Svar 1 - Makita etablerades i Sverige 2008

Vi har precis köpt ny lägenhet, ett totalt renoveringsobjekt på över 100 m2 där vi ska byta två badrum, kök och bygga om garderober och dylikt. Jag förbarmar mig redan nu över vad vår nuvarande 18 V skruvdragare från Meec ska tycka om detta och därför hade Makitan varit ett väldigt trevligt tillskott som hade fått jobba hårt under sommarmånaderna.
 
Svar: 1.

Då skulle jag slippa den slöa skruvdragaren jag fick av svärmor i julklapp för måga år sedan. Den orkar inte med lite större grejjer och sen skulle både tantan och svärmor bli sura om jag byter ut den utan ordentlig anledning. Jag vill ju ha kvar titeln som svärmors favorit :) så att vinna denna hade underlättat livet i svärfamiljen. Tänka sig vad en liten skruvdragare kan göra.
 
Svar: 1
Funderade och velade länge om vad jag skulle köpa för skruvdragare, tillslut föll valet på en model från AEG för runt 2000kr som jag tyckte var en rimlig budget. Detta var i somras och maskinen har redan börjat strula för mig, hade det inte vart så att jag tappat bort kvittot så hade jag åkt in och bytt den direkt men nu kan jag tyvärr inte göra det så nu hoppas jag vinna denna fina Makita inför stundande altanbygge annars blir det till att hosta upp sura pengar till en ny skruvdragare.
 
Svar 1

Jag älskar Makita! ��
 
1. 2008

Om jag vinner så donerar jag den till frugan så man kan få lite hjälp med skruvandet här hemma.
 
1. 2008

Min gamla skruvdragare har bara ett batteri kvar som funkar och är allmänt trött. Det skulle passa perfekt att gå upp några snäpp i kvalitet nu.
 
Svar 1.

Jag skulle verkligen behöva en skruvdragare så att jag kan sätta upp de fina element som jag vann tidigare idag.
 
Svaret är 2008!
Skulle jag denna skruvdragare vinna
kan jag låta den gamla försvinna
Makita är gjord för att proffsigt kunna bygga
dessutom är de ju väldigt snygga
borra,skruva med mera
kan man bara få en eller blir det flera?
 
Svar 1: 2008

Motivering: Rev ut den gamla oljepannan hemma och var tvungen att borra hål i varmvattentanken för att tömma den, men det tyckte chucken på min skruvdragare inte om. Chucken sitter numera fast, så jag är på jakt efter en ny skruvdragare och denna skulle passa perfekt.
 
Svar: 1

Är "För att jag mestadels använder en AEG som jag är rätt nöjd med" en bra motivering? 😊

Nåja, sonen fyller ju fyra till sommaren, så det är väl ändå snart dags att skaffa en till maskin. Man vill ju inte att han ska kunna skylla på dåliga verktyg när något inte blir bra, och med Makita så faller ju det argumentet.
Har förvisso redan en borrmaskin från Makita, en HR5211C som jag bokstavligen har flyttat berg med, men den blir faktiskt lite klumpig vid mindre snickerier... 😉
 
svar 1: 2008
Den här Makitan vill inte jag ha...
men mina elever i skolan skulle bli väldigt glada. En liten, lätt, smidig maskin utklassar varenda svängborr och drillborrskaft. Jag anser att det är vettigt att eleverna får lära sig hantera de verktyg och maskiner som de senare i livet kommer hantera. Ska vi gissa vilken maskin de kommer vilja köpa en dag?
... och, jo, jag vill egentlighen ha den här Makitan men skolan kommer få den, jag lovar.
 
Rätt svar är 1, 2008.
En skrivdragare skulle verkligen behövas när vi får tillträde till vårat nybyggda hus i sommar och mitt första byggprojektet någonsin kommer vara att bygga ett trädäck på ca. 80 kvm.
 
Svar: 1. September 2008
Motivering: Har haft en Makita i 3-4 år i yrket och varit den bästa skruvdragare jag använt. Tyvärr så efter, troligen fått sig sina smällare så gav den upp i år och saknar den. Och skulle passa perfekt att få en ny, dels i yrket men också i mitt egna byggprojekt som startar så fort som snön försvinner.
 
Svar 2008

Jag såg direkt att den maskinen skulle trivas bäst i min verktygssamling, använder makita i tjänsten och det är kvalitet rakt igenom..
Go Makita..
 
Fairlane
Svar: Alternativ 1

Min nuvarande maskin är en noname på 18V. Den har gjort nytta, men är tung och klumpig och nu börjar batteriet bli riktigt uselt. Köpte hus för några månader sen och nu behövs det riktiga grejer. Har tittat på Makita, så att vinna en vore helt underbart.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.