tack fgo!

Det fungerade kanon! Nu kan jag känna mig säker med en låst altandörr. :)

Letade faktiskt på assaoeam men hittade bara vanliga instruktionen till hur man satte upp handtaget.

Tack igen!

Mvh Erik
 
Nån som vet vad det betyder när den (7810) efter batteribyte blinkar grönt några gånger och sen blinkar rött för att tillslut inte blinka alls om man trycker på en knapp? Batterierna fungerar i annat handtag.
 
Nusnäs skrev:
Ett av mina code handle har börjat uppföra sig konstigt.
Det låser sig självt i vissa fall.
Det har svårt att svara på knapptryckningar.
Det låser inte upp sig fast jag anger rätt kod.
Naturligtvis har jag bytt batterier men det hjälper inte.
Har även mailat Assa men de hänvisar till åf.
Pratat med åf som inte har någon idé om åtgärd - köp nytt lås är svaret.
Finns det någon på BH som upplevt nåt likande och som ev har tips om åtgärd?
Jag installerade två sådana och båda kronglade på samma sätt efter bara några månader (för ett par dagar sedan).
jag pratade med åf och kommer att få byta ut dem mot vanliga hederliga handtag med nyckellås.
 
Hej!
Är det någon här som haft problem med att dörrhandtaget spricker, vi har i april fått vårt utbytt och nu är det sprucket det med. Det verkar vara väldigt klent. Skall man verkligen våga byta ut det mot ett nytt, eller finns det andra bättre kodlås än detta?
 
Jag har varit med om en del spruckna handtag där det går i flera delar och du får det mesta av handtaget i handen.
 
  • Gilla
-Stearin-
  • Laddar…
Det handtaget jag menade är Assa codehandle för altandörrar och fönster.
 
-Stearin- skrev:
Det handtaget jag menade är Assa codehandle för altandörrar och fönster.
Då pratar vi om samma produkt.
Gick ditt sönder så som jag beskrev?
 
  • Gilla
-Stearin-
  • Laddar…
Lägger in några bilder på hur det ser ut.
Närbild av ett fönsterhandtag med kodlås funktion på en vit fönsterram.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inblick genom fönstret till ett rum med trägolv och blå byrålådor, oskärpa pga reflektioner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild på en spricka i en grå metallrör, med suddig bakgrund av ett trägolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Du är inte ensam om detta problemet men det brukar sluta med att allt lossnar och du får handtaget i handen.
 
  • Gilla
-Stearin-
  • Laddar…
Handtaget är felkonstruerat. Kraften blir väldigt koncentrerad på två ställen (ett ställe på varje halva). Vårt handtag har gått av helt.

Ett sådant köper jag inte igen. Jag har inget kvitto kvar och har inte orkat försöka byta. Jag ser ju att konstruktionen är kass.

Annars är det en väldigt bra idé.

Avbrutet kromat handtag med synlig elektronik och knappar, illustrerande en konstruktionsbrist.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
-Stearin-
  • Laddar…
Billig Kinaskit som Assa tar bra betalt för tydligen.
 
  • Gilla
-Stearin-
  • Laddar…
Jag har förbrukat 3st Assa 8810 över en period på 1,5 år. Använde de på en passagedörr mellan bygge och bodetablering så att man inte behövde dela ut 100 nycklar. Snittade väl 30-40 verksamma på bygget dagligen så visst fick handtaget gå varmt. Det var alltid samma fel i slutändan; du slog in koden och lampan visade grönt men handtaget greppade inte tag i tryckespinnen. Du kunde alltså inte öppna dörren. Jag skulle titta på andra alternativ till hemmet än Code Handle.
 
  • Gilla
-Stearin- och 1 till
  • Laddar…
Det här är ju uppenbar felkonstruktion som funnits från början i produkten, och tillverkaren har därför obegränsat garantiskydlighet. Undrar om alla vet om det.
 
  • Gilla
-Stearin-
  • Laddar…
Oasis skrev:
Jag har förbrukat 3st Assa 8810 över en period på 1,5 år. Använde de på en passagedörr mellan bygge och bodetablering så att man inte behövde dela ut 100 nycklar. Snittade väl 30-40 verksamma på bygget dagligen så visst fick handtaget gå varmt. Det var alltid samma fel i slutändan; du slog in koden och lampan visade grönt men handtaget greppade inte tag i tryckespinnen. Du kunde alltså inte öppna dörren. Jag skulle titta på andra alternativ till hemmet än Code Handle.
Finns det några alternativ? (med kodlås då förstås).
 
  • Gilla
-Stearin-
  • Laddar…
f91jsw skrev:
Finns det några alternativ? (med kodlås då förstås).
En produkt som vissa gillar är Secuyou terrassdörrslås men det är inte med kod.
http://www.secuyou.dk
Men kvaliteten vet jag inte tillräckligt om än angående den produkten.
 
  • Gilla
-Stearin-
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.