Bli mästerkock med populär slow cooker

sousvide.jpg

Just nu stavas de hetaste trenderna inom matlagning sous vide och slow cooking, med andra ord vakuumförpackad mat som tillagas på låg temperatur i ett vattenbad. Detta ska, enligt proffskockarna, ge ett perfekt jämnt och färggrant resultat.

Men hur lyckas du med detta på smidigast sätt? Jo med en KitchPro Sous Vide Slow Cooker såklart - ett slags vattenugn som gör det enkelt att plocka upp den senaste trenden i köket. Denna veckan har två personer chans att ta hem en sådan från Coolstuff.

Totalt värde cirka: 2 000 kronor

Så här tävlar du:

Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du behöver en KitchPro Sous Vide Slow Cooker

Fråga: Hur länge kan du som längst tillaga maten med Sous Vide Slow Cooker?


1. 54 timmar
X. 72 timmar
2. 86 timmar

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 4 mars.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Coolstuff. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Coolstuff för att de sponsrar den här tävlingen.
 
X. 72 timmar

Jag har länge tänkt bygga mig en sous vide-maskin, men det är ett projekt som tagit alldeles för lång tid att koka ihop.
Därför skulle det vara praktiskt med något som gör att jag direkt kan sätta igång med något långsamt!
 
Rätt svar är: X, 72 timmar.

Å tänk att få ha ytterligare en maskin i köket!
Jag är helt körd på att skaffa rolig utrustning till köket, jag ska inte berätta vad min sambo tycker om det, men hittills har jag inte skaffat en sous-videmaskin!
 
X. 72 timmar

En fantastisk tillagningsmetod som skapar underbara maträtter och resultat, det kan bara hjälpa mig att fullända de middagar jag lagar till vänner och familjen.
 
Svar: X

Motivering:

En internetbekant till mig har barn sin ville gå på McDonalds, men inte fick för att det redan stod mat och puttrade i slow cookern. Sonen (6 år) utbrister "That slow cooker has destroyed my entire life!".

Jag vill rädda barn från att få hela sitt liv förstört, och kan jag göra det genom att få god mat som står och puttrar och luktar läckert hela dagen, så är det ännu bättre.
 
Svar: X (72h)

När familjen kommer hem från jobb och dagis är alla trötta och hungriga, och att ställa sig och laga mat har man begränsad lust till. Med en slow cooker, där man förbereder maten på kvällen innan och laddar maskinen på morgonen, skulle maten kunna vara i princip klar när man kommer hem. Det skulle vara ett lyft för livskvaliteten.
 
Svar: X

Egentligen är jag ju en grillmänniska och har svårt att tänka mig att detta skulle bli bättre, men jag har absolut inget emot att bli överbevisad!
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Rätt svar är X, 72 timmar.

Jag behöver en Sous Vide Slow Cooker för att laga god och näringsrik mat till mina barn. Denna maskin verkar vara ett perfekt redskap för att få mer tid över i en stressig vardag.
 
Svar: X 72h

"Koka" fint kött enligt en metod som jag inte en kan uttala låter ju helt galet, men man skall aldrig säja aldrig innan man provat.
 
Svar X

Ligger långt fram inom snickeriet men långt efter i matlagning. Denna "måstehapryl" hade gett mig en liten genväg för att lyckas även i köket.
 
Rätt svar är: X, 72 timmar.

Detta är något jag fått serverat en gång och det var jätte gott. Denna hade passat mig perfekt, slänga i maten i den och sen ha 6 timmar till att bygga/fixa innan middagen är redo. Har aldrig varit en fena i köket men denna hade hjälp mig att få glänsa även där ibland.
 
Svar: x, 72h

En sous-vide ligger högst upp på investeringslistan hemma hos oss. Jag har sedan jag testade det första gången 2008 varit betagen av möjligheterna att använda alla styckningsdelar med otroligt resultat. Please - sous vide me into the spring!!! :)
 
X 72 h.

Inte en chans att en sån här inkubationsapparat spöar järngrytan, men när det är gratis så får man väl offra ett parti kött på att testa...
 
Svar: X 72H

Då jag är värdelös i köket och vill bjuda min sambo på en god middag, så skulle detta verktyg hjälpa mig att få mer självförtroende i köket.
 
Svar: X 72h
Vi köper gärna en riktigt god köttbit till helgen, men då jag steker blir det gärna överstekt till vår stora sorg.
Med en denna maskinen kommer vi att få perfekt kött varje gång! :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.