J jimmybok skrev:
Hur kopplar man förbi pinkoden?
Klipparna är inte byggda för att en privatperson ska kunna gå förbi PIN-koden.
Du får bita i det sura äpplet och laga maskinen.
 
Minns fel det är stöldlarmet du kan stänga av... pinkoden är veckovis styrd beroende på vad du knappat in.
 
D DrMussla skrev:
Men det kan ju inte vara lurigt att bygga egen som sagt... funkar lysdioderna? Osså skaffa en touch panel typ [länk] sen borde det väl ge sig tycker jag
Den panelen har jag. Det är lysdioderna som inte funkar. Har du någon bra länk eller tips hur jag skall göra
 
Det är inte så att dioderna funkar och knappsatsen är paj? Annars borde du kunna löda dit vanliga dioder... dock vet jag inte om du måste sätta motstånd eller ej.
 
Hejsan, detta med tangentbordet är ju alltid klurigt. Om du nu testat med ett annat tangentbord och du har samma fel så är min gissning att felet ligger på moderkortet. Det troliga är att nedersta "rad" ledningen är av och det är pinnen längst till vänster på x6. Om du nu mäter mellan den och motståndets nedre (pullup motstånden) och det inte är kontakt så har du felet där. Löd en kabel mellan pinnen på undersidan av moderkortet och SMD motståndet så borde det funka. OBS - kolla först att motståndet är ok....
Handritad skiss över tangentbordets kretskortslayout med märkningar för olika komponenter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Hej
Lite ny här, köpt en fin G1 2001.
skulle behöva hjälp med laddstationskretskortet. RV2 komponentspec eller ett fungerande kort. se bild.
Generatorkort 5350817 r1A.
Klipparen testad med manualen från forumet, tack för bra innehåll.
mvh Magnus
 
  • Närstående bild av ett kretskort från en G1 2001 med fokus på komponenten märkt RV2 och andra delar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag skulle misstänka att det är varistorer du saknar. Dock brukar främsta anledningen till att de är förångarde vara att åskan slagit ner och i ditt fall då troligen i slingan.

Finns det ingen komponent märkt RV1 du kan se någon siffra för?
 
Nej inte möjligt att se text. Någon som kan estimera komponent eller vad som kan tänkas passa?
mvh Magnus
 
M Marie Bö skrev:
Länk till Dealer's manual 101 91 08-26 till G1:an som jag haft stor nytta av:

[länk]
Kan inte öppna länken
 
L Lappen67a skrev:
Strålande Marie, tack för den manualen, har du någon erfarenhet av mjukvaran till pc samt anslutningskabel?
Någon som har länk så man kan ladda ner programmet till PC ?
 
S swe70568 skrev:
Nej inte möjligt att se text. Någon som kan estimera komponent eller vad som kan tänkas passa?
mvh Magnus
Om det är varistorer så sitter de som överspänningsskydd, kanske ut mot slingan. Som test kan du löda bort dom och se om grejorna fungera. Motstånden är tänkta att bli lågohmiga vid överspänning (ex. åska) och gör alltså ingen nytta vid normal drift.
Det finns en drös att välja på när det gäller varistorer, både hål- och ytmonterade och med olika spänningar.
 
D Drömen skrev:
Någon som har länk så man kan ladda ner programmet till PC ?
Mig veterligen så finns inte Husqvarnas uppgraderings- och testprogram tillgängliga för slutanvändare.
De kräver också uppkoppling mot deras serversystem för att hämta nya prog.vara etc.
 
E etompau skrev:
Om det är varistorer så sitter de som överspänningsskydd, kanske ut mot slingan. Som test kan du löda bort dom och se om grejorna fungera. Motstånden är tänkta att bli lågohmiga vid överspänning (ex. åska) och gör alltså ingen nytta vid normal drift.
Det finns en drös att välja på när det gäller varistorer, både hål- och ytmonterade och med olika spänningar.
Tack för bra svar mvh Magnus
 
  • Gilla
etompau
  • Laddar…
Plötsligt efter ström avbrott verkar G1 ticka som en klocka , någon som vet vad det är? Någon som vet om man kan nollställa alla inställningar ? Kan det vara tangentbord el huvudbord som har gått sönder ?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.