
På grund av sjukdom äter jag specialkost. En slow cooker skulle passa utmärkt tilll den kosten! Min man lagar den mesta maten nu då han är duktigare än mig men med en sådan skulle jag kunna laga mat lite oftare istället. Skulle bli mycket uppskattat och behövd!
 
Har haft en slow cooker i över 10 år, så jag är inte intresserad av en ny. Men intressant hur detta har gått från "Vafan är en slow cooker?" till något alla vet om, och pulled pork också, det visste ju ingen vad jag talade om förr men nu går alla på om det.

Vilken trendsetter jag är alltså... imponerad med mig själv.
 
  • Gilla
Elina Blom Westergren
  • Laddar…
X 72h

Mat är mkt roligare att laga när man får använda häftiga prylar. Precis som när man bygger, ibland kan det räcka med ett nytt spännande verktyg för att motivera sig att ta tag i något som behöver göras :)
 
Svar: X

Motivering: För att jag fortfarande inte tagit mig tid att para ihop PID-regulatorn, doppvärmaren och grytan jag köpt för ändamålet....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.